Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvad betyder grønlige slagger?

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Hvad betyder grønlige slagger?

Indlæg af MortenW » 29 feb 2016 14:33

Lige et spørgsmål:

Hvis slaggerne er grønlige, hvad kan årsagen så være til det?


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Hvad betyder grønlige slagger?

Indlæg af Lintz » 29 feb 2016 16:00

Pludselig slagge med grøn farve

Denne omhandler lidt problemet. En tråd som du selv har kommenteret i.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Hvad betyder grønlige slagger?

Indlæg af MortenW » 29 feb 2016 17:10

Lintz skrev:Pludselig slagge med grøn farve

Denne omhandler lidt problemet. En tråd som du selv har kommenteret i.
Lintz du har ret at jeg har kommenteret i denne tråd. Men jeg er ude i en diskussion med RW producenten, som påstår at det har noget at gøre med ilt tilførslen er for høj. Problemet er bare hvis jeg skruer ned for blæseren får jeg ubrændte piller i askeskuffen.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Hvad betyder grønlige slagger?

Indlæg af Lintz » 29 feb 2016 17:22

MortenW skrev:Lintz du har ret at jeg har kommenteret i denne tråd. Men jeg er ude i en diskussion med RW producenten, som påstår at det har noget at gøre med ilt tilførslen er for høj. Problemet er bare hvis jeg skruer ned for blæseren får jeg ubrændte piller i askeskuffen.
Selvfølgelig er det dine indstillinger og ikke hans piller det er galt med icon_cheesygrin.gif

Kan han få smidt skylden over på at det er dit fyr og dig det er galt med har han jo lavet en udmærket timeløn til sig selv.

Efter min mening er man nød til at følge bogen mht indstillinger. Har man gjort det er det min overbevisning at enten kan fyret ikke køre med de piller eller så er der noget galt med pillerne.

Jeg kan sige at jeg kun har kørt med Barlinek i de godt fire år jeg har haft scotte. Skulle lige lære det hele at kende i starten. Derefter har jeg stort set ikke rørt ved indstillingerne siden. Kun en afvejning i ny og næ.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Hvad betyder grønlige slagger?

Indlæg af hensan » 29 feb 2016 18:33

MortenW skrev:Lintz du har ret at jeg har kommenteret i denne tråd. Men jeg er ude i en diskussion med RW producenten, som påstår at det har noget at gøre med ilt tilførslen er for høj. Problemet er bare hvis jeg skruer ned for blæseren får jeg ubrændte piller i askeskuffen.
Det er da en diskussion der er nem at håndtere og ikke anderledes end så mange andre gange der er disput om kvaliteten/kvantiteten af en vare. Hvis producenten mener du ikke kan indstille dit fyr rigtigt forslår du bare at i får en kompetent montør til at indstille.
I kan fx blive enige om at udpege NBE's lokale mand der kører opstart service og får ham bestilt til at stille dit fyr ind. Under indstillingen af fyret bør du naturligvis deltage ligesom pille fabrikanten skal være indbudt.
Hvis det lykkedes NBE manden at få indstillet dit fyr er du åbenbart ikke dygtig nok til at indstille fyret om må naturligvis betale for indstillingen men har til gengæld sikkert fået fif af NBE manden du kan bruge senere hen. Viser det sig at NBE manden ikke kan indstille fyret viser det at du har ret i din påstand om at piller ikke er gode og pille fabrikanten må derfor dække omkostninger til NBE montør samt refundere piller.

I skal bare være enige om på forhånd hvem der skal udpeges som kompetent montør og være enige om i følger det som montøren kommer frem til.


Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Hvad betyder grønlige slagger?

Indlæg af MortenW » 29 feb 2016 19:37

hensan skrev:Det er da en diskussion der er nem at håndtere og ikke anderledes end så mange andre gange der er disput om kvaliteten/kvantiteten af en vare. Hvis producenten mener du ikke kan indstille dit fyr rigtigt forslår du bare at i får en kompetent montør til at indstille.
I kan fx blive enige om at udpege NBE's lokale mand der kører opstart service og får ham bestilt til at stille dit fyr ind. Under indstillingen af fyret bør du naturligvis deltage ligesom pille fabrikanten skal være indbudt.
Hvis det lykkedes NBE manden at få indstillet dit fyr er du åbenbart ikke dygtig nok til at indstille fyret om må naturligvis betale for indstillingen men har til gengæld sikkert fået fif af NBE manden du kan bruge senere hen. Viser det sig at NBE manden ikke kan indstille fyret viser det at du har ret i din påstand om at piller ikke er gode og pille fabrikanten må derfor dække omkostninger til NBE montør samt refundere piller.

I skal bare være enige om på forhånd hvem der skal udpeges som kompetent montør og være enige om i følger det som montøren kommer frem til.
Jeg får ikke ham til at betale så meget som en krone. Han mener hårdnakket at det er producenter af pillefyr det er galt med.
Men er det bedste ikke at holde sig så meget til producents manual som muligt?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Hvad betyder grønlige slagger?

Indlæg af Lintz » 29 feb 2016 19:42

MortenW skrev:Jeg får ikke ham til at betale så meget som en krone. Han mener hårdnakket at det er producenter af pillefyr det er galt med.
Men er det bedste ikke at holde sig så meget til producents manual som muligt?
Hvis du ikke allerede har gjort det syntes jeg du skal gå ind og bedømme hans piller under "Træpille-erfaringer" En god og saglig begrundelse omhandlende pillen, leverandør og producent.
Derved kan andre også se og bedømme om det er en ærlig og reel producent eller bare en "Hundehandler" i ordets værste betydning.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Hvad betyder grønlige slagger?

Indlæg af bennylar » 29 feb 2016 19:47

Der er jo også trustpilot man kan skrive på...

manden ved åbenbart ikke meget om pillefyr.. ?
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Hvad betyder grønlige slagger?

Indlæg af MortenW » 29 feb 2016 20:04

Lintz skrev:Hvis du ikke allerede har gjort det syntes jeg du skal gå ind og bedømme hans piller under "Træpille-erfaringer" En god og saglig begrundelse omhandlende pillen, leverandør og producent.
Derved kan andre også se og bedømme om det er en ærlig og reel producent eller bare en "Hundehandler" i ordets værste betydning.

Har netop lige lagt en anmeldelse op viewtopic.php?f=184&p=300146#p300146


Besvar