Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Modtryk i anlæg

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Gamlehoejbenn
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 09 okt 2010 10:54
Modtaget likes: 2 gange

Re: Modtryk i anlæg

Indlæg af Gamlehoejbenn » 28 feb 2016 11:59

Jeg snakker med forsikringen.
der er et temmelig stort vandtab, og der er knastørt hele vejen ned. Jeg kan se at gulvfliserne er ved at løsne sig når vi er henne ved badeafd. så det er nok der et eller andet sted. Man burde egentlig kunne lave en trykprøve


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Modtryk i anlæg

Indlæg af Lintz » 28 feb 2016 12:07

Gamlehoejbenn skrev:Jeg snakker med forsikringen.
der er et temmelig stort vandtab, og der er knastørt hele vejen ned. Jeg kan se at gulvfliserne er ved at løsne sig når vi er henne ved badeafd. så det er nok der et eller andet sted. Man burde egentlig kunne lave en trykprøve
Da jeg konstaterede at der var et brud (jeg kunne høre at det "hvislede" i rørene, selv om der ikke var noget vandforbrug) tog jeg kontakt til forsikringen - Fik at vide om de skulle sende nogen eller jeg selv ville finde en Vvsér.
Jeg ringede så til den lokale som så sendte en med noget specialudstyr der skulle kunne lokaliserer bruddet.
Et meget flot rødt kryds blev tegnet på en klinke og muren fjernede klinken og betonen - Knasttørt. En klinke eller to mere, stadig tørt så han huggede hele skidtet op. Derefter blev skaden udbedret som du kan se på fotoet som jeg uploade tidligere.
Regningen for min del lagde på godt 5000, men det var så også fordi at jeg lige valgt at få nyt toilet plus to nye blandningsbatterier sat op når han alligevel gik der.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Modtryk i anlæg

Indlæg af kovas » 28 feb 2016 12:12

Er du hundrede procent sikker på at det er i gulvet at vandet forsvinder. Er ikke nogen som kan lækagesøge , inden man laver det helt store?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Gamlehoejbenn
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 09 okt 2010 10:54
Modtaget likes: 2 gange

Re: Modtryk i anlæg

Indlæg af Gamlehoejbenn » 28 feb 2016 15:24

I badeværelset er der en væg mod brusesektionen, i denne væg løber alle rørene. vægen er bygget af skillerumslægter med vådrumsgipsplader. I den sidste tid har jeg fyldt på en gang om ugen, måske i 20, 30 sek. Det er mange liter. Jeg syntes at jeg burde kunne se det hvis væggen er i opløsning, om ikke andet på wc siden, hvor der ikke er vådrumsisolering hele vejen op, såvidt jeg husker.


Besvar