Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af kim69b » 28 feb 2016 10:00
Indlæg af kovas » 28 feb 2016 11:43
kim69b skrev:hej. jeg står for at skulle skifte min varmtvandsbeholder.er blevet spurt af smeden on jeg ikke ville have varmvands priotering,altså en pumpe mere og 15 meter løgtstørrør.det er jo lidt af en udskrivning på ca 15000 kr.er der noget at hente på den konto med besparelse.ved godt at pelle er foreberedt til det.nogen der har erfaring med det. kim
Indlæg af kim69b » 28 feb 2016 11:55
Indlæg af kovas » 28 feb 2016 12:05
kim69b skrev:hej kovas,det er fordi jeg på lofte har en ventil som jeg skal åbne og lukke for sommer og vinter for at have varmt vand,her 3 radiator i den gamle del af huset.hvis jeg fik en streng ekstra op til beholder med føler,så skulle ikke ikke op på loftet 2 gange om året.som det er nu er der til og fremløb på fyret,men ved en 3. streng til beholder så kan den lave varmt vand uafhængig af om der er forbrug til radiatorne.
Indlæg af RuneOtte » 29 feb 2016 18:40
Indlæg af kim69b » 01 mar 2016 09:09
RuneOtte skrev:Hej Kim Om der er noget sparet ved det kan jeg ikke svare dig på. Jeg har VVP med en ekstra pumpe, og bruger styringen til at lave varmt vand 2 timer om morgenen og 4 timer om aftenen i hverdagene. I weekenden kører der varmt vand fra 8 - 20. Der er selvfølgelig signal fra beholder, så pumpen kører kun, når VVB kalder på varme. Alt i alt fungerer det rigtig fint, men jeg har heller ikke skulle ofre de +10 klik på løgstørrør. I forhold til trevejsventilen, giver det vel kun den fordel, at man nemlig kan definerer specifikke tidspunkter at give varmt vand på. Om det så er mere økonomisk, det finder jeg i hvert fald aldrig ud af. Mvh Rune
Indlæg af RuneOtte » 02 mar 2016 22:00
Indlæg af kim69b » 17 jun 2016 22:29
Tilbage til "Pellux Pillefyr"