Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Prinsens otium.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Prinsens otium.

Indlæg af Lintz » 01 jan 2016 12:43

Citat fra Dronningens nytårstale:

»Min mand har besluttet, at tiden nu er inde for ham til at ”drosle ned” - til, hvis jeg må sige det på almindeligt dansk, at gå på pension. Fremover vil Prinsgemalen derfor kun i meget begrænset omfang tage del i de officielle arrangementer, som igennem så mange år har været en naturlig del af hans liv.«

Uanset hvad man måtte syntes om vores prins så holdt han da til 20 år mere end vores politikerer åbenbart kan overkomme.

Citat fra http://pensionshykleri.dk/ :

Politikerne har ret til pension flere år før almindelige lønmodtagere, nemlig fra efterlønsalderen. I dag får de allerede udbetalt deres politikerpension, fra de fylder 61 år.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


jopa

Re: Prinsens otium.

Indlæg af jopa » 01 jan 2016 12:49

Enhedslisten og så er det jeg får kvalme. :skyder:

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Re: Prinsens otium.

Indlæg af Landlyst » 01 jan 2016 12:53

Send da for hulan den gamle damen på pension og lad fredprinsen komme til inden han skal pensioneres..... Og lade så lige de for bandede politikere arbejde.... "arbejde" til de bliver lige så gamle som os andre.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Prinsens otium.

Indlæg af Lintz » 01 jan 2016 12:54

jopa skrev:Enhedslisten og så er det jeg får kvalme. :skyder:
Det var IKKE for fremhæve Enhedslisten frem for andre - Nærmere pensionsalderen for Politikere.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

jopa

Re: Prinsens otium.

Indlæg af jopa » 01 jan 2016 12:57

Jo men lighed for alle får vi aldrig alligevel.


pendec

Re: Prinsens otium.

Indlæg af pendec » 01 jan 2016 13:21

Bedre spørgsmål,
hvorfor skal folketingsmedlemmer selv bestemme deres pensionsalder og vedtage ændringen?

På Colaplast står flertallet af medarbejdere da ikke og bestemmer deres pensionsalder eller løn? Eller gør Lego ansatte eller andre større samlinger af medarbejdere på virksomheder? Københavns kommune og deres medarbejdere kan da heller ikke, så...

Problemet er vel ikke er de skal ligestilles med os andre men at de selv kan vedtage om det skal ændres?
Der burde være en uafhængig instans over dem som intet har med folketinget at gøre som sådan og som kunne varetage landets interesser når det kom til deres ansættelser, for de er jo ansat af folket og der er da ingen som varetager den del for os? udover folketinget selv? Eller?

btw, on topic,
så er det helt ok han hopper fra, der er nok mere under bordet end vi hører om, og så er det nok helt ok han får sine dage på vinmarken inden han slet ikke kan det mere. 81 er også en alder, jo..

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: Prinsens otium.

Indlæg af T-mek » 01 jan 2016 13:24

Landlyst skrev:Send da for hulan den gamle damen på pension og lad fredprinsen komme til inden han skal pensioneres..... Og lade så lige de for bandede politikere arbejde.... "arbejde" til de bliver lige så gamle som os andre.
:great:
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Prinsens otium.

Indlæg af Bigfoot » 01 jan 2016 13:39

Jeg synes det var pænt at melde det ud sådan.

Så slipper de også for alle de konspirationer omkring hans manglende tilstedeværelse hist og her.
Manden har trods alt haft sine modvinde i den danske befolkning igennem sine mange år her.
Og det er pænt at gå på pension med 80 år.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Prinsens otium.

Indlæg af vinther2 » 01 jan 2016 14:15

Jeg har altid været stolt af vores kongehus, garanteret ligesom mange andre. Vi er kun et lille land og vi skal værne om vores traditioner og med alt hvad det indebærer. Der er ikke mange lande i verden som har en regent som vores, hende skal vi være stolte af.
Ang. Henrik,- jo han har da stået ved hendes side og i årenes løb kan jeg kun se at han ligeledes har været en god repræsentant for Danmark.

Men han er blevet ældre, ligesom vi andre, og så begynder man at tænke på den tid man har tilbage. Så, jeg finder det ikke unaturligt at Henrik vil trække sig tilbage, evt. til Frankrig i resten af hans liv. Det er jo der han føler sig rigtigt hjemme.

Så, vi skal nok ikke dømme ham, fordi han trækker stikket. Jeg personligt synes det er en klog beslutning.

Godt nytår.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Prinsens otium.

Indlæg af Zarge » 01 jan 2016 14:21

Tja synes dronningen bør gøre det samme... Det er efterhånden nærmest pinligt at overvære hendes nytårstale... Det er synd, hun har gjort det godt, men nu er det altså på tide at vige pladsen...


Besvar