Giver for lidt varme

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
zx9r
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 sep 2015 00:54

Re: Giver for lidt varme

Indlæg af zx9r »

hva med pille skift er det samme størrelse,kan se min med 6mm der ska pille dosen helt op på knap 9 hvor den i standard skriver 7,4

fusker
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 13
Tilmeldt: 18 feb 2014 10:37

Re: Giver for lidt varme

Indlæg af fusker »

Hej alle
I skal have mange tak for jeres kvalificerede svar, jeg begynder nu at forstå hvordan det hele hænger sammen. De sidste gange jeg har skiftet pilletype har jeg ikke kunne forstå hvorfor der var så stor forskel på dem ved afvejning (afvejning af 6 minutters transport i sneglen), det er naturligvis de vekslende indstillinger af pilletrim (fra 60% til 100 %).

Jeg prøver at indstille pilletrim på 100 % og så køre jeg hele indstillingsproceduren forfra igen.

PS. Jeg fryser ikke mere da jeg har kørt fyret op på 20 kw. i effekt 3 og hævet pilletrim på 70%. Det må betyde at den køre med 14 kw., så nu kan den godt levere varme nok, men det er en forket måde den er indstillet på.

I høre fra mig når det er afprøvet.
fusker
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 13
Tilmeldt: 18 feb 2014 10:37

Re: Giver for lidt varme

Indlæg af fusker »

Jeg har altid brugt 8 mm piller, så der er ingen forskel.
fusker
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 13
Tilmeldt: 18 feb 2014 10:37

Re: Giver for lidt varme

Indlæg af fusker »

Kære alle
Jeg har nu lavet en ny pille afvejning og justeret ned fra 1260 g/6 minutter til 1120 g/6 minutter og ændret brændværdien af pillerne fra 4,9 til 5,0 kw/kg. Effektindstillingen er stadig 20 kw. på effekt 3. Pilletrim er ændret fra 60% til 100 %.

Det har nu kørt i en lille uge og giver meget mere varme så der nu ikke er problemer med at holde en drifttemperatur på 70-80 grader. Der er nok lidt for mange pauser så jeg skal have nedsat effekten på trin 3 til 18 kw. Så det hjalp rigtig meget, jeg kan kun sige tak for hjælpen.
danskgaarden
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 9
Tilmeldt: 02 jan 2010 17:19

Re: Giver for lidt varme

Indlæg af danskgaarden »

Hej
Kører du med iltstyring?
Effekttrin fra 50 til 100% betyder hvis den står på 50 yder den 10 kw og hvis den står på 60 yder den 12 kW osw.
Afvejningen har ikke nogen betydning for forbrændingen men er kun en vejlede pilletæller som viser hvad du bruger.
Hvis doseringen står på mellem 6 og 7 og du har indtastet kcal på pillerne, så er det eneste du kan skrue på for at få mere varme effekten prøv at sætte den på 80 %.
Hvid du har en alpha cirkulationspumpe må den ikke køre på auto men skal stå på trin 2 eller 3 :great:
Håber du kan bruge dette info.
Mvh Michael

uffev
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 97
Tilmeldt: 05 feb 2012 20:35
Mit fyr: OPOP BS20 16KW woody
Areal: 147
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: himmerland
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Giver for lidt varme

Indlæg af uffev »

danskgaarden skrev:Hej
Kører du med iltstyring?
Effekttrin fra 50 til 100% betyder hvis den står på 50 yder den 10 kw og hvis den står på 60 yder den 12 kW osw.
Afvejningen har ikke nogen betydning for forbrændingen men er kun en vejlede pilletæller som viser hvad du bruger.
Hvis doseringen står på mellem 6 og 7 og du har indtastet kcal på pillerne, så er det eneste du kan skrue på for at få mere varme effekten prøv at sætte den på 80 %.
Hvid du har en alpha cirkulationspumpe må den ikke køre på auto men skal stå på trin 2 eller 3 :great:
Håber du kan bruge dette info.
Mvh Michael

det kan han ikke da han har en gammel pellux 200 med pb 20 brænder

en on-off brænder der har tre trin man kan stille den på, trin kan stille imellem 10 - 20 kw
16 kw OPOP BS20. nu med komp. rens :great: :great:

http://stokercloud.dk/dev/showmain.php? ... nshjem1912#
uffev
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 97
Tilmeldt: 05 feb 2012 20:35
Mit fyr: OPOP BS20 16KW woody
Areal: 147
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: himmerland
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Giver for lidt varme

Indlæg af uffev »

fusker skrev:Kære alle
Jeg har nu lavet en ny pille afvejning og justeret ned fra 1260 g/6 minutter til 1120 g/6 minutter og ændret brændværdien af pillerne fra 4,9 til 5,0 kw/kg. Effektindstillingen er stadig 20 kw. på effekt 3. Pilletrim er ændret fra 60% til 100 %.

Det har nu kørt i en lille uge og giver meget mere varme så der nu ikke er problemer med at holde en drifttemperatur på 70-80 grader. Der er nok lidt for mange pauser så jeg skal have nedsat effekten på trin 3 til 18 kw. Så det hjalp rigtig meget, jeg kan kun sige tak for hjælpen.

hvorfor køre du med så høj en effekt

jeg køre kun med 10 kw og har 5-7 tændinger om dagen
16 kw OPOP BS20. nu med komp. rens :great: :great:

http://stokercloud.dk/dev/showmain.php? ... nshjem1912#
Mikael70
Stoker III
Stoker III
9
Indlæg: 70
Tilmeldt: 03 mar 2015 14:55
Mit fyr: pellux 100
Areal: 260 m2
Brændsel: 6 mm 4,9 kw piller
Fremviser gerne i postnummer: 4500
Årligt forbrug: Forventet ca 12 tons
Geografisk sted: 4500-Nordvestsjælland

Re: Giver for lidt varme

Indlæg af Mikael70 »

Hvor pokker ser man hvor mange tændinger man har ?
fusker
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 13
Tilmeldt: 18 feb 2014 10:37

Re: Giver for lidt varme

Indlæg af fusker »

Jeg har nu droslet effekten på trin 3 ned til 18 kw. og det er stadig rigeligt. Det er korrekt at der ingen iltstyring er på pellux 200.

Besvar