Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

SHELL v. Power 99

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlæg af Kosmic » 13 feb 2016 14:06

Nedenstående er naturligvis IKKE rettet mod nogle af deltagerne her.

Her er nogle subjektive betragtninger set fra en bil-nørd (moi) ' s forrude:

Danmark er i særlig grad befolket af automobilignoranter.

1. Alene prisen vi åbenart er parat til at betale for en bil. Kodeordet er selvfølgelig registreringsafgifter. Tja - se selv hvorledes folk opførte sig da regeringen sænkede en flig af afgifter fra 180 til 150 procent.
2. En bil er et luksusgode mener mange. Tag dog bussen eller toget. (Ekstremsport er for folk med hang til nærdødoplevelser og som udøver sporten - at kravle over Valby bakke!)
3. En bil er strictly en transportgenstand. Den har fire hjul, et rat og pedaler, slut prut.
4. Dæk er sorte og runde, hvilket er en komplet varedeklaration!
5. Olie er lavet af olie, så man kan lige så godt købe den billigste hos Harald Nyborg og måske fylde efter når instrumentpanelet lyser med så mange nye lamper at man bliver blændet.
6. - og jeg kunne blive ved . . .
Last edited by 1 on Kosmic; edited 13 times in total


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlæg af Lintz » 13 feb 2016 14:09

Kosmic skrev:Nedenstående er naturligvis IKKE rettet mod nogle af deltagerne her.

Her er nogle subjektive betragtninger set fra en bil-nørd (moi) ' s forrude:

Danmark er i særlig grad befolket af automobilignoranter.

1. Alene prisen vi åbenart er parat til at betale for en bil. Kodeordet er selvfølgelig registreringsafgifter. Tja - se selv hvorledes folk opfører sig da regeringen sænkede en flig af afgifter fra 180 til 150 procent.
2. En bil er et luksusgode mener mange. Tag dog bussen eller toget. (Ekstremsport er for folk med hang til nærdødoplevelser og som udøver sporten - at kravle over Valby bakke!)
3. En bil er strictly en transportgenstand. Den har fire hjul, et rat og pedaler, slut prut.
4. Dæk er sorte og runde, hvilket er en komplet varedeklaration!
5. Olie er lavet af olie, så man kan lige så godt købe den billigste hos Harald Nyborg og måske fylde efter når instrumentpanelet lyser med så mange nye lamper at man bliver blændet.
6. - og jeg kunne blive ved . . .
DET SKAL NOK BLIVE INTRESSANT - Har fundet popcornene og venter på forsættelsen :P
TONY POPCORN 001.JPG
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlæg af Flemming DJ » 13 feb 2016 15:16

Fint indlæg i en tråd om specielle benzintyper (til en specifik motortype).

Meget relevant.






Men, hvad er pointen mon?
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlæg af Kosmic » 13 feb 2016 22:05

Kosmic skrev:Nedenstående er naturligvis IKKE rettet mod nogle af deltagerne her.

Her er nogle subjektive betragtninger set fra en bil-nørd (moi) ' s forrude:

Danmark er i særlig grad befolket af automobilignoranter.

1. Alene prisen vi åbenart er parat til at betale for en bil. Kodeordet er selvfølgelig registreringsafgifter. Tja - se selv hvorledes folk opførte sig da regeringen sænkede en flig af afgifter fra 180 til 150 procent.
2. En bil er et luksusgode mener mange. Tag dog bussen eller toget. (Ekstremsport er for folk med hang til nærdødoplevelser og som udøver sporten - at kravle over Valby bakke!)
3. En bil er strictly en transportgenstand. Den har fire hjul, et rat og pedaler, slut prut.
4. Dæk er sorte og runde, hvilket er en komplet varedeklaration!
5. Olie er lavet af olie, så man kan lige så godt købe den billigste hos Harald Nyborg og måske fylde efter når instrumentpanelet lyser med så mange nye lamper at man bliver blændet.
6. - og jeg kunne blive ved . . .

Nah - det kan godt være at jeg burde starte en separat tråd med ovenstående. Det var ikke min mening at støde de tilstedeværende på manchetterne. Jeg lod mig lige rive med at en tankerække. Pardon. :oops:

xkfc

Re: SHELL v. Power 99

Indlæg af xkfc » 15 feb 2016 09:33

Vi har også haft en Carisma GDI, det var ikke den fedeste bil vi har haft. Den kørte klart bedst med V-Power, men det var alligevel ikke nok til at holde dyre GDI rens væk, og når den var blæst ren med nøddeskaller kørte den klart bedst. Der gik ting kaput som havde navne jeg aldrig havde hørt før, og så elskede den fejeplade... jeg savner den ikke.


Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlæg af Flemming DJ » 15 feb 2016 09:50

Fejeplade?
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

xkfc

Re: SHELL v. Power 99

Indlæg af xkfc » 15 feb 2016 09:54

Flemming DJ skrev:Fejeplade?
Sorry "blade"

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: SHELL v. Power 99

Indlæg af EJB » 15 feb 2016 11:26

xkfc skrev:Vi har også haft en Carisma GDI, det var ikke den fedeste bil vi har haft. Den kørte klart bedst med V-Power, men det var alligevel ikke nok til at holde dyre GDI rens væk, og når den var blæst ren med nøddeskaller kørte den klart bedst. Der gik ting kaput som havde navne jeg aldrig havde hørt før, og så elskede den fejeplade... jeg savner den ikke.
Jeg klager ikke over min bil, den har holdt i 15 år nu, og jeg har ikke tanker om at udskifte. Har ikke haft problemer med motoren, selv om jeg har hørt at GDI motorer ikke skulle være det man skulle vælge. Jeg ved ikke om jeg er specielt heldig eller god til at anvende en bil, men den forrige jeg havde, var en Carina II Den kørte jeg over 500.000 km i gennem 12-13 år. Forresten var min holdning dengang at man ikke skulle undervogns behandle en bil, hvis man som jeg kørte meget, så den fik aldrig behandlingen ud over den som fabrikken eventuelt havde lagt på. Fik ros hver gang den skulle synes, ingen rust overhovedet, men det var det samme hver gang, den flinke syns-mand mente at nu skulle jeg nok gi' den en omgang, men jeg sagde bare ja, og foretog mig intet, og så forgik næste syn på samme måde.

Lige en oplysning: I skrivende stund har vi høj blå himmel med masser af sol her på Langeland, håber I andre også er tilgodeset med det, så kan det kun blive en dejlig dag.

pendec

Re: SHELL v. Power 99

Indlæg af pendec » 15 feb 2016 11:58

Kosmic skrev:Danmark er i særlig grad befolket af automobilignoranter.

1. Alene prisen vi åbenart er parat til at betale for en bil. Kodeordet er selvfølgelig registreringsafgifter. Tja - se selv hvorledes folk opførte sig da regeringen sænkede en flig af afgifter fra 180 til 150 procent.
2. En bil er et luksusgode mener mange. Tag dog bussen eller toget. (Ekstremsport er for folk med hang til nærdødoplevelser og som udøver sporten - at kravle over Valby bakke!)
3. En bil er strictly en transportgenstand. Den har fire hjul, et rat og pedaler, slut prut.
4. Dæk er sorte og runde, hvilket er en komplet varedeklaration!
5. Olie er lavet af olie, så man kan lige så godt købe den billigste hos Harald Nyborg og måske fylde efter når instrumentpanelet lyser med så mange nye lamper at man bliver blændet.
6. - og jeg kunne blive ved . . .
Nu er der rigtig mange grunde til at folk vælger ny bil og smider penge efter det.

1. Sygdom, har man været kritisk syg og kunne dø efter nogle måneder, så er det en grund til at gøre noget man ikke ville gøre ellers. Når afgiften sænkes og man sparer lidt der, så er det jo fordi man ikke sparer i banken og bilforhandleren heller ikke giver særlige rabatter, så helt fair synes jeg.
2. Er penge ikke begrænsningen, så er luksus jo kun det, når man ikke har pengene. Der er folk med privat fly, som ikke ser det som luksus men vigtigt at nå fra A-B på meget kort tid, dog ekstremt men det er holdninger også her.
3. Jeg kender folk som lever i bilen, så den må du tage i dig igen, især mange unge mennesker de fravælger boligen, og bor næsten i bilen eller hos venner.
6. Tvivler jeg ikke på men om argumentationen så er der, er vi jo flere om at debattere.

Så var den totalt OT, og skal ikke fortsættes i denne tråd ;) Måske skal lintz flytte indlæg til andet tråd ;)

xkfc

Re: SHELL v. Power 99

Indlæg af xkfc » 15 feb 2016 13:21

EJB skrev:Jeg klager ikke over min bil, den har holdt i 15 år nu, og jeg har ikke tanker om at udskifte. Har ikke haft problemer med motoren, selv om jeg har hørt at GDI motorer ikke skulle være det man skulle vælge. Jeg ved ikke om jeg er specielt heldig eller god til at anvende en bil, men den forrige jeg havde, var en Carina II Den kørte jeg over 500.000 km i gennem 12-13 år. Forresten var min holdning dengang at man ikke skulle undervogns behandle en bil, hvis man som jeg kørte meget, så den fik aldrig behandlingen ud over den som fabrikken eventuelt havde lagt på. Fik ros hver gang den skulle synes, ingen rust overhovedet, men det var det samme hver gang, den flinke syns-mand mente at nu skulle jeg nok gi' den en omgang, men jeg sagde bare ja, og foretog mig intet, og så forgik næste syn på samme måde.

Lige en oplysning: I skrivende stund har vi høj blå himmel med masser af sol her på Langeland, håber I andre også er tilgodeset med det, så kan det kun blive en dejlig dag.
Det var sørme også en dejlig bil, bortset fra at vi var mere end uheldige. En kammerat har en 96' med den klassiske motor, bilen har rundet 600000km nu, motor og gearkasse er dog blevet udskiftet en enkelt gang, og karosseriet begynder også at se lidt træt ud, men jeg syntes sandelig at den har gjort det rigtig fint.

Vi har 3 biler + en MC, også her har konjekturene gjort det offentlige traffik er helt og aldeles værdiløs. Fabiaen er fra 2007 og har kørt 285000km helt problemfrit, et stykke mørt plastslange, en luftmængde måler og en løs beskyttelsesplade over katalysatoren, ellers er den blevet serviceret hver 30000km, og sliddele udskiftet. Konens Spark har også bare virket 100% den er fra 2010 og har rundet 65000km. Sidste skud er en Octavia Greenline 2011, købt brugt da det ikke lige var planen at vi skulle have flere biler, så der var ikke opsparet nok på bilkontoen til en helt ny. Vi har kun lige kørt 8000km i den, så ingen historik andet end bilen har kørt 109000km.
Hondaen er fra 91' den får bare det billigste benzin, manualen foreskriver at hvis benzinen kommer under 82oktan (mener jeg) skal motoren justeres icon_cheesygrin.gif
Biler er for min kun et transportmiddel, selv om jeg da har prøvet en Tesla og en Audi S6 V10, audien var desværre droslet til 250 :evil:


Besvar