Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

overgang mellem 2 forskellige str. smelteslanger

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
caffes
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 apr 2011 10:20

overgang mellem 2 forskellige str. smelteslanger

Indlæg af caffes » 04 mar 2016 10:33

Jeg har købt en ny scotte pillbrænder og beholdt sneglen fra min gamle boink brænder. Der er forskel på tykkelsen af henholdsvis den gamle snegl og den nye brænder. Findes der et overgangsstykke, eller er der nogen der har en god løsning. Jeg kan forestille mig at det kan blive en flaskehals, hvor pillerne kan ophobe sig.


xkfc

Re: overgang mellem 2 forskellige str. smelteslanger

Indlæg af xkfc » 04 mar 2016 11:30

Umiddelbart kan jeg ikke se at det skulle skabe problemer med en overgang, med mindre det er nogle dårlige og lange piller.

Jeg har ikke set noget originalt ved NBE, men mon man ikke kan få fat i en adapter/reducer af en slags, ellers kan en blikkenslager helt sikker lave en.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9827
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: overgang mellem 2 forskellige str. smelteslanger

Indlæg af pille bruger » 04 mar 2016 11:36

caffes skrev:Jeg har købt en ny scotte pillbrænder og beholdt sneglen fra min gamle boink brænder. Der er forskel på tykkelsen af henholdsvis den gamle snegl og den nye brænder. Findes der et overgangsstykke, eller er der nogen der har en god løsning. Jeg kan forestille mig at det kan blive en flaskehals, hvor pillerne kan ophobe sig.
Sådan en her http://www.nbe-shop.dk/index.php/traepi ... -76mm.html
Kan bestilles ved din lokale leverandør.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

calle

Re: overgang mellem 2 forskellige str. smelteslanger

Indlæg af calle » 04 mar 2016 11:41

caffes skrev:Jeg har købt en ny scotte pillbrænder og beholdt sneglen fra min gamle boink brænder. Der er forskel på tykkelsen af henholdsvis den gamle snegl og den nye brænder. Findes der et overgangsstykke, eller er der nogen der har en god løsning. Jeg kan forestille mig at det kan blive en flaskehals, hvor pillerne kan ophobe sig.
Hvis du placerer overgangsstykket direkte på motorhuset/udgangen af den externe snegl, og vender det direkte nedad, så tror jeg ikke du får problemer. Prøv med et overgangsstykke til en nedløbsrør eller afløbsrør. Det passer næsten på motorhuset til en Scotte. Har selv lavet noget fekundik med et nedløbsrør, for at få mine piller "transporteret" et længere stykke mellem silo og fyr.

Venlig hilsen

calle

Re: overgang mellem 2 forskellige str. smelteslanger

Indlæg af calle » 04 mar 2016 11:45

Der fik Michael lige møvret sig ind foran icon_cheesygrin.gif men den er jo rigtig fin den dersens dims :great:

Venlig hilsen


caffes
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 apr 2011 10:20

Re: overgang mellem 2 forskellige str. smelteslanger

Indlæg af caffes » 04 mar 2016 12:10

Tak for hjælpen, en NBE adaptor er bestilt.

pendec

Re: overgang mellem 2 forskellige str. smelteslanger

Indlæg af pendec » 04 mar 2016 20:56

caffes skrev:Tak for hjælpen, en NBE adaptor er bestilt.
Jeg har lignende overgang fra gammel bio18 til biomax snegl, dog er der brugt et nedløbsrør adapter fra 63-50mm, den som du måske skal være opmærksom på er at efter nogle dage, kan smelteslange rykke sig lidt og måske falde af, så måske skal du lige spænde slanger fast om adapter med strips, allerede ved modtagelse. Måske virker det bare uden..

Mit nedfald gav i hvert fald lidt for meget press på vinklen fra spiral udgang til smelteslangen så den rykkede sig af 2 gange, så blev jeg træt af det :)

calle

Re: overgang mellem 2 forskellige str. smelteslanger

Indlæg af calle » 04 mar 2016 22:17

pendec skrev:Jeg har lignende overgang fra gammel bio18 til biomax snegl, dog er der brugt et nedløbsrør adapter fra 63-50mm, den som du måske skal være opmærksom på er at efter nogle dage, kan smelteslange rykke sig lidt og måske falde af, så måske skal du lige spænde slanger fast om adapter med strips, allerede ved modtagelse. Måske virker det bare uden..

Mit nedfald gav i hvert fald lidt for meget press på vinklen fra spiral udgang til smelteslangen så den rykkede sig af 2 gange, så blev jeg træt af det :)
Godt at høre, at der er andre fuskere her på sitet 8)

Venlig hilsen

pendec

Re: overgang mellem 2 forskellige str. smelteslanger

Indlæg af pendec » 04 mar 2016 22:51

calle skrev:Godt at høre, at der er andre fuskere her på sitet 8)

Venlig hilsen
Takker!
Ren nærighed på området, gør man fusker og denne gang gik det godt. Der er jo andre gange det går den forkerte vej men der var 1000kr+ at hente på dette ift ny bio18 snegl/spiralrør.

Det var dog lidt tak til de hurtige service-minded ekspedienter i vvs-eksperten i Nyk. falster, som hurtigt fandt en adapter fra gammel slange til ny spiral udgang, så jeg kan ikke tage æren for at søsætte løsningen på min bio18, udover at være prøveklud ;)


Besvar