Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indstilling af Passat c2 og forbrug

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
ThomasJeppesen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 01 mar 2016 20:35

Indstilling af Passat c2 og forbrug

Indlæg af ThomasJeppesen » 01 mar 2016 20:43

Hej
Jeg er ny i dette forum og ikke mindst ny som stoker fyr ejere.
Jeg har lige overtaget en gård d 1/12 og dermed også et fyr af mærket Passat c2 med kk styring (har jeg fået afvide)
Jeg har haft en tekniker ude fra Passat og lave service på det men synes ikke det virkede bedre eller brugte mindre piller.
Er det normalt at bruge 1 palle på under en mdr? har 170kvm hus og ikke varme i alle rum og har ikke termostarter på inde i huset. Så tror bare det står og brænder uden nogen grund.

Vil høre om der er nogen som har en vejledning til sådan et display som jeg har vedhæftet på billedet. Har været inde på passats hjemme side men synes ikke den manual de har er til meget hjælp.

Håber på hjælp

Mvh

Thomas
Vedhæftede filer
IMG_4066.JPG


jan_vennike
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 43
Tilmeldt: 29 mar 2013 12:11
Modtaget likes: 1 gang

Re: Indstilling af Passat c2 og forbrug

Indlæg af jan_vennike » 02 mar 2016 19:39

Jeg har også et C2 - dog nu med en KAB styring, den originale var en KK.

Har et hus på 220 m2, men har kun fuld varme på de 140 m2, resten er bare lige varmet op (radiatorer på 1). Ikke fantastisk tæt, men dog hulmursisoleret og termovinduer

Når det er allerkoldest, så er 1 palle nok ikke urealistisk på en måned, hvis ikke mere - det er ikke det allermest økonomiske stokerfyr. Jeg tænder fyret omkring september og slukker igen i maj - dvs 8-9 måneder er det igang - og bruger 7-8 tons i den periode, alt efter vind og vejr. Og lige netop december/januar plejer så at være de mest forslugende måneder.

Så du har bare overtaget fyret i den mest forbrugende måned :wink:

pendec

Re: Indstilling af Passat c2 og forbrug

Indlæg af pendec » 02 mar 2016 19:55

Afhængig af "1 palle" og det antal træpiller på den, så kan det jo være fra 832kg til 1000kg , personligt med andet pillefyr og 896kg/palle, så ligger jeg nok på 25kg/dag lige nu, som er ca. 10 sække fra en palle her. 120m2 gulvvarme(22grader) 60m2 radiator(ca. 21grader)

HFR
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 106
Tilmeldt: 18 dec 2014 22:09
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 220+60
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Modtaget likes: 3 gange

Re: Indstilling af Passat c2 og forbrug

Indlæg af HFR » 07 mar 2016 15:58

Det ser umiddelbart ud som om du kører med iltstyring. Er det korrekt?

Hvis du kører med iltstyring skal du sikre dig at lambdasonden virker korrekt. Det gør du ved at stoppe fyret åbne lågen til røgkassen - lågen øverst på kedlen. Her skal du aflæse en iltværdi på 20-21% i displayet.
Iltprocenten vises i displayet ved at trykke 2 gange på højre pil mener jeg.

Hvis du har iltstyring er der ikke mange muligheder for at justere noget, da iltstryringen selv tager over og styrer efter den aktuelle iltprocent og behovet for varme.


Besvar