Angående annonceblokade.

Her kan du stille spørgsmål til Teamet vedr. drift af sitet osv.
Giv os et tip om interessante emner!
Besvar
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Ulrik »

Brugerbetaling kommer der aldrig.
Synes egentligt at det er fint nok sat op nu. Henvisningen vedr reklame blokker, synes jeg da er i en venlig tone.

Ved ikke om det er muligt at lave noget auto abbonnement så man kan slippe for både reklame og tekst vedr annonce blok. Men værd at undersøge.
MvH Ulrik©

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Flammen »

Ulrik skrev:Brugerbetaling kommer der aldrig.
Synes egentligt at det er fint nok sat op nu. Henvisningen vedr reklame blokker, synes jeg da er i en venlig tone.

Ved ikke om det er muligt at lave noget auto abbonnement så man kan slippe for både reklame og tekst vedr annonce blok. Men værd at undersøge.
+1
vil meget gerne støtte siden økonomisk. det kan næppe blive dyre som hejrens ugeblade, men jeg får bestem mere for pengene
jeg bruger mange timer herinde, og vil bestemt have bedre samvittighed hvis jeg bidrog til driften. men så vil jeg sq ikke have noget som jeg aldrig har bedt om (reklamer)

mange gange har "gratis" mange nuancer så som udlevering af e-mail adr og mobil nr. eller blot spam af reklamer. jeg magter det bare ikke mere
fryseren
Stoker IX
Stoker IX
14
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Har takket: 59 gange
Blevet takket: 39 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af fryseren »

Med den ret begrænsede mængde reklamer der er her så synes jeg det er helt fint sat op.

Skulle der komme en reklame fra et firma jeg ikke kan lide -> KLIK, så får de lige lov at sende et par sponser kroner til stedet her :D :D :D :D
Optimisten
Stoker III
Stoker III
8
Indlæg: 74
Tilmeldt: 30 aug 2015 20:29
Blevet takket: 1 gang

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Optimisten »

Ulrik skrev:Brugerbetaling kommer der aldrig.
Synes egentligt at det er fint nok sat op nu. Henvisningen vedr reklame blokker, synes jeg da er i en venlig tone.

Ved ikke om det er muligt at lave noget auto abbonnement så man kan slippe for både reklame og tekst vedr annonce blok. Men værd at undersøge.

Det giver bare ingen mening.

For det første blokerer add-blockeren for det link, som forsøger at forklare hvorfor de ansvarlige for sitet ikke kan lide add-blockere.

For det andet giver denne forklaring, når man endelig finder den på et andet link, ingen mening idet forklaringen tager udgangspunkt i at hvis man ikke bruger add-blocker, så har man også til hensigt at klikke på annoncerne. Sådan hænger virkeligheden bare ikke sammen.

Jeg har sympati for at websitets udgifter skal dækkes på fornuftig vis. Hvad med at overdrage det til en spiller i markedet som i forbindelse med sin forretning indenfor en relevant branche, kan bruge sitet til markedsføring? Så kommer der synergi mellem drift og potentielle indtægter.
Baxi BF-O 20 kW oliefyr med Bertone Sterling ST108FUV brænder. HPW AW-10 DPHNE 10 kW luft/vand varmepumpe. Buffertank Viessmann VitoCell 500 rustfri m. 2,0 m2 spiral tilsluttet varmepumpen. Neotherm gulvvarme. Bekasin brændeovn model 1 og 4. Finsk masseovn.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Ulrik »

Optimisten skrev:Det giver bare ingen mening.

For det første blokerer add-blockeren for det link, som forsøger at forklare hvorfor de ansvarlige for sitet ikke kan lide add-blockere.

For det andet giver denne forklaring, når man endelig finder den på et andet link, ingen mening idet forklaringen tager udgangspunkt i at hvis man ikke bruger add-blocker, så har man også til hensigt at klikke på annoncerne. Sådan hænger virkeligheden bare ikke sammen.

Jeg har sympati for at websitets udgifter skal dækkes på fornuftig vis. Hvad med at overdrage det til en spiller i markedet som i forbindelse med sin forretning indenfor en relevant branche, kan bruge sitet til markedsføring? Så kommer der synergi mellem drift og potentielle indtægter.
Det giver heller ingen mening at din ad blocker blokerer for et internt link på stoker pro?
Rent faktisk er der mange der bruger en form for ad blocker uden at være bevidst om det. Det er standard i ret mange anti virus programmer og andet.

Jeg kan selvfølgelig sagtens overdrage sitet, eller bare lukke det. Der er mange muligheder og man finder ikke det optimale uden at prøve noget af.
MvH Ulrik©

Optimisten
Stoker III
Stoker III
8
Indlæg: 74
Tilmeldt: 30 aug 2015 20:29
Blevet takket: 1 gang

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Optimisten »

Ulrik skrev:Det giver heller ingen mening at din ad blocker blokerer for et internt link på stoker pro?
Rent faktisk er der mange der bruger en form for ad blocker uden at være bevidst om det. Det er standard i ret mange anti virus programmer og andet.

Jeg kan selvfølgelig sagtens overdrage sitet, eller bare lukke det. Der er mange muligheder og man finder ikke det optimale uden at prøve noget af.
Det er et link i en annonce for at vælge at se annoncer - derfor blokerer ADD-blokerende - det må forventes.

Jeg tror at der er sygt mange, som er pi... trætte af at blive overvåget på nettet med cookien, som afleder annoncer der modsvarer det man har kigget på. Det er ikke din fejl, men en modreaktion fra brugere, som syntes at grådigheden hos f.eks. Google har taget overhånd på en lidt for skummel måde.

Hvorfor er det så vigtigt for dig at brugerne ser annoncerne, hvis de alligevel ikke vil klikke på dem?
Baxi BF-O 20 kW oliefyr med Bertone Sterling ST108FUV brænder. HPW AW-10 DPHNE 10 kW luft/vand varmepumpe. Buffertank Viessmann VitoCell 500 rustfri m. 2,0 m2 spiral tilsluttet varmepumpen. Neotherm gulvvarme. Bekasin brændeovn model 1 og 4. Finsk masseovn.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Ulrik »

Optimisten skrev:Jeg tror at der er sygt mange, som er pi... trætte af at blive overvåget på nettet med cookien, som afleder annoncer der modsvarer det man har kigget på. Det er ikke din fejl, men en modreaktion fra brugere, som syntes at grådigheden hos f.eks. Google har taget overhånd på en lidt for skummel måde.

Hvorfor er det så vigtigt for dig at brugerne ser annoncerne, hvis de alligevel ikke vil klikke på dem?
Vigtigheden består i at fortælle hvorfor det er en dårlig ide samt give dem et alternativ, nemlig donationer.
MvH Ulrik©
Optimisten
Stoker III
Stoker III
8
Indlæg: 74
Tilmeldt: 30 aug 2015 20:29
Blevet takket: 1 gang

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Optimisten »

Altså - hvis man vælger at se annoncer men ikke klikker på dem, så er man på den grønne gren?

Hvis man vælger ikke at se annoncer bør man donere - er det sådan det skal forstås?

Det er i krydsfeltet imellem ovenstående, at det bliver lidt svært at forstå. Få sitet penge fra annoncer, som der ikke bliver klikket på?
Baxi BF-O 20 kW oliefyr med Bertone Sterling ST108FUV brænder. HPW AW-10 DPHNE 10 kW luft/vand varmepumpe. Buffertank Viessmann VitoCell 500 rustfri m. 2,0 m2 spiral tilsluttet varmepumpen. Neotherm gulvvarme. Bekasin brændeovn model 1 og 4. Finsk masseovn.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Ulrik »

Nej, det handler om oplysning. Tænker de færreste er klar over hvad det handler om.
På den ene side har du brugerne. De vil gerne fravælge reklamerne.
På den anden side har du webmasteren som gerne vil have en indtægt til bl.a. dække driften.
Ingen af disse kan eksistere uden hinanden. Altså som brugere og webmaster.

Jeg er med på at adsense problematikken. Jeg kunne bedre lide det da det "kun" var relevant for websitets indhold. Jeg tror faktisk også at det kan være en årsag til nedgangen.
MvH Ulrik©
pendec

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af pendec »

Ulrik skrev:På den anden side har du webmasteren som gerne vil have en indtægt til bl.a. dække driften.
Kunne man ikke bryde lidt i koden på phpBB og så oversætte DNS entry til en IP adresse, så vil den blive fanget at dem med hosts filer med adblock er i de lister jeg har set, da DNS entry baseret og kræver et korrekt navn match? Måske lidt tech men hvis man virkelig vil ;)

(Og ved ikke om jeg kunne lave det, jeg tænker bare højt lige. Da jeg legede med phpBB var adblock ikke eksisterende)

Besvar