Overså bilkø? hmmm

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

Overså bilkø? hmmm

Indlæg af pendec »

Set på TV2 : http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-02-29- ... sk-graense

Billede

Mon ikke manden brugte tiden i bilen på andet end at se fremad, når man kan overse en lastbil foran sig.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Overså bilkø? hmmm

Indlæg af Bigfoot »

den slags ulykker sker faktisk oftere end man har lyst til at vide.

Problemet ligger i, at folk ikke forventer at lortet står stille midt på motorvejen, og derfor faktisk bliver "blinde" overfor sine medtrafikanter.

Prøv at tænke dig om, har du aldrig prøvet at blive overrasket på motorvejen, af en snøvlende billist?
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
pendec

Re: Overså bilkø? hmmm

Indlæg af pendec »

Bigfoot skrev:Prøv at tænke dig om, har du aldrig prøvet at blive overrasket på motorvejen, af en snøvlende billist?
Nej, ikke nogen biler jeg har ramt.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Overså bilkø? hmmm

Indlæg af Bigfoot »

pendec skrev:Nej, ikke nogen biler jeg har ramt.
vi er ikke alle lige hurtige....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
8
Indlæg: 276
Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
Areal: 140 & 60m2 værksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 22 gange

Re: Overså bilkø? hmmm

Indlæg af PellX21 »

Godt at det ikke var en bil han ramte.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Overså bilkø? hmmm

Indlæg af bennylar »

pendec skrev:Set på TV2 : http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-02-29- ... sk-graense

Billede

Mon ikke manden brugte tiden i bilen på andet end at se fremad, når man kan overse en lastbil foran sig.
Det er der desværre mange der Gør. .. :(

folk burde lære at køre bil .. dvs. Ikke lave alt muligt andet imens sms læse osv. det værste er dog alle de professionelle chauffører der også lige skal ha et par øl eller 10 hver dag... har lige selv meldt en for at drikke mens han kører og 14 dage efter var han pludselig på udkig efter fabriks arbejde... :wink:

en promille på 0.9 kl 9 en tirsdag...

men det var da godt det ikke var lastbilen der køre op bag i køen. ...
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif
fryseren
Stoker IX
Stoker IX
14
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Har takket: 59 gange
Blevet takket: 39 gange

Re: Overså bilkø? hmmm

Indlæg af fryseren »

Fartblindhed, Kørt for længe i sammefart og overhalet den ene lastbil efter den anden lige pludseligt går egen vognbane ned i fart og det opdages 1/2 sekunds for sent = undvige til højre vejbane hvor der er lidt længere hen til næste forankørende, som så stod stille. :(

Om han lavede noget andet vides ikke, ej heller hans fart hvornår han sidst havde holdt en god pause er også ukendt.

Køre pauser hver anden time eller helst oftere. Er detsværre alt for undervurderet af stort set ALLE bilister. (Det smutter også for mig ind i mellem)
pendec

Re: Overså bilkø? hmmm

Indlæg af pendec »

Det ligner ellers en Mercedes der blev kørt i, og der var karosseriet ikke meget værd , da motor delen røg ind under en lastbil, og underdelen bare fortsatte. Havde lastbilen været lidt lavere eller bilen højere, så kunne døden være undgået, mon ikke? eller? Det er da sådan noget de tester i NCAP?
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Overså bilkø? hmmm

Indlæg af Ollii »

Stakkels menneske. Om han så var fuld eller skrev sms eller dårlig billist er vel ligegyldigt.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
pendec

Re: Overså bilkø? hmmm

Indlæg af pendec »

Ollii skrev:Stakkels menneske. Om han så var fuld eller skrev sms eller dårlig billist er vel ligegyldigt.
Helt ærligt, at nævne "fuld" gør intet godt eller nogen en stakkel her. Hvis nogen personer jeg møder, vil køre når de har drukket, så ryger nøglen lige ned i en hundelort, og forsøger de alligevel, så tages andre metoder i brug.. Er det en fulderik som kørte ind i en lastbil og kunne have forårsaget andres død eller skade, så er der ingen barmhjertig tilgivelse, for så er man altså forbryder, når man vælger at køre som fuld. Så kan vi diskutere det længe og i mange indlæg men det er helt forkert at bruge det som argument. Det kunne have været en stakkels mand men omstændighederne er ukendt og fuld håber jeg sandelig ikke han var, for som dig, sidder måske flere og mener han er en uskyldig person, og det ved man intet om.

Besvar