Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny woody 16w

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Ny woody 16w

Indlæg af pille bruger » 02 mar 2016 06:30

olsenrye skrev:Ja fandt ud af det der var et lag af støv der inde som jeg fik blæst ud.håber det er det som skulle til.ser ud som der er pop nitte på bagsiden det er ikke særligt smart,det er også mærkeligt at det ikke beskrevet i manualen
Løft fald røret op.
Det er meget nemmere.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Ny woody 16w

Indlæg af Torpet » 02 mar 2016 10:04

Som Pillebruger skriver sidder din fotosensor hvor du nemt kan bare stikke en finger ned ved faldrøret og tørre den ren. Det er rigtigt at den er nittet på, men du skal sikkert aldrig udskifte den og skulle det ske, så kan dens nitte bores ud bagfra, altså udenpå brænderen. Du skal bare aftage det røde skjold, så ikke helt så håbløst som mange mener. Jeg holder en fotosensor i reserve og blev ret overrasket over hvor lille den faktisk er. Selve føleren er bare 1cm i diameter og hele holderen er kun ca. 3x1,5 cm. Håber aldrig at få brug for den :). Der følger en lille skrue med, når man køber en ny lysføler.

olsenrye
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 15 nov 2014 14:37
Mit fyr: Woody 16 kw v7
Areal: 250
Fremviser gerne i postnummer: 9490
Geografisk sted: Kås Nordjylland
Modtaget likes: 4 gange

Re: Ny woody 16w

Indlæg af olsenrye » 02 mar 2016 23:22

Torpet skrev:Som Pillebruger skriver sidder din fotosensor hvor du nemt kan bare stikke en finger ned ved faldrøret og tørre den ren. Det er rigtigt at den er nittet på, men du skal sikkert aldrig udskifte den og skulle det ske, så kan dens nitte bores ud bagfra, altså udenpå brænderen. Du skal bare aftage det røde skjold, så ikke helt så håbløst som mange mener. Jeg holder en fotosensor i reserve og blev ret overrasket over hvor lille den faktisk er. Selve føleren er bare 1cm i diameter og hele holderen er kun ca. 3x1,5 cm. Håber aldrig at få brug for den :). Der følger en lille skrue med, når man køber en ny lysføler.
ja men den sider ikke ret bruger venligt .Nu er der gået et år hvilken reservedele vil det være godt at have til at ligge for en sikerhed skyld?

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Ny woody 16w

Indlæg af Torpet » 03 mar 2016 00:04

Ja, det med bruger venlig er jo nok lidt af en vurderingssag? Vi skal jo nok være lidt taknemmelige for at have denne nye model, da den faktisk er beregnet til ikke at være en sliddel, som den gamle type helt klart er. Altså er den ikke beregnet til at skulle udskiftes.

Så er denne nye model, som vi har også nemmere at rense, den anden skal vist tages ud for at tørre den af, (den sidder på siden af brænderen), hvor vi bare kan løfte faldrøret op og det er så det?

Nå, men det er jo lidt en vurderingssag.

Med hensyn til reservedele, så har jeg lavet mig selv et lille sikkerhedslager, dog heldigvis uden endnu at have haft brug for noget, men det er også min første fyringssæson med dette fyr.

Jeg har en kondensator til både intern og ekstern snegl. Glassikringer 2A til styringen. Eltænder, både en almindelig og en keramisk. Der er to almindelige tændere i mit fyr, men jeg vil sætte den nye keramiske i, hvis der sker noget. Jeg har også et metalrør klar til den nye keramiske eltænder, hvilket skulle gøre at den holder længere. Så har jeg en fotosensor (lysføler). Samt en ekstra gear motor til den eksterne snegl. Den lille ekstra motor er nok lige i overkanten af forsigtighed, men jeg gider ikke at blive fanget en dag med det problem, som vist sker en skønne dag, ifølge vores forum? Bortset lige fra den motor, så koster de andre ting ikke ret meget. Det er bare en rar følelse at have de småting på lager.

Disse reservedele er vist hvad mange holder på lager. Det er vist lidt som forsikringer, hvor man håber på aldrig at få brug for dem?

xkfc

Re: Ny woody 16w

Indlæg af xkfc » 03 mar 2016 01:16

Uanset om man har den gamle eller den nye lysføler så er det ingen sliddel, den bliver ikke slidt.. At den gamle så er lidt kinesisk så samlingen mellem føler og ledning går kaput, og producenten har placeret den mindre hensigtsmæssig er en anden sag.

Det er ikke sikkert du behøver mange reservedele, der er mange forhandlere rundt omkring, min lokale smed/ forhandler kan man kontakte noget nær 24/7, det kan jo også være du er heldig.
Kondensatorer til det der kræver en sådan, er godt at have på lager. Kondensatorer er en sliddel der bliver slidt over tid, man kan købe dyre kondensatorer der holder rigtig mange år, de billige typer der ofte bruges til pillefyret holder knap så længe.
Motor og gear slides også, men er man lidt Georg Gearløs kan man skifte lejet i motoren, de lejer der er i linex motoren er noget tvivlsom kvalitet. Man kan ofre dyre lejer eller udskifte med billig, det er jo et sats.
Eltændere er så absolut også en sliddel, selv om nogle skriver at deres har kørt ualmindelig mange år.


Besvar