Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nogen som kender dette radiator væske produkt?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Nogen som kender dette radiator væske produkt?

Indlæg af Brandsen » 26 feb 2016 20:22

Halløj i forum,

Arh Trumph, der vil jeg nok mene, at rødvin er klart bedre mod netop skørbug og lumbago,
for rødvin virker faktisk også under 100 grader !

Italiensk Ripasso er klart at foretrække i den sammenhæng.

Dixi Baxi.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Nogen som kender dette radiator væske produkt?

Indlæg af triumph » 26 feb 2016 20:58

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Arh Trumph, der vil jeg nok mene, at rødvin er klart bedre mod netop skørbug og lumbago,
for rødvin virker faktisk også under 100 grader !

Italiensk Ripasso er klart at foretrække i den sammenhæng.

Dixi Baxi.
Netop Ripasso virker fremragende mod skørbug og lumbago, men desværre fremmer den min podegra, det var derfor jeg måtte ty til dette vidundermiddel.
Og jeg kan bare konstatere at jeg ikke har tabt en eneste tand, siden jeg begyndte at bruge det, men det er måske også pga den decificerende virkning der opstår ved at drikke 120 c varme væsker

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Nogen som kender dette radiator væske produkt?

Indlæg af Brandsen » 26 feb 2016 21:19

Halløj i forum,

Arh, det vill jeg nu ikke satse 100% på. Hørte engang om én fra den lokale bodega der havde
været til lægen, fordi han havde så ondt i knæene, og de hævede ad pommeren til, og han fik
konstateret, at han simpelthen havde vand i knæene.

Det undrede ham selvfølgelig voldsomt, for hvor hulen skulle det vand mon være kommet fra,
og konstaterede at det nok var noget, der var ligeså stille var sivet ned, når han børstede tænder.

Men du har nok ret i den desinficerende effekt, jeg tror jeg sådan rent forebyggende lige vil tage
et glas rødvin til, man skulle jo nødigt tabe flere tænder.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

pendec

Re: Nogen som kender dette radiator væske produkt?

Indlæg af pendec » 26 feb 2016 22:55

Landlyst skrev:Har du læst hvad det er det gør? icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Det virker jo kun ved kedeltemperature over 100 grader..... 8)
Det lyder nok korrekt, som det nok skal forstås, så forøger det kogningspunkt med +10 grader , som du har oversat til 90+10?
Så ok, hvis det KUN virker når vandet koger, så vil det jo aldrig ske i min kedel, så var det jo alt informationen jeg søgte, forstår ikke hvorfor folk skal gøre det til noget sjovt...

Skal vi alle begynde og grine når folk ikke forstår sin pc, og vi andre skal grine og træde lidt på deres uvidenhed og mindre smarte spørgsmål som vi andre synes er lidt for latterlige.. Tænk, det kunne jeg så aldrig finde på, men sådan er nogen folk, kan man læse her...

Go' Weekend!

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Re: Nogen som kender dette radiator væske produkt?

Indlæg af Jens » 27 feb 2016 00:31

Det virker ALDRIG, - du kan ikke forøge mængden af energi ved at tilsætte et eller andet mirakelmiddel, - det er muligt at du kan binde mere energi i vandet ved at ændre dets kogepunkt, men du får ikke 17 % mere energi ud af dine træpiller ved at tilføre midlet til dit kedelvand.

Træpillerne indeholder nu engang den mængde energi som de gør. Så skal du have 17 % mere energi, så kræver 17 % flere træpiller + lidt ekstra fordi din kedel ikke har en virkningsgrad på 100 %.

Når noget er for godt til at være sandt, så er det nok fordi det er fup og fidus.
Havde det bare haft den mindste gran af sandhed i sig, så have energiselskaberne nok stået i kø for at levere det til dig, mod til gengæld at få CO2-besparelsen.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !


pendec

Re: Nogen som kender dette radiator væske produkt?

Indlæg af pendec » 27 feb 2016 00:58

Jens skrev:Træpillerne indeholder nu engang den mængde energi som de gør. Så skal du have 17 % mere energi, så kræver 17 % flere træpiller + lidt ekstra fordi din kedel ikke har en virkningsgrad på 100 %.
Så du mener at de bobler som forøges i den youtube video kun er bobler, og ikke en gradvis forøgelse af varmen i vandet, det viser de jo ikke. Så du har sgu nok ret, selvom video'n synliggør at der sker noget mere, så kan vi jo også få vand til at boble uden at det koger, der skal vel bare lidt syre i noget vand (er ikke kemiker, så hvad ved jeg ikke), så har du flere bobler...

Nå men jeg søgte jo også bare kendskab, og nu er det vist stadfæstet at alt omkring dette additiv er løgn og latin? Det kan vel ikke sammenlignes med additiv til bilers benzin? Shell bruger jo en helt special additiv der ;)

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Re: Nogen som kender dette radiator væske produkt?

Indlæg af Jens » 27 feb 2016 01:09

Nej, det kan i mine øjne ikke sammenlignes med Shells additiv, - så skal det være træpillerne du tilfører noget for at får en højere brændværdi, - eksempelvis olie.
Vandet er kun bærer af energien, så der er ingen gratis genveje til at forøge mængden af energi i vandet.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Nogen som kender dette radiator væske produkt?

Indlæg af triumph » 27 feb 2016 06:07

En del gamle biler, og/eller muskel biler. Har problemer med at koge. Der kan man benytte væske med et højere kogpunkt, og bedre varmefylde. Altså xx kg vand, kan transportere en større energi fra motoren til køleren, ved den samme temperaturstigning.
Man kunne godt forestille sig at hvis man brugte denne væske i centralvarmeanlæget, at der ville være steder hvor man ville opleve at man skulle skrue ned for radiatoren (F.eks ved føler på returvandet)
Men kedlen skal naturligvis bruge lige så mange piller for at producere varmen.
På videoen ser det nærmest ud som om man sænker kogepuktet på vandet. Det kan gøres ved at hælde salt i vandet

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Nogen som kender dette radiator væske produkt?

Indlæg af Lintz » 27 feb 2016 06:33

pendec skrev:Så du mener at de bobler som forøges i den youtube video kun er bobler, og ikke en gradvis forøgelse af varmen i vandet, det viser de jo ikke. Så du har sgu nok ret, selvom video'n synliggør at der sker noget mere, så kan vi jo også få vand til at boble uden at det koger, der skal vel bare lidt syre i noget vand (er ikke kemiker, så hvad ved jeg ikke), så har du flere bobler...

Nå men jeg søgte jo også bare kendskab, og nu er det vist stadfæstet at alt omkring dette additiv er løgn og latin? Det kan vel ikke sammenlignes med additiv til bilers benzin? Shell bruger jo en helt special additiv der ;)
Hej Pendec - Skal først sige at jeg kun har fulgt denne tråd med et halvt øje, men når jeg ser den video som du har lagt op virker det altså mere til at kogepunket bliver SÆNKET i stedet for HÆVET.

Du burde kunne lave tricket derhjemme med en kop vand og husholdningssprit. Koppen med vand i microovnen og få det op og koge. Når du tager koppen ud vil vandet være på 100 g eller en smule under.
Hælder du nu husholdningssprit i burde blandingen komme op og koge igen da alkohols kogepunkt ligger på nogle og halvfjerds grader.

En anden måde at sænke vandets kogepunkt er jo at kravle i højden og hæve den ved at bruge en trykkoger.

Trykkogeren har du jo faktisk derhjemme i form af dit centralvarmesystem (dog ikke hvis du har fastbrændsel koblet på, da skal det være et åben system)

Så hvis det vidundermiddel får dit vand i centralvarme systemet til at koge ved en LAVERE temp er det en direkte vildledning af forbrugeren da du skal have varmt vand i radiatorerne - ikke kogende vand, der vil du kun få problemer, da der dannes luft i systemet konstant.
(hvilket jeg har prøvet mange gange da jeg havde fastbrændsel og var ny på området inden for fyring med træ. Skide skægt at stå klokken 3 om natten og tømme varmtvandsbeholder og fylde kold vand på systemet fordi det lagde på 120 g. +)

Jeg er overhovedet ikke ekspert på området men hvis det skal være et vidundermiddel til noget må det være hvis man kunne producerer damp ved en lavere temp. Da kunne man få damplokomotivet til at yde noget mere på mindre brændsel. Men nu er det så ikke så tit vi køre med damplokomotiver mere.

Til sidst: "Skal vi alle begynde og grine når folk ikke forstår sin pc, og vi andre skal grine og træde lidt på deres uvidenhed og mindre smarte spørgsmål som vi andre synes er lidt for latterlige.. Tænk, det kunne jeg så aldrig finde på, men sådan er nogen folk, kan man læse her..."

Hop op og fald ned på det - Vi alle vil få nogle hug når vi ytre os. Ytre vi os meget får vi flere hug.
Et ordsprog siger "Tænk før du taler" - Så fik jeg nok aldrig sagt noget .... icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Nogen som kender dette radiator væske produkt?

Indlæg af pendec » 27 feb 2016 08:17

Lintz skrev:"Tænk, det kunne jeg så aldrig finde på, men sådan er nogen folk, kan man læse her..."
Et ordsprog siger "Tænk før du taler" - Så fik jeg nok aldrig sagt noget .... icon_cheesygrin.gif
Helt enig! det er også det som jeg ville anbefale folk!


Besvar