Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Husk at spare - De nemme måder

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Husk at spare - De nemme måder

Indlæg af fryseren » 29 jan 2016 11:46

shop rundt hos både teleselskaberne og elselskaberne

(og hvad du nu ellers har af andre løbende faste ting, bla forsikringer)

Jeg har lige skiftet elselskab og sparer 31 øre/Kwh de næste 6 mdr. :great:

Fårk - jeg er blevet taget tykt i røven at mit nu forhenværende elselskab :evil:

https://www.elpristavlen.dk/

Man spare dog kun på selve el delen af regningen, der er jo stadigt en mulljard i afgifter og transmissions gebyrer, men det tager altså kun 5 minutter at finde en god el pris på selve dem strøm man bruger.

Husk for både tele- såvel som elselskaber skal dette gøres hvert halve år for optimale priser


calle

Re: Husk at spare - De nemme måder

Indlæg af calle » 23 feb 2016 19:50

Hvis ikke du selv gider at skifte elselskab i tide og utide (prisen stiger som regel kraftigt efter bindingsperioden), så er El-forbundet.dk en rigtig god løsning. Jeg har været medlem i flere år nu, og er fuldt ud tilfreds. Jo flere vi er, jo bedre en pris, kan vi forhandle os frem til. Selve medlemsskabet er gratis. Hvad "formanden" for El-selskabet.dk får ud af det ved jeg ærlig talt ikke.

Venlig hilsen

pendec

Re: Husk at spare - De nemme måder

Indlæg af pendec » 23 feb 2016 19:58

Hvad præcist sparer du 31 øre på? Jeg har kørt med nettopower i rigtig langt tid, og de ligger højt på listen, og har ikke abbonement.. Så billigt eller bare rigtig billigt ;)

Der er dog hørt om alternativer men dem synes jeg ikke er på elpristavlen, altså tilbud direkte fra vestdanmark og de elsekskaber derovre, (vest er billigere med el end østdanmark)

fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Husk at spare - De nemme måder

Indlæg af fryseren » 23 feb 2016 20:56

pendec skrev:Hvad præcist sparer du 31 øre på?
Det er den "rå" strøm, inden alle afgifter osv.

Jeg fik en 6 mdrs fastpris aftale til 17 øre/kwh mod de 48 øre som Seas-NVE har faktureret mig for gennem de sidste mange år.
med lige knap 5000 Kwh årligt så vil det alt andet lige løbe lidt op.

xkfc

Re: Husk at spare - De nemme måder

Indlæg af xkfc » 23 feb 2016 21:04

Jeg syntes nu ikke der er meget at spare, jeg har prøvet "fast pris" det endte ikke som nogen gevinst, min kammerat har prøvet "gul strøm" det endte også med at koste mere end gammeldags strøm ved S.E.

Hvad havde du før, og hvad er du skiftet til?


Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 276
Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
Areal: 140 & 60m2 værksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 22 gange

Re: Husk at spare - De nemme måder

Indlæg af PellX21 » 23 feb 2016 21:10

er der nogen idé i at solcelle-ejere kommer med i elforbundet - jeg spørger, da jeg står og kigger på en afgiftsstigning, som procentvis slår den stigning jeg fik fra Totalkredit forleden.

Jeg kan forstå at der er forsk. gebyrsatser for solcellerejere rundt omkring i landet.

pendec

Re: Husk at spare - De nemme måder

Indlæg af pendec » 23 feb 2016 21:23

fryseren skrev:Det er den "rå" strøm, inden alle afgifter osv.

Jeg fik en 6 mdrs fastpris aftale til 17 øre/kwh mod de 48 øre som Seas-NVE har faktureret mig for gennem de sidste mange år.
med lige knap 5000 Kwh årligt så vil det alt andet lige løbe lidt op.
Det lyder da helt ok, bare det ikke er hos OK, for så tager de røven på dig..

De giver også store rabatter de første 6 måneder, eller 1. måned gratis, så ryger prisen op, og er du ikke opmærksom så betaler du mere for el efter 6 måneder og abbonement end du nok betale S.E før du tog det nye tilbud ;) De er snu de selskaber.

Jeg kan se at jeg for 2 år siden fik det billigste som egentlig ligger lidt omkring samme som nu, men der er nu andre variable tilbud omkring de 17 øre men total prisen er kun 12 øre i besparelse, og lige nu ved jeg ikke om det er værd at skifte for 480kr om året, hvis de lige pludselig bliver dyrere end dem jeg har nu om 6 måneder, sådan noget kan ske..

Du skal også lægge mærke til opsigelsesperioden, den er meget sjov, selvom du er bundet for 6 måneder, så er det første efter 6 måneder du kan sige op og ikke til udgangen af 6 måned.
De skriver normalt noget som: Kan ikke opsiges i bindings perioden, og skal opsiges sidst i måneden med 30 dages varsel, så du ender med at være bundet 8 måneder totalt.

fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Husk at spare - De nemme måder

Indlæg af fryseren » 24 feb 2016 09:45

Helt korrekt, man skal huske at skifte hvert halve år for at holde prisen nede.

xkfc

Re: Husk at spare - De nemme måder

Indlæg af xkfc » 24 feb 2016 10:11

Nu sammenligner du jo også med et special produkt.. lidt som økologi ofte er dyrere end konventionelle fødevarer.

SEAS-NVE til 48øre handler jo om at give noget tilbage til naturen, det er jo ikke et standard produkt, så du må have tilvalgt det på et tidspunkt.

fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Husk at spare - De nemme måder

Indlæg af fryseren » 24 feb 2016 12:46

Næh det var såmænd ikke et special produkt jeg havde :(


Besvar