Solvarmestyring fra VVS-eksperten

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
Besvar
LarsHS
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25 feb 2007 09:07
Mit fyr: Goliath 18 Kw
Areal: 170 m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 6 ton +1000 L olie
Geografisk sted: 25 km. øst for Esbjerg

Solvarmestyring fra VVS-eksperten

Indlæg af LarsHS »

Hej

Er jeg mon den eneste der har fået en anden styring end den beskrevne fra i åben hus kataloget fra VVS Eksperten ?

Ved Åben hus arrangementet i Esbjerg afd. bestilte (og betalte) jeg solvarmegrundpakken som så kunne afhentes når den kom hjem. Såvidt ingen problemer. Efter ca 2 uger ringer de og siger at alt er klar til afhentning, hvorefter jeg afhenter.
Stadig uden problemer.Men ved afhentning oplyser man at styringen er i restordre og vil blive sendt direkte så snart den dukker op. Dette har jeg fuld forståelse for da ingen kan gardere sig mod større succes end ventet.
Og som lovet afleverer posten efter en uges tid en pakke sendt fra VVS-Eksperten i Hedensted med solvarmestyring.
Da jeg pakkede op, så jeg at det var en Elios 2 styring og ikke som beskrevet i kataloget en styring "med LCD display"
"Nå", tænker man så."De gode folk har jo sendt mig en forkert styring" og drager igen til Esbjerg for at få rettet denne lille misforståelse.
Men her får jeg at vide at på grund af leveringssvigt kan man ikke sige hvornår at den "rigtige" styring kommer på lager igen. "Det kan tage op til et halvt eller et helt år" som man oplyser."Så vi leverer en anden, som faktisk også er bedre".
(ud over at denne jo ikke har det lovede LCD display)
Nu er jeg jo ikke en af de hurtigste, så jeg har stadig ikke fået monteret mit solfangeranlæg,så i sidste uge (uge 20)
henvendte jeg mig til Hedensted afd. for at høre om de evt. var kommet på lager. Og jo, de var netop kommet igen.
Men jeg skal henvende mig i afdelingen hvor jeg har handlet for en evt. ombytning.
Dette gør jeg så med det svar at man under ingen omstændigheder vil ombytte varen. Og at der i alle deres kataloger står skrevet at:"ret til ændringer forbeholdes".Dette gælder også leverede varer.
Jeg er ikke i tvivl om at den leverede styring også kan styre et solfangeranlæg.
Er det mig det er en vanskelig,mavesur kunde? Eller er der andre der er i samme situation vedr. solvarmestyring?

Jeg har handlet meget hos VVS-Ekspertens lokale afdeling og altid været tilfreds,men jeg må indrømme at denne gang lige mangler det sidste i at være tilfreds.

mvh
Lars

Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
17
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Re: Solvarmestyring fra VVS-eksperten

Indlæg af Fyrteknik »

Hej Lars

Ring til mig på mandag, så bytter jeg den styring for dig.
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.
søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Solvarmestyring fra VVS-eksperten

Indlæg af søren ø »

Du skal selvfølgelig have den styring du har set på og betalt for. Den med "ret til ændringer forbeholdes" er langt ude. "Tilykke med dit nye fyringsanlæg, vi ved godt det var en stoker du købte, men vi leverede en brændekedel, ret til ændinger forbeholdes" Jeg håber da han sagde det med et smil på læben.....
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Solvarmestyring fra VVS-eksperten

Indlæg af Ulrik »

søren ø skrev:Du skal selvfølgelig have den styring du har set på og betalt for. Den med "ret til ændringer forbeholdes" er langt ude. "Tilykke med dit nye fyringsanlæg, vi ved godt det var en stoker du købte, men vi leverede en brændekedel, ret til ændinger forbeholdes" Jeg håber da han sagde det med et smil på læben.....
Ja, den var sq god!
De snakker sikkert om den i frokoststuen endnu icon_cheesygrin.gif
MvH Ulrik©
levi

Re: Solvarmestyring fra VVS-eksperten

Indlæg af levi »

Naturligvis skal du have byttet din styring Lars, hvem har ekspederet dig i Esbjerg - send gerne en PB så den omtalte ekspedient ikke fejloplyser yderligere kunder.

LarsHS
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25 feb 2007 09:07
Mit fyr: Goliath 18 Kw
Areal: 170 m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 6 ton +1000 L olie
Geografisk sted: 25 km. øst for Esbjerg

Re: Solvarmestyring fra VVS-eksperten

Indlæg af LarsHS »

Hej Levi.

Jeg har sendten PB til dig, men er i tvivl om den er gået igennem, da den bliver ved med at stå i udbakken.

mvh
Lars
LarsHS
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25 feb 2007 09:07
Mit fyr: Goliath 18 Kw
Areal: 170 m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 6 ton +1000 L olie
Geografisk sted: 25 km. øst for Esbjerg

Re: Solvarmestyring fra VVS-eksperten

Indlæg af LarsHS »

Hej J.P.

Tak for tilbudet.
Jeg har allerede sovet bedre i nat.
Jeg kontakter dig mandag.

mvh
Lars
levi

Re: Solvarmestyring fra VVS-eksperten

Indlæg af levi »

Hej Lars, jeg har fået din besked - tak :0)

Besvar