Buet eller fladt TV

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
calle

Buet eller fladt TV

Indlæg af calle »

Jeg vil have et nyt TV. Det skal være med OLED-teknik, så dermed skal det være et LG. Det skal også være med UHD/4K. Så langt så godt. Har faktisk allerede købt et LG 55 EG920V, som for tiden er nedsat fra 28.000 til 20.000, men der er leveringstid på det. Nu er jeg så i mellemtiden blevet i tvivl om, hvorvidt mit nye TV skal været buet eller fladt :roll: Nogen gode råd ? Alle inputs er meget velkomne :great:

Venlig hilsen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Buet eller fladt TV

Indlæg af Lintz »

Syntes faktisk denne artikel forklarer det meget godt.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... n=showfull

Og her bliver LG også omtalt.

Jeg personligt har det lidt sådan at uanset hvor godt og dyrt fjernsynet er, er programmerne stadig lige dårlige....Derfor kan jeg godt nøjes med et alm. tv til et par tusinde.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
calle

Re: Buet eller fladt TV

Indlæg af calle »

Lintz skrev:Syntes faktisk denne artikel forklarer det meget godt.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... n=showfull

Og her bliver LG også omtalt.

Jeg personligt har det lidt sådan at uanset hvor godt og dyrt fjernsynet er, er programmerne stadig lige dårlige....Derfor kan jeg godt nøjes med et alm. tv til et par tusinde.
HA HA HA - Ja det ka du sgu ha ret i Lintzyboy. Tak for linket :great:

Venlig hilsen
pendec

Re: Buet eller fladt TV

Indlæg af pendec »

Du har valgt det rigtige, bare synd du ikke kan få det med det samme.

Men! 4K er altså ikke særligt udbredt, og du kan få EC930V til 11.111 i power fra imorgen, så spørgsmålet er om det er værd at vente på?

OLED er klart det bedste, spørgsmålet er om det så også skal være 4K OLED, jeg har da 4K TV men synes ikke jeg vinder på dette alle 365 dage om året, så er det de ekstra kroner værd?
calle

Re: Buet eller fladt TV

Indlæg af calle »

pendec skrev:Du har valgt det rigtige, bare synd du ikke kan få det med det samme.

Men! 4K er altså ikke særligt udbredt, og du kan få EC930V til 11.111 i power fra imorgen, så spørgsmålet er om det er værd at vente på?

OLED er klart det bedste, spørgsmålet er om det så også skal være 4K OLED, jeg har da 4K TV men synes ikke jeg vinder på dette alle 365 dage om året, så er det de ekstra kroner værd?
Hej Pendec.

Man har bildt mig ind i TV-butikkerne, at Viasat begynder at sende i 4K om et par måneder. Satelitten (bom bom bom - er det med 2 t-er) er sendt op. Vi har Totalpakken fra Viasat, der includerer Viaplay med bl.a. Formel Jen. Spørgsmålet er hvor meget, der bliver sendt i 4K :roll:

Har fået indtrykket af, at du er lidt til den elektroniske side :wink: Tror du jeg får glæde af 4K. Ellers kunne jeg da godt nøjes med EC930V. Designet er jo helt ens. Der er heller ikke Harmon Kardon i nogen af dem. Der skal man små 10 K op ifht vejledende udsalgspris.

Venlig hilsen

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Buet eller fladt TV

Indlæg af Tom_AT »

Buet TV er vist mest bare et salgstrick. Den eneste person i rummet det gør noget godt for er den der sidder lige i sweet spot. Alle andre får en ringere TV oplevelse end med almindelig fladt TV. Så spar lidt penge og køb et fladt. En anden ting som også er værd at tage med, synes jeg. Et buet TV er ikke specielt fladt. Det fylder næsten ligeså meget ud fra en væg som et gammelt billedrørs-TV :)

Hvad 4K angår kan det også hurtigt blive salgsgas. Som så ofte set før, så er opløsningen i sig selv ikke lig god billedkvalitet.
pendec

Re: Buet eller fladt TV

Indlæg af pendec »

calle skrev:Tror du jeg får glæde af 4K. Ellers kunne jeg da godt nøjes med EC930V. Designet er jo helt ens. Der er heller ikke Harmon Kardon i nogen af dem. Der skal man små 10 K op ifht vejledende udsalgspris.
Tom_AT har også ret at den buede OLED er og bliver en smagssag for køberen, da den jo har den bue som ikke alle synes om (inkl. mig) jeg har set nok samsung curved og det var nok, jeg behøvede ikke en LG buet skærm, der er jeg for traditionel på det område.

Så måske giv den en chance og vent bare lidt endnu eller prøv at se på Samsung's 8 serie med Suhd, det kan blive aktuelt med sony's nye bluray som klarer 4K/HDR som altså er bedre farvedybde hvis man går efter godt billede, flatpanels.dk har sikkert en anmeldelse af en samsung 4K Suhd skærm.
Det er så først når bluray i 4K/HDR kommer du kan udnytte det, og har du pt ingen interesse i det, så skal du nok ikke satse på Suhd skærme endnu.

EC930v er nok bedst flatscreen bud indtil du finder et 4K OLED i non-curved udgave :)

men! Har du allerede prøvet buede skærme i en butik, og vælger du at "prøve" din buede skærm hjemme i nogen dage, så er jeg sikker på også power har fin returret, så du kan returnere den hvis det curved look ikke passer dig ;) Det er måske værd at prøve imens du venter?
calle

Re: Buet eller fladt TV

Indlæg af calle »

Nu tager jeg fruen med over i fjernsynsbutikkerne, for vi er blevet noget bekymrede over de der udtalelser/anmeldelser om buede fjernsyn. Har overvejet om vi skulle købe et fladt 65 " med 4K, 200 Hz, samme styresystem som nyeste OLED og Harmon Kardon lyd til 23.000. Så vil vi få en flad skærm, hvor vi får noget størrelse i stedet for OLED. En OLED-model i 65 " koster immervæk 56.000, så besparelsen er ligesom til at få øje på.

Hvad mener i ?

Venlig hilsen
calle

Re: Buet eller fladt TV

Indlæg af calle »

3 timer i fjernsynsbutikker med masser af spots og høj musik - hold da op :? Men vi fik da ombestemt os icon_cheesygrin.gif Købsprocessen har hele vejen igennem været sådan, at jo flere informationer vi fik, jo flere spørgsmål fik vi også new11 Det der imidlertid gjorde udslaget var, at fruen viste mig, at striber, linjer, kanter osv. også kurver på det buede fjernsyn. Sidelinjen på en fodboldbane kurver fx. tydeligt. Noget jeg ikke tidligere havde hæftet mig ved - fodbold interesser mig ikke så meget :wink: Vi købte derfor et LG 65" UF950V som har OLED-lignende kontrastforhold. Fruen er lykkelig for at slippe for det buede fjernsyn, som hun blev dårlig at at se på, og far fik et 65 ". Hun får et chok, når det kommer op på væggen hjemme i stuen icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Senest rettet af calle 03 jan 2016 19:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Buet eller fladt TV

Indlæg af Lintz »

calle skrev:3 timer i fjernsynsbutikker med masser af spots og høj musik - hold da op :? Men vi fik da ombestemt os icon_cheesygrin.gif Købsprocessen har hele vejen igennem været sådan, at jo flere informationer vi fik, jo flere spørgsmål fik vi også new11 Det der imidlertid gjorde udslaget var, at fruen viste mig, at striber, linjer, kanter osv. også kurver. Sidelinjen på en fodboldbane kurver fx. tydeligt. Noget jeg ikke tidligere havde hæftet mig ved - fodbold interesser mig ikke så meget :wink: Vi købte derfor et LG 65" UF950V som har OLED-lignende kontrastforhold. Fruen er lykkelig for at slippe for det buede fjernsyn, som hun blev dårlig at at se på, og far fik et 65 ". Hun får et chok, når det kommer op på væggen hjemme i stuen icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Tillykke med "Svinet" :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar