Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Angående annonceblokade.

Her kan du stille spørgsmål til Teamet vedr. drift af sitet osv.
Giv os et tip om interessante emner!
Besvar
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Ulrik » 06 jan 2016 20:32

kovas skrev:Det har jo ikke været sådan før. Og man føler sig på en eller måde mistænkeliggjort.

Jeg synes faktisk det er ret irriterende.
Og jeg synes faktisk det er ret irriterende at være alene om regningerne ;)
MvH Ulrik©


Optimisten
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 30 aug 2015 20:29
Modtaget likes: 1 gang

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Optimisten » 06 jan 2016 20:48

Hvad der måske ikke er taget højde for, er at gode ADD-blockere også blokerer for links i billeder som ligner annoncer - derfor kunne jeg ikke læse forklaringen - er denne aktion så ikke temmelig ligegyldig set i det lys?

Jeg arbejder med kommunikation til hverdag, og denne kampagne vil, selvom formålet er legitimt, sandsynligvis ikke få den ønskede effekt - måske snarere tværtimod ...
Baxi BF-O 20 kW oliefyr med Bertone Sterling ST108FUV brænder. HPW AW-10 DPHNE 10 kW luft/vand varmepumpe. Buffertank Viessmann VitoCell 500 rustfri m. 2,0 m2 spiral tilsluttet varmepumpen. Neotherm gulvvarme. Bekasin brændeovn model 1 og 4. Finsk masseovn.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Ulrik » 06 jan 2016 20:51

Optimisten skrev:Hvad der måske ikke er taget højde for, er at gode ADD-blockere også blokerer for links i billeder som ligner annoncer - derfor kunne jeg ikke læse forklaringen - er denne aktion så ikke temmelig ligegyldig set i det lys?

Jeg arbejder med kommunikation til hverdag, og denne kampagne vil, selvom formålet er legitimt, sandsynligvis ikke få den ønskede effekt - måske snarere tværtimod ...
Jeg er åben for forslag der kan optimere indtægterne.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Ulrik » 06 jan 2016 21:10

Har i øvrigt sat en forsinkelse på således tekst vedr annonce blokering kun vises til dem der rent faktisk blokerer for annoncerne.
MvH Ulrik©

Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Kruse » 06 jan 2016 21:13

Jeg synes faktisk at mængden af reklamer her på siden er ganske minimal, og sjældent noget jeg tænker over.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Flammen » 06 jan 2016 21:20

nu bruger jeg ikke addblock, da den fungere ekstrem dårligt. jeg bruger istedet "Ghostery" det dur trods alt.
ved godt at siden til deles drives af addsence, hvilket er fint. men vælger jeg at bidrage til siden, så får jeg sq stadig de skide reklamer. hvad fik jeg så for bidraget?.....intet. hvor inticementet henne?

Optimisten
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 30 aug 2015 20:29
Modtaget likes: 1 gang

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Optimisten » 06 jan 2016 21:38

Ulrik skrev:Jeg er åben for forslag der kan optimere indtægterne.
Brugere som anvender add-blockere er næppe relevante brugere i forhold til at klikke på en internetannonce - de har på forhånd taget stilling.

Jeg er som journalist helt bekendt med problemerne med at få betaling for indhold på nettet - indtil nu er der to veje, hvoraf ingen er optimale.

1: en abonementsordnng med en månedsbetaling for at se al information eller særligt interessante dele af sitet. Der kan også sættes en tidsmæssigt begrænsning, så man uden at betale f.eks. kun kan se f.eks. 10 forumposter eller emner pr. måned. Der er mange parametre - gratis første måned, medlemsfordele osv.

2: man appelerer til brugernes hjerte, selvom de ofte opfattes som hjerteløse... Her kunne en "fik du brugbar hjælp" knap være en ide. Mange brugere sparer en vvs'er som koster kassen. Her er det vigtigt at ramme rigtigt mht. beløbet. For lavt indikerer at oplysningerne ikke er ret meget værd og for højt indikerer urealistiske forventninger... Jeg skal ikke sætte det rigtige tal - måske en forumafstemning kan hjælpe lidt på vej.

Personligt deltager jeg i internetfora i et forsøg på at levere gratis indhold af høj kvalitet - hvad er det værd?

Hos Politiken f.eks. er det intet værd, hvilket har medført at deres debatsider er domineret af dem som har betalt for at levere indhold - man kan næsten høre manglen på kvalitet...
Baxi BF-O 20 kW oliefyr med Bertone Sterling ST108FUV brænder. HPW AW-10 DPHNE 10 kW luft/vand varmepumpe. Buffertank Viessmann VitoCell 500 rustfri m. 2,0 m2 spiral tilsluttet varmepumpen. Neotherm gulvvarme. Bekasin brændeovn model 1 og 4. Finsk masseovn.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af kovas » 06 jan 2016 21:43

Ulrik skrev:Og jeg synes faktisk det er ret irriterende at være alene om regningerne ;)
Nu var min agenda altså ikke at jeg var irriteret på reklamerne, jeg synes heller ikke at de genere særligt, det som irriterede mig var at jeg skulle se en påstand om mulig reklameblokade hver gang der kom en reklame. den var der ikke før og den kan åben bart sættes på forsinkelse igen

Ps det fungerer bare ikke særlig godt. Så ville jeg da hellere betale et månedligt beløb. Hvis det ikke er for meget :lol:
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Brandsen » 06 jan 2016 22:06

Halløj i forum,

Yep, lige nu kan jeg godt se, at den gule trekant er forsvundet, når man ikke aktivt blokerer for reklamer.

Muligt at det primært er click-afgifter der er indtægten, men nogle af reklamerne ser jo ret permanente ud,
så muligvis også faste beløb, for at have faste bannere her på Stoker Pro.

Men som nævnt, koster det jo at have en web site, server, disk plads, software, netværk, og back-up,
så det er helt fint med mig, at vi kan have et super gratis site, financieret af reklameindtægter.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Flammen » 06 jan 2016 22:42

øverst i denne tråd er et bannerreklame fra Q-PRO "mød os i hadsten lørdag 24/10-15" wow...
måske det bare er mig, men den slags reklamer siger jo næsten alt.....................


Besvar