Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Magasinbeholdning på 10 kw styring 7,xx

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Magasinbeholdning på 10 kw styring 7,xx

Indlæg af Lintz » 31 jan 2016 11:50

Min nabo ringede og klagede sin nød - Har haft 4 driftstop i nat, og da han skal være væk de næste 3 uger var han lidt oppe og køre omkring det.
Jeg skal være fyre(s)passer mens han er væk :wink:

Han er den der opgiver lidt på forhånd når det bliver lidt teknisk, derfor tog jeg ned til ham.

Kiggede fyret efter overalt, han havde lavet en total rensning forleden så ville lige sikre mig at han ikke havde lavet en dum fejl.
Han havde selvfølgelig ikke lagt mærke til hvilken alarm der stod i displayet så jeg tog i alt 4 afvejninger 405/370/330/380.
Undre mig over at sneglydelsen varierer så meget da smuld næsten var ikke eksisterende i afvejningerne, med satte ydelsen til gennemsnittet på 370.
Den gammel indtastning sagde 630 g så er sikker på at det er årsagen. Fandt dog også ud af til sidst at der er noget der hedder "Hændelser" i styringen. Den sagde "Ingen Brændelsel" på fejlmeldingerne i nat.

Men mit egentlige spørgsmål er at styringen siger at "magasin indhold er under minimum" trods det at den er helt fyldt.
Hans Vvsér sagde til ham i en SMS at jeg skulle sætte den op til 2000 kg i "menu" - "Magasin" hvilket jeg gjorde - Det ændrede ikke noget.

Dog er jeg i tvivl om den overhovedet er monteret med magasin-følere (hvor skal de sidde ?)
Kan man ikke bare gå i menu og bare slå det fra et eller andet sted. Har vel ikke den store betydning da han ikke er på Stokercloud og godt kan magte at løfte låget for at se pillebeholdningen. :P
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Magasinbeholdning på 10 kw styring 7,xx

Indlæg af pille bruger » 31 jan 2016 12:20

Lintz skrev:Min nabo ringede og klagede sin nød - Har haft 4 driftstop i nat, og da han skal være væk de næste 3 uger var han lidt oppe og køre omkring det.
Jeg skal være fyre(s)passer mens han er væk :wink:

Han er den der opgiver lidt på forhånd når det bliver lidt teknisk, derfor tog jeg ned til ham.

Kiggede fyret efter overalt, han havde lavet en total rensning forleden så ville lige sikre mig at han ikke havde lavet en dum fejl.
Han havde selvfølgelig ikke lagt mærke til hvilken alarm der stod i displayet så jeg tog i alt 4 afvejninger 405/370/330/380.
Undre mig over at sneglydelsen varierer så meget da smuld næsten var ikke eksisterende i afvejningerne, med satte ydelsen til gennemsnittet på 370.
Den gammel indtastning sagde 630 g så er sikker på at det er årsagen. Fandt dog også ud af til sidst at der er noget der hedder "Hændelser" i styringen. Den sagde "Ingen Brændelsel" på fejlmeldingerne i nat.

Men mit egentlige spørgsmål er at styringen siger at "magasin indhold er under minimum" trods det at den er helt fyldt.
Hans Vvsér sagde til ham i en SMS at jeg skulle sætte den op til 2000 kg i "menu" - "Magasin" hvilket jeg gjorde - Det ændrede ikke noget.

Dog er jeg i tvivl om den overhovedet er monteret med magasin-følere (hvor skal de sidde ?)
Kan man ikke bare gå i menu og bare slå det fra et eller andet sted. Har vel ikke den store betydning da han ikke er på Stokercloud og godt kan magte at løfte låget for at se pillebeholdningen. :P
Fejlmeddelelsen betyder at der i en periode er kommet for lidt brændsel frem, lux er under min grænsen, og fyret stopper.
Prøv at hæve min. effekten i menu SNEGL.

Når der bruges piller fra magasinet, tælles der ned.
Når min grænsen er nået, giver styringen besked om at du er under min.
Indstil magasinindhold manuelt, når der er tanket op.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Magasinbeholdning på 10 kw styring 7,xx

Indlæg af Lintz » 31 jan 2016 12:36

pille bruger skrev:Fejlmeddelelsen betyder at der i en periode er kommet for lidt brændsel frem, lux er under min grænsen, og fyret stopper.
Prøv at hæve min. effekten i menu SNEGL.
Det er vel også det jeg har gjort når jeg har ændret sneglydelse til det korrekte, Fra 630g til 370g.

Når der bruges piller fra magasinet, tælles der ned.
Når min grænsen er nået, giver styringen besked om at du er under min.
Indstil magasinindhold manuelt, når der er tanket op.

Så vidt jeg husker stod der i styringen under "Magasin" "Føler top" sat til 30cm. "Føler bund" sat til 80cm. Det eneste jeg ændrede var næste menupunkt som blev sat til 2000kg - Det ændrede ikke noget på fejl meddelsen. De sidste par punkter kan jeg ikke lige huske hvad var. Men kan det ikke slåes helt fra ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

xkfc

Re: Magasinbeholdning på 10 kw styring 7,xx

Indlæg af xkfc » 31 jan 2016 12:36

Jeg mener at level måling hovedsagelig er til vakum opfyldning, og hvis man ikke bruger tankindhold til noget kan man bare lade den gå i minus.

Jeg syntes at det er meget lidt den eksterne snegl yder, godt nok kommer der ingen smuld ud under målingen, men det er netop problemet er! smulden har hobet sig op? Det kan selvfølgelig også være pillerne, kondensatoren eller sneglen den er gal med, og så er der før fundet en arbejdshandske i bunden af magasinet :oops:

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: Magasinbeholdning på 10 kw styring 7,xx

Indlæg af T-mek » 31 jan 2016 12:44

xkfc skrev:Jeg mener at level måling hovedsagelig er til vakum opfyldning, og hvis man ikke bruger tankindhold til noget kan man bare lade den gå i minus.

Jeg syntes at det er meget lidt den eksterne snegl yder, godt nok kommer der ingen smuld ud under målingen, men det er netop problemet er! smulden har hobet sig op? Det kan selvfølgelig også være pillerne, kondensatoren eller sneglen den er gal med, og så er der før fundet en arbejdshandske i bunden af magasinet :oops:

Vakum opfyldning, hvordan vil du styre det med den tank føler ?
Der er jo ingen steder i styring du kan uddrage signal til tank "tom" eller "fyldt", ej heller "start" eller "stop" af vakum sug.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.


Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: Magasinbeholdning på 10 kw styring 7,xx

Indlæg af T-mek » 31 jan 2016 12:53

[quote="Lintz"][/quote]

Afvejning du har lavet og indtastet er info til autoberegneren.
For at hæve min. effekt skal du som Pillebruger skriver ind i menu: snegl.

Hvilken type magasin er den med, sort minisilo sammenbygget med kedel ?
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Magasinbeholdning på 10 kw styring 7,xx

Indlæg af Lintz » 31 jan 2016 12:54

xkfc skrev:Jeg syntes at det er meget lidt den eksterne snegl yder, godt nok kommer der ingen smuld ud under målingen, men det er netop problemet er! smulden har hobet sig op? Det kan selvfølgelig også være pillerne, kondensatoren eller sneglen den er gal med, og så er der før fundet en arbejdshandske i bunden af magasinet :oops:
Nu ved jeg så ikke hvad der er normalt i ydelse med den type snegl, men jeg ved at han har kørt ca. 1,2 tons piller igennem IALT af en udmærket kvalitet. Barlinek som jeg har leveret til ham. Så har svært ved at tro at det er smuld. Kondensator - Måske, men fyret er jo kun cirka 2 mdr. gammel +/-. Arbejdshanske - Ja også måske - men jeg lånte hans arbejdshandsker i dag. Og jeg havde da en på hver hånd :P

Det der undrede mig lidt var at de fire afvejninger svingede fra 330g til 405g - Derfor tog jeg også fire.

Har for øvrigt lige skrevet til ham og han siger det kører perfekt.

Hvad ligger jeres afvejninger på ?
Vi snakker om dette magasin:
images.jpg
images.jpg (3.93 KiB) Vist 1589 gange
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Magasinbeholdning på 10 kw styring 7,xx

Indlæg af Lintz » 31 jan 2016 12:57

T-mek skrev:
Afvejning du har lavet og indtastet er info til autoberegneren.
For at hæve min. effekt skal du som Pillebruger skriver ind i menu: snegl.

Hvad skrives det som, % eller gram. Er ikke ved ham nu.

Hvilken type magasin er den med, sort minisilo sammenbygget med kedel ?

Se svar til xkfc
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: Magasinbeholdning på 10 kw styring 7,xx

Indlæg af T-mek » 31 jan 2016 13:08

[quote="Lintz"][/quote]

Det hedder:
Ydelse ved 10% effekt og skrives i kW.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Magasinbeholdning på 10 kw styring 7,xx

Indlæg af Lintz » 31 jan 2016 13:12

T-mek skrev:
Det hedder:
Ydelse ved 10% effekt og skrives i kW.
Takker - Nu ser vi lige hvordan det spænder an, nu når sneglydelsen er sat mere korrekt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar