Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

En lille snak om tv med harddisk.

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 22 gange

Re: En lille snak om tv med harddisk.

Indlæg af baggadap » 23 feb 2016 18:11

Nu ser jeg ikke Formel 1, men bliver det ikke sendt over Viasat? For så kunne man købe et Viaplay abonnement og så streame udsendelsen når man vil, på den platform man vil.


calle

Re: En lille snak om tv med harddisk.

Indlæg af calle » 23 feb 2016 19:36

Lintz skrev:Sad lige og kiggede lidt på indernettet i går aftes og fandt ud af at der er noget der hedder en USB harddisk. Så vidt jeg har forstået kan en del fladskærme optage på den. Så burde afspilning på pc vel være en mulighed ?
Det der med en harddisk forbundet med et USB-stik, kan jeg da lige prøve for dig, når jeg får tid til at finde ud af hvordan. Som du jo ved, er jeg uhyggelig stærk i IT, men da fjernsynet er helt nyt, skal jeg lige afprøve nogen forskellige knapper icon_cheesygrin.gif

Indernettet - du skulle vel ikke komme uuu fra Vejgård a :wink:

Venlig hilsen :oops:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: En lille snak om tv med harddisk.

Indlæg af Lintz » 23 feb 2016 19:47

calle skrev:Det der med en harddisk forbundet med et USB-stik, kan jeg da lige prøve for dig, når jeg får tid til at finde ud af hvordan. Som du jo ved, er jeg uhyggelig stærk i IT, men da fjernsynet er helt nyt, skal jeg lige afprøve nogen forskellige knapper icon_cheesygrin.gif

Indernettet - du skulle vel ikke komme uuu fra Vejgård a :wink:

Venlig hilsen :oops:
Det lyder fint. Calle. Men efter hvad de andre melder ind krypteres optagelsen åbenbart. Virker bare lidt underligt i mine ører. Der kan da ikke være noget copyright indblandet bare fordi jeg får lyst til at optage vejrudsigten.

Og til bagdapap - jo jeg kunne vel nok købe noget viasat eller et ekstra kort til boxertv. Men hvorfor ? Jeg har jo et boxerabb. Og vil sådan set bare gerne optage noget som jeg vil se senere på en anden platform. Men det er åbenbart nærmest umuligt.

Og jo - Calle - En rigtig Vejgaard-dreng er jeg. Fra den rigtige side af Humlebakken icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: En lille snak om tv med harddisk.

Indlæg af pendec » 23 feb 2016 19:55

Lintz skrev:Det lyder fint. Calle. Men efter hvad de andre melder ind krypteres optagelsen åbenbart. Virker bare lidt underligt i mine ører. Der kan da ikke være noget copyright indblandet bare fordi jeg får lyst til at optage vejrudsigten.
Når det ikke er krypteret, så kan du bringe harddisk med til nabo, sætte til projektor i klubben for alle medlemmer, eller strengt nok, sælge den samling matador du fandt på tv for nogle måneder siden.. Så krypteret er for at sikre det kun er dig og kun dig og dit tv som bruger den optagelse.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: En lille snak om tv med harddisk.

Indlæg af Lintz » 23 feb 2016 20:07

pendec skrev:Når det ikke er krypteret, så kan du bringe harddisk med til nabo, sætte til projektor i klubben for alle medlemmer, eller strengt nok, sælge den samling matador du fandt på tv for nogle måneder siden.. Så krypteret er for at sikre det kun er dig og kun dig og dit tv som bruger den optagelse.
Jo - jo. Pendec, jeg ved godt at der er programmer som ikke må kopires eller sælges. Men på den her måde er vi alle jo mistænkeliggjort inden vi har foretaget os noget.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: En lille snak om tv med harddisk.

Indlæg af Flammen » 23 feb 2016 22:44

baggadap skrev:Nu ser jeg ikke Formel 1, men bliver det ikke sendt over Viasat? For så kunne man købe et Viaplay abonnement og så streame udsendelsen når man vil, på den platform man vil.
delvis korrekt. "livetv" som F1 kan ses med op til max 4timers forsinkelse.

xkfc

Re: En lille snak om tv med harddisk.

Indlæg af xkfc » 24 feb 2016 15:41

Jeg syntes du skulle købe en DVD optager.. du må få plader af mig icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: En lille snak om tv med harddisk.

Indlæg af Lintz » 24 feb 2016 15:43

xkfc skrev:Jeg syntes du skulle købe en DVD optager.. du må få plader af mig icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Så hellere en Betamax
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

xkfc

Re: En lille snak om tv med harddisk.

Indlæg af xkfc » 24 feb 2016 15:52

Lintz skrev:Så hellere en Betamax
Det ender sku med at jeg må smide dem ud.. :( snøft,snøft


Besvar