Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indjustering af RTB fyr

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
rehan09

Indjustering af RTB fyr

Indlæg af rehan09 » 26 feb 2016 18:41

Hej alle

Jeg ville høre om der er nogen herinde som kan hjælpe med at indjustere mit 10kw RTB? Jeg befinder mig i Næstved på Sjælland og har efter ca. ½ års drift tænkt at det nok var en god idé :)


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Indjustering af RTB fyr

Indlæg af HR LUCCA » 26 feb 2016 20:17

rehan09 skrev:Hej alle

Jeg ville høre om der er nogen herinde som kan hjælpe med at indjustere mit 10kw RTB? Jeg befinder mig i Næstved på Sjælland og har efter ca. ½ års drift tænkt at det nok var en god idé :)
Det ser da ud til og køre ok hvis man ser på graferne , og hvis ellers asken er fin , og ingen fejl meldinger skal nok bare lade det køre :wink: måske lave en afvejning af piller en gang imellem :wink:

Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Indjustering af RTB fyr

Indlæg af Alex fs » 26 feb 2016 22:07

Undskyld flabetheden. Eller ikke
Men betyder RTB ikke ready to brun?
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

rehan09

Re: Indjustering af RTB fyr

Indlæg af rehan09 » 26 feb 2016 23:01

HR LUCCA skrev:Det ser da ud til og køre ok hvis man ser på graferne , og hvis ellers asken er fin , og ingen fejl meldinger skal nok bare lade det køre :wink: måske lave en afvejning af piller en gang imellem :wink:
Tja, jeg har fået af vide at det kan indjusteres med bestemt udstyr. Så det tænker jeg er en fornuftig idé.

rehan09

Re: Indjustering af RTB fyr

Indlæg af rehan09 » 26 feb 2016 23:01

Alex fs skrev:Undskyld flabetheden. Eller ikke
Men betyder RTB ikke ready to brun?
Ready to Burn, men jeg er ikke helt med på hvad du mener?


xkfc

Re: Indjustering af RTB fyr

Indlæg af xkfc » 26 feb 2016 23:03

Alex fs skrev:Undskyld flabetheden. Eller ikke
Men betyder RTB ikke ready to brun?
Nix, det betyder Ready to burn, og har intet med brun at gøre icon_cheesygrin.gif

Men det er vel ikke det samme som CTB - continue to burn. Man er desværre lidt chanceløs med RTB, da man ikke kan se ilden er man nød til at stole på asken, røgen og iltmåleren eller en ekstern iltmåler.
En håndholdt iltmåler er en dyr sag, jeg tror ikke der er mange hobbyfolk der har en liggende i skuffen. Umiddelbart ser det ikke ud til at du har iltmåler på, så det kan nok ende med at der skal en professionel ud og regulere fyret.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Indjustering af RTB fyr

Indlæg af HR LUCCA » 27 feb 2016 01:14

Alex fs spørgsmål : Undskyld flabetheden. Eller ikke
Men betyder RTB ikke ready to brun?

Ready to Burn, men jeg er ikke helt med på hvad du mener?

Lad vær med og tænke på det spørgsmål , det kommer fra en MGM comfort 15 ejer der skal rende og hive i et håndstag hver dag , han er bare misundelig på dit RTB icon_cheesygrin.gif

dannidines

Re: Indjustering af RTB fyr

Indlæg af dannidines » 27 feb 2016 02:15

Dine kurver på fyret ser rigtig fine ud og hvis din aske ser fin ud = lad være med at bruge penge / tid på en service mand!

RTB betyder Ready To Burn, jeg har selv et og faktisk det har "bare kørt derudaf" siden oktober 2014.

Jeg har dog lige måtte bytte en palle med piller, da den efterlod sorte uafbrændte piller i askeskuffen, ingen slagger på herden, driftstop m.v. og kurverne så fine ud. Det viste sig, at leverandøren havde fået flere reklamationer på de piller og byttede dem = vupti asken fin igen :D

rehan09

Re: Indjustering af RTB fyr

Indlæg af rehan09 » 29 feb 2016 21:12

Når I siger fin aske, hvad tænker I her? asken er tør, brunlig og ikke klumpet. Det tænker jeg er fint. LUX står stort set altid på 100%, hvilket jeg tænker som kraftig flamme.

Ingen fejlopstart, eller gået ud.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Indjustering af RTB fyr

Indlæg af HR LUCCA » 29 feb 2016 23:15

rehan09 skrev:Når I siger fin aske, hvad tænker I her? asken er tør, brunlig og ikke klumpet. Det tænker jeg er fint. LUX står stort set altid på 100%, hvilket jeg tænker som kraftig flamme.

Ingen fejlopstart, eller gået ud.
Så er alt i orden icon_cheesygrin.gif


Besvar