Ford 6610 traktor problem

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: Ford 6610 traktor problem

Indlæg af baggadap »

newpas skrev:Det er næsten helt sikkert at der indvendigt på hanen i tanken sidder et sintermetalfilter el.lign.
I min Ford sad der ikke et filter, og hanen blev netop tilstoppet af et sandkorn! Men de plastfiltre man kan købe passede perfekt, så måske der har siddet et filter engang, eller at det ligger nede i tanken :|

Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
10
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 26 gange

Re: Ford 6610 traktor problem

Indlæg af Alex fs »

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Arh, har diesel filtrene på en Ford 6610 ikke glas bund, ligesom på de gamle Fersusson,
sådan men bare tager bunden af filtret af, for at komme kondensvand fra tanken til livs ?

Har i øvrigt allergi mod dieseltanke og trykluft, folk der er kørt tør, hælder diesel på igen,
og så lige giver tanken trykluft for at presse luftlommer ud, er kommet ret tosset afsted,
i stedet for at udlufte fødesiden, som ellers altid klart beskrevet i bruger manualen.

Ser Dr. Thy siger at blæse mod tilførselsretning, og især lige huske at tage tankdæksel af først,
og så er det vel fint nok, ellers ikke, for diesel komprimerer stort set ikke, du får en mega hydraulik virkning.
Nej jeg tror næppe der er født mange diesel maskiner med et sådanne filter. Det vil ret hurtigt koste en diesel pumpe, som jo er noget mere følsomt end en karburator.
Mig bekendt sidder glas filteret lun på MF 35 til 165 benzin og petroleum modeller.
Den MF 35X diesel jeg havde, havde ihvertfald et perkins filter konsol.
Filteret er, som på forderne, en indsats man spænder mellem konsollen og et bundstykke, med én gennemgående bolt.
Selv min 4000 har sådan et filter.
På nyere modeller er der blot tilsat et eller 2 ekstra filtrere/ vandudskiller.
Men vandudskiller bruger man ikkr.. for et dieselfilter er næsten altid stoppet, hvis der har været vand i det.
På nyere modeller feks. Tw serien er det skrue filtere.

En org Ford tankhane har mig bekendt ikke si i tanken.
Landmand og Jølrøv' af guds nåde
Besvar