Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Blæser, igen?

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
Mr. Jacobsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22 maj 2008 18:48

Blæser, igen?

Indlæg af Mr. Jacobsen » 22 maj 2008 18:55

Hej
ER lige kommet hjem fra en dejlig uges ferie, og skal have gang i Passat'anen igen, men nej ingen blæser :cry:

Jeg kunne læse i andre indlæg at det kunne have noget med to modstande at gøre, og at man så skulle kunne justere blæseren op over 50%, og så få gang i den, men det hjalp desvære ikke.

Jeg kan måle 50V ind i motoren.
Fyret er et C2 fra 2001 med iltstyring, den ny model.

Hvis ikke der er nogen der har et svar, kan i så være behjælpelig med en reperatør i nærheden af Odder ?

På forhånd tak
MVH
Bo Jacobsen


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Blæser, igen?

Indlæg af Troldmand. » 22 maj 2008 19:52

Kan den drejes rundt ????
Pil den fra styringen og så prøv at give den 230V - så skulle der gerne komme liv i den. Hvis ikke, skal årsagen nok findes andet steds. Hvad med en sikring????

Mr. Jacobsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22 maj 2008 18:48

Re: Blæser, igen?

Indlæg af Mr. Jacobsen » 23 maj 2008 19:21

Har haft besøg af en reperatør i dag.
Det er styringen som er stået af, formentligt samme fejl som tidligere beskrevet, pris 2600 ex. moms :cry:
Vi skulle hive fladkablet til ecu'en af og sætte det på igen, før kunne vi få gang i blæseren igen.
Det sjove er dog, har jeg nu erfaret, at det kun er når fyret kører i tretrinsstyring at fejlen er tilstede.

Det vil altså sige at når fyret startes op og fremløbstemperaturen er under 50 grader skal blæseren køre over 50%, men når iltstyringen sætter ind er alting fin fin :great:

Det lader til at jeg slipper gennem denne fyringssæson uden vedligeholdelses udgifter....

MVH
Bo Jacobsen

sarste
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22 aug 2008 14:53

Re: Blæser, igen?

Indlæg af sarste » 22 aug 2008 15:03

Jeg oplevede fornylig, da jeg skulle starte min C4 efter sommerpausen, at blæseren ikke ville starte. Dvs efter et stykke tid går den i gang og kører ganske stille rundt. Blæseren blev pillet ud og afprøvet hos min nabo, der også har et C4, og her virkede blæseren.
En henvendelse til reparatøren førte til, at det sandsynligvis er er styingen, der sender for lidt strøm ned til blæseren, og at der derfor skal en helt ny styring på. Prisen er opgivet til kr. 5.500 + moms og montering. Da jeg fik delvis ny styring for et par år siden, er jeg dog blevet lovet lidt rabat.
Jeg har ikke fået monteret den ny styring endnu og ved ikke så meget om den. Er der nogen her, der kan fortælle mig, hvad jeg kan forvente.
Når det nu alligevel skal være, ville det være smart med en styring, der kan "tale" sammen med en PC, så man kan fjernovervåge fyret. Findes det til Passat?
Er der noget om, at der er iltstyring indbygget i de nye styringer?

Stokerfyr passer
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 27 dec 2006 19:47
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 1 gang

Re: Blæser, igen?

Indlæg af Stokerfyr passer » 22 aug 2008 17:13

Kender du ikke en teknikker der kunne se på den, mange gange er det småting der er skyld i funktionsfejl, f.eks kolde lodninger, udtørrede kondensatorer, defekt triac etc. som jo ikke koster en bondegård.
Hilsen
Michael Olsen


sarste
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22 aug 2008 14:53

Re: Blæser, igen?

Indlæg af sarste » 22 aug 2008 22:34

Nej - umiddelbart kender jeg ikke nogen, der kan lave det, udover den autoriserede, og herfra har jeg kun fået den melding, at der skal en helt ny styring til. Vil en almindelig elektriker kunne finde ud af det?
Er der ellers nogen fordele ved den nye styring, som der ikke er ved den "gamle" styring. Jeg plejer at køre med fyret til langt ind i juni måned, og det ville være rart, hvis fyret kan køre med lavere ydelse i sommermånederne. Jeg har ikke reduktionssæt på. Vil en ny styring kunne hjælpe her?

Stokerfyr passer
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 27 dec 2006 19:47
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 1 gang

Re: Blæser, igen?

Indlæg af Stokerfyr passer » 22 aug 2008 23:17

Vil en almindelig elektriker kunne finde ud af det?
Mener ikke at elektrikker uddannelsen har fejlfinding på komponent niveau.
Er der ellers nogen fordele ved den nye styring, som der ikke er ved den "gamle" styring. Jeg plejer at køre med fyret til langt ind i juni måned, og det ville være rart, hvis fyret kan køre med lavere ydelse i sommermånederne. Jeg har ikke reduktionssæt på. Vil en ny styring kunne hjælpe her?
Ring til Passat og hør om den kan det du efterlyser, kan den det er der
ingen grund til at bruge mere krudt på den gamle styring.
Hvis den ikke kan mere end den gamle styring kunne der måske spares penge
ved at få den forsøgt repareret, for 5500 + moms er da en del.
Hilsen
Michael Olsen


Besvar