Realkreditlån, gebyrer

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
fryseren
Stoker IX
Stoker IX
14
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Har takket: 59 gange
Blevet takket: 39 gange

Realkreditlån, gebyrer

Indlæg af fryseren »

Heps.
Jeg har fået en mindre gebyr stigning fra Nykredit/totalkredit på ikke mindre end 40%.....

Hvis der er andre herinde som også har disse selskaber, så er der en "brokkegruppe" på fjæsen omkring det:
https://www.facebook.com/groups/bidragssats/


Hvis i andre som har lån andre steder tror at i slipper for stigninger, så har historien klart vist os at hvis en sætter gebyret op, så går der ikke længe før de andre følger trop :(

Derfor opfordrer jeg jer til kontakte jeres banker og realkreditter hvor i udtrykker bekymring for om de også vil sætte gebyret op.
Måske endda går aktivt ind i kampen for at få has på alle de gebyrer som banker og realkreditter hele tiden opfinder.

/fryseren

Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
8
Indlæg: 276
Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
Areal: 140 & 60m2 værksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 22 gange

Re: Realkreditlån, gebyrer

Indlæg af PellX21 »

Selvom jeg kun har en lille restgæld, som snart er udbetalt, så har jeg skam haft fat i min bank og skældt ud. Tak for tippet med gruppen, den vil jeg lige se på. Står nok låntagere sammen, så slutter gebyrfesten forhåbentligt.

Jeg frygter virkelig at vi er vidne til en rystelse af det danske samfund - ødelæggelsen af skat og et mere grisk kredit-system, det er to lynhurtige metoder til at ødelægge et samfund på. Og vores politikere står bare med hænderne i lommerne??
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Re: Realkreditlån, gebyrer

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Jo, politikkerne står med hænderne i lommerne, problemet er bare, at det ikke er i deres egne lommer 8)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
xkfc

Re: Realkreditlån, gebyrer

Indlæg af xkfc »

..
Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
8
Indlæg: 276
Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
Areal: 140 & 60m2 værksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 22 gange

Re: Realkreditlån, gebyrer

Indlæg af PellX21 »

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Jo, politikkerne står med hænderne i lommerne, problemet er bare, at det ikke er i deres egne lommer 8)
:lol: - ja det er nok en del af problemet. Jeg læste lige at der i TV2´s bestyrelse sidder folk fra Nykredit. Har TV2 haft noget om sagen endnu? Næsten en ½ million låntagere er berørt.

Orientering havde et indslag om det i går.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Re: Realkreditlån, gebyrer

Indlæg af newpas »

Blot for lige at mane noget af din konspirationsteori til jorden så har der været endda en del omtale i News! :great:
Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
8
Indlæg: 276
Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
Areal: 140 & 60m2 værksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 22 gange

Re: Realkreditlån, gebyrer

Indlæg af PellX21 »

jaja da - godt ord igen :). Facebookgruppen er over 20.000 medlemmer nu, gad vide hvad det ender med.
xkfc

Re: Realkreditlån, gebyrer

Indlæg af xkfc »

PellX21 skrev:jaja da - godt ord igen :). Facebookgruppen er over 20.000 medlemmer nu, gad vide hvad det ender med.
Mit gæt er.. ingenting. Det ville undre mig om de ruller forhøjelsen tilbage.

Og det er vel også sådan at det er de risiko betonet lån der får størst stigning! folk vidste at der kunne ske noget, men forventede nok kun at det var renten der kunne stige. :oops:
Man kunne også vælge at tage et fast forrentet lån med kort løbetid, og så hurtigt få en stor friværdi, det hæver jo sikkerheden og der skal ikke betales meget i gebyr.

Man vælger selv sit lån, desværre vælger mange uden at være klar over hvad det drejer sig om. Der er jo stadig masser af folk der vælger den anden vej med fastforrentet, de har valgt det lidt dyrere men mere sikre løsning.

Personligt syntes jeg at det er lidt noget pjevs at man vælger at tage en chance og så piber når det går den forkerte vej.
Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
8
Indlæg: 276
Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
Areal: 140 & 60m2 værksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 22 gange

Re: Realkreditlån, gebyrer

Indlæg af PellX21 »

Ja jeg er faktisk enig med dig.

Men der er nogle dybereliggende problemer i det her cirkus: http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE3 ... ten-ihjel/
fryseren
Stoker IX
Stoker IX
14
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Har takket: 59 gange
Blevet takket: 39 gange

Re: Realkreditlån, gebyrer

Indlæg af fryseren »

xkfc skrev:Mit gæt er.. ingenting. Det ville undre mig om de ruller forhøjelsen tilbage.

Og det er vel også sådan at det er de risiko betonet lån der får størst stigning! folk vidste at der kunne ske noget, men forventede nok kun at det var renten der kunne stige. :oops:
Man kunne også vælge at tage et fast forrentet lån med kort løbetid, og så hurtigt få en stor friværdi, det hæver jo sikkerheden og der skal ikke betales meget i gebyr.

Man vælger selv sit lån, desværre vælger mange uden at være klar over hvad det drejer sig om. Der er jo stadig masser af folk der vælger den anden vej med fastforrentet, de har valgt det lidt dyrere men mere sikre løsning.

Personligt syntes jeg at det er lidt noget pjevs at man vælger at tage en chance og så piber når det går den forkerte vej.
Helt rigtigt vi vælger selv vores lån med de ricisi der ligger i lånene.

Men nu er det jo IKKE RENTEN der er steget !!!!!!!
(en rente som vi forventer vil ændre sig og som vi havde lavet en risiko kalkyle på)

Det er et GEBYR der er steget!!

Og tro mig: Når de ikke kan skrue mere på flex-låns gebyr - så kommer turen til de fast forrentede. NÅ JA, den er OGSÅ steget.....

Besvar