Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Opdatering af træpille prislister.

Nyheder og informationer fra Teamet
Besvar
Brugeravatar
admin
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 314
Tilmeldt: 09 dec 2006 11:43

Opdatering af træpille prislister.

Indlæg af admin » 30 maj 2008 19:29

Hejsa new2

Opdateringerne af prislisterne er efterhånden blevet et møjsommeligt og kedeligt job.
Jeg har overvejet at afskaffe dem helt, men det er vist ikke den bedste løsning.

Det efterlader os med 2 muligheder.

1. Opdateringen af prislisterne overtages af en bruger.
2. Der indføres betaling for adgang til prislisterne. Dette punkt deles i 2 underpunkter.
2a. Der indbetales 125,- på vores bankkonto. Man udskriver selv en kvittering fra banken hvis det ønskes.
2b. Der indbetales 250,- på vores bankkonto og der bliver sendt en faktura pr mail.

Kontingentet vil gælde for et år og vil give adgang til månedligt opdaterede prislister.
Yderligere vil der blive sendt en mail ud ved hver opdatering.
Adgangen kan kun gives på brugerbasis, hvilket vil sige at man skal have oprettet en bruger på forum og opgive en gyldig emailadresse.

Det vil stadig være muligt at foreslå forhandlere og indberette priser.
Det kræver blot et link til en side hvor man kan se priserne. Så har jeg nemlig mulighed for at opdatere dem senere.

Dette er godt nok at gå lidt på kompromis med idégrundlaget, men alternativet er enten at sløjfe prislisterne eller de står uopdaterede.
Venlig hilsen
Admin
Teknisk administrator


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Opdatering af træpille prislister.

Indlæg af Troldmand. » 30 maj 2008 19:47

Hej
Synes absolut pilleforhandlerne skulle have en link-side hvor de kunne komme med deres tilbud på piller ..
Bilka, Metro, Silvan og mf vælter jo læssevis af tilbudsaviser ud - hvorfor kunne pilleforhandlerne ikke også komme lidt på banen med deres tilbud.
Fakta er jo, at den forhandler der har de bedste tilbud, vil kunne sælge rigtigt mange piller, medens ham der er nærmest usynlig, nok må finde sig noget andet at lave.
Jeg har nu skrevet et par gange, at jeg vil købe 18 tons (gerne til en god pris) - ikke en' har meldt sig med et tilbud.
Måske ikke så let at få de der pillehandler ud af poserne;-))

Bare en strø-tanke..

Brugeravatar
admin
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 314
Tilmeldt: 09 dec 2006 11:43

Re: Opdatering af træpille prislister.

Indlæg af admin » 30 maj 2008 19:51

Den har de allerede: viewforum.php?f=102
Men du kunne jo også sætte en annonce i under Købes.

Dog er det ikke helt det som det drejer sig om her.
Det er de priser der er tilgængelige for forumets brugere her: viewtopic.php?t=34
Venlig hilsen
Admin
Teknisk administrator

Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: Opdatering af træpille prislister.

Indlæg af MORA » 30 maj 2008 20:49

admin skrev:2a. Der indbetales 125,- på vores bankkonto. Man udskriver selv en kvittering fra banken hvis det ønskes.
2b. Der indbetales 250,- på vores bankkonto og der bliver sendt en faktura pr mail.
Altså 125kr ekstra for at lave en faktura ??
Det virker godtnok dyrt, den skal jo laves til regnskabet alligevel ;)

Men ellers synes jeg prisen er fair nok hvis det så er en opdateret prisliste, og med lidt bedre sorterings muligheder en et standard indlæg (Doh nu laver jeg jo arbejde til mig selv igen 8) )

Brugeravatar
admin
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 314
Tilmeldt: 09 dec 2006 11:43

Re: Opdatering af træpille prislister.

Indlæg af admin » 30 maj 2008 21:09

MORA skrev:Altså 125kr ekstra for at lave en faktura ??
Det virker godtnok dyrt, den skal jo laves til regnskabet alligevel ;)

Men ellers synes jeg prisen er fair nok hvis det så er en opdateret prisliste, og med lidt bedre sorterings muligheder en et standard indlæg (Doh nu laver jeg jo arbejde til mig selv igen 8) )
Nope, det er ikke nødvendigt at lave en faktura til regnskabet. En udskrevet bankkvittering er nok.
Jeg laver det som en funktion til de brugere der har valgt at støtte forumet.
Støt forumet med mindst 125,- og du får Sponsor status + adgang til prislisterne.
Der skal stadig betales både moms og skat, men jeg slipper for at skrive en faktura :)

Ønsker man en faktura, er det fordi man er erhvervsdrivende og har et regnskab man kan putte den i.
Måske småligt, men ekstra arbejde skal også koste ekstra.

Jeg regner med at dele dem op i 3 lister: Jylland, Fyn og Sjælland og selvfølgelig stadig efter postnummer.
Det vil stadig blive holdt i et forum da det giver bedst og nemmest styring med hvem der skal have adgang osv.
Venlig hilsen
Admin
Teknisk administrator


Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: Opdatering af træpille prislister.

Indlæg af MORA » 30 maj 2008 21:41

admin skrev:Måske småligt, men ekstra arbejde skal også koste ekstra.
Yes, ekstra arbejde skal koste, det er jeg enig i... men 125kr for 10minutters arbejde :shock: (Den maksimale grænse for rykker gebyer er f.eks. 100kr, som inkludere man har haft penge ude i længere tid, skriver en opfølgning og får den sendt. (og som regel betaler folk ikke gebyret, grrr))

nå, det blev vist offtopic :)

soffi
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 55
Tilmeldt: 15 mar 2008 09:30
Mit fyr: Woody og opop
Areal: 85+ kælder på vej
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: endnu uvist
Geografisk sted: Vestjylland nord for varde

Re: Opdatering af træpille prislister.

Indlæg af soffi » 31 maj 2008 00:09

MORA skrev: Yes, ekstra arbejde skal koste, det er jeg enig i... men 125kr for 10minutters arbejde :shock: (Den maksimale grænse for rykker gebyer er f.eks. 100kr, som inkludere man har haft penge ude i længere tid, skriver en opfølgning og får den sendt. (og som regel betaler folk ikke gebyret, grrr))

nå, det blev vist offtopic :)
Prøv du at fortælle de kommunale at de ikke må tage mere end 100 kr. i rykker gebyr, de tager 250 danske dollars for at udskrive sådan en fætter :shock:

Ideen med en betalt liste er jo god nok, men man kan jo hurtigt finde priser her på nettet uden at skulle betale for dem :oops:

Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: Opdatering af træpille prislister.

Indlæg af MORA » 31 maj 2008 07:39

soffi skrev:Prøv du at fortælle de kommunale at de ikke må tage mere end 100 kr. i rykker gebyr, de tager 250 danske dollars for at udskrive sådan en fætter :shock:
de offenlige har andre regler, nemlig 250kr som max (hvilket ikke er retfærdigt når de også har nemmere ved at få deres penge end private...)

Brugeravatar
admin
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 314
Tilmeldt: 09 dec 2006 11:43

Re: Opdatering af træpille prislister.

Indlæg af admin » 03 jul 2008 11:31

En opdatering:

For en uges tid siden droppede vi idéen med at lave brugerne adgang til prislisterne betalings betingede.
Der var for stor modstand fra brugerne som ønskede at Stoker Pro Forum fortsat skulle være betalingsfrit. Yderligere vil det give mere administration.
Derfor har vi valgt at imødekomme brugernes ønske og har gjort prislisterne tilgængelige for alle. Man behøver ikke engang at være logget ind.

I samme ombæring har vi besluttet at droppe opdateringen af prislisterne og lagt opgaven ud til brugerne.
Skal prislisterne fremover opdateres, skal det ske på brugerbasis.

Skulle der derfor være nogle der er villige til at udføre disse opdateringer 1 gang om måneden, bedes i henvende Jer til Admin - Klaus.
Venlig hilsen
Admin
Teknisk administrator


Besvar