Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

snegl

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: snegl

Indlæg af bennylar » 06 jan 2016 21:38

Jeg ville bytte det. Hvis det allerede er i stykker så turde jeg ikke beholde det.. yes er en kylling... :wink: så lige de stadig har 3 måneders returret. .. kan bare ikke linke fra tablet..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif


jensen9260
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 04 jan 2016 17:18

Re: snegl

Indlæg af jensen9260 » 06 jan 2016 21:48

til anden model eller hvad

ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: snegl

Indlæg af ibsoerensen » 06 jan 2016 21:51

Slap af ". Det er hvad der kan ske få, den snegl svejset og få fyret til at køre
Fyret fejler ikke noget
Jeg kan se at der er mange med scottefyr der døjer med sneglen og forsøger at afhjælpe ved at bore huller og hælde olie i pillerne
Disse problemer får du ikke når den snegl er repareret
Jeg må desværre indrømme at jeg er yderst tilfreds med min biomax compact det er forholdvis enkelt ikke mange dele nemt at rengøre og ikke mindst det sviner ikke på grund af røgsuger (ingen blæser der laver overtryk i kedlen)
Det eneste jeg mangler er en bedre forklaring på hvordan styringen fungerer
Men det er tilsyneladende også tilfældet ved de fleste andre producenter
Dokumentationen er ikke i orden

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: snegl

Indlæg af HR LUCCA » 06 jan 2016 22:12

Tro også det nok skal køre , det er bare ærgerligt de ikke laver produktet helt færdigt , så brugerne ikke skal have de problemer :wink: og det gør det så ikke bedre at det kan være svært og få hjælp , 5 dage er SGU ( undskyld jeg bander )mange dage når der ingen varme er i huset :shock:

ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: snegl

Indlæg af ibsoerensen » 06 jan 2016 22:23

Man kunne jo også gå ud fra at vedkommende der har monteret det har vidst hvad han har med at gøre og sørger for at det virker
Det lægger vvseksperten jo også vægt på i manualen at det er installatøren man henvender sig til hvis der er noget galt


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: snegl

Indlæg af HR LUCCA » 06 jan 2016 22:26

ibsoerensen skrev:Slap af ". Det er hvad der kan ske få, den snegl svejset og få fyret til at køre
Fyret fejler ikke noget
Jeg kan se at der er mange med scottefyr der døjer med sneglen og forsøger at afhjælpe ved at bore huller og hælde olie i pillerne
Disse problemer får du ikke når den snegl er repareret
Jeg må desværre indrømme at jeg er yderst tilfreds med min biomax compact det er forholdvis enkelt ikke mange dele nemt at rengøre og ikke mindst det sviner ikke på grund af røgsuger (ingen blæser der laver overtryk i kedlen)
Det eneste jeg mangler er en bedre forklaring på hvordan styringen fungerer
Men det er tilsyneladende også tilfældet ved de fleste andre producenter
Dokumentationen er ikke i orden
Nu er det ikke den første snegl på sådan et fyr der er problemer med viewtopic.php?f=198&t=23308, så alt er ikke lige godt :wink:

ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: snegl

Indlæg af ibsoerensen » 06 jan 2016 22:40

Derfor er det også installatøren der har ansvaret for inden han forlader opgaven at sikre sig at tingene fungerer og udbedre de fejl der måtte være
Det er selvfølgelig det bedste at tingene er i orden når de bliver leveret (hvorfor er der ikke på forhånd boret huller i en scotte snegl når man ved det hjælper)
Men en svag svejsning er svær at opdage uden at gøre tingene dyrere end nødvendigt

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: snegl

Indlæg af HR LUCCA » 06 jan 2016 23:06

ibsoerensen skrev:Derfor er det også installatøren der har ansvaret for inden han forlader opgaven at sikre sig at tingene fungerer og udbedre de fejl der måtte være
Det er selvfølgelig det bedste at tingene er i orden når de bliver leveret (hvorfor er der ikke på forhånd boret huller i en scotte snegl når man ved det hjælper)
Men en svag svejsning er svær at opdage uden at gøre tingene dyrere end nødvendigt
Jeg har Inger huller i min snegl rør , ikke rensen magasin de sidste 3 år = 15000 kg træpiller , jeg bruger 1 kop olie oven 320 kg piller , så jeg ser ikke det store problem ved en flexsnegl :wink:
Og når styringen siger magasinet er tomt passer det fint , så doseringen er rimelig præcis .
Så er der et problem med en flexsnegl og et Scotte fyr :wink: og det er at et Scotte fyr kan gå helt ned i en min ydelse på 2 kw = med en meget lille pille mængde , så er doseringen ikke i orden går det galt , sætter man min ydelsen op på 3,2 kw ,som er min ydelsen på Biomax 10 ville der ingen problemer være med et Scotte og Flex snegle ud over flere starter icon_cheesygrin.gif

jensen9260
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 04 jan 2016 17:18

Re: snegl

Indlæg af jensen9260 » 07 jan 2016 11:32

jeg har snakket med vvs eksperten, lyder heldigvis ikke til det er et problem med at de bytter sneglen.
så håber jeg at det fremover køre som det skal, en dårlig svejsning kan de jo ikke gøre for
Nu håber jeg bare jeg kan få den i en fart, for jeg har ikke haft varme eller varm vand siden nytår

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: snegl

Indlæg af bennylar » 07 jan 2016 19:09

ibsoerensen skrev:Derfor er det også installatøren der har ansvaret for inden han forlader opgaven at sikre sig at tingene fungerer og udbedre de fejl der måtte være
Det er selvfølgelig det bedste at tingene er i orden når de bliver leveret (hvorfor er der ikke på forhånd boret huller i en scotte snegl når man ved det hjælper)
Men en svag svejsning er svær at opdage uden at gøre tingene dyrere end nødvendigt
Siden 2004 er der kørt Ca 55ton piller gennem min scotte, total standard opsætning, har aldrig brugt olie og aldrig tømt for smuld så kan ikke se det hjælper at bore huller eller at det sku være nødvendigt.
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif


Besvar