pille forbrug

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
ReneG
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 26
Tilmeldt: 18 sep 2015 12:40
Mit fyr: Pellux 100/2
Areal: 350
Brændsel: RW 8mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 30
Kontakt:

Re: pille forbrug

Indlæg af ReneG »

Jeg har 247 m2 i grundplan med gulvvarme. Heraf 100 kvm med 6 meter til loftet. Huset er bygget i 2009 og fyret står i en bygning 20 meter væk Jeg bruger omkring 50-60 kilo om dagen. Er det ikke i den høje ende?

Højt til loftet og det faktum at det ALTID blæser herude trækker selvfølgelig i den forkerte retning.

Hvor stor betydning tror I det har at ingen vinduer eller døre er fuget udvendigt?

zhenzar
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29 dec 2015 16:35
Mit fyr: Ikke udfyldt
Kontakt:

Re: pille forbrug

Indlæg af zhenzar »

Bruger vel små 30 kg til 153 m2.... Men det kommer meget an på hvordan du er isoleret... Om du bruger 20 kg, eller 50 kg...
dannidines

Re: pille forbrug

Indlæg af dannidines »

15-19 kg/døgn inkl. varmt vandsproduktion til 240 m2, hvoraf 130m2 ligger på 22-23 grader (stueetage) og 110 m2 ligger på 18-21 grader (kælder)

Men det stiger helt sikkert de næstkommende uger...
mchlbk
Stoker V
Stoker V
11
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: pille forbrug

Indlæg af mchlbk »

Mikael70 skrev:Det er hvad jeg bruger ;-(
Det lyder som om du skal have kigget lidt på rørskåle, tætning og isolering.
mchlbk
Stoker V
Stoker V
11
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: pille forbrug

Indlæg af mchlbk »

Pt. bruger vores fyr 20-25 kg i døgnet. Huset er fra '66, men er efterisoleret hist og pist, så energitabet er nok mindre, end normalt for tilsvarende huse. Det er dog stadig for meget.

Alle radiatortermostater er skiftet til elektroniske (bare dem til 98 kr. fra Harald Nyborg), som er programmeret til aggressiv sænkning, når der ikke er nogen i rummene og om natten. Det er simpelthen genialt.

Et tænd/sluk-ur på cirkulationspumpen til det varme vand og udskiftning af skumrørskåle til ordentlige skåle af mineraluld har også hjulpet meget.

Er ved at isolere indvendigt på 1. sal. Når først man er kommet igang går der sgu sport i at optimere tingene!

kim69b
Stoker III
Stoker III
15
Indlæg: 69
Tilmeldt: 15 dec 2008 08:34
Mit fyr: pellux 100
Areal: 180
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9610
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: roldskov himmerland
Har takket: 37 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: pille forbrug

Indlæg af kim69b »

hej igen.
jeg kan se det er meget forskelligt hvor meget der bliver brugt.er nu selv ved at kende mit varmesystem.det er ikke lige meget hvordan alpha 2 pumperne står,vi har gennem den sidste mdr justeret så det passer til vores behov for varme(jeg har sclerose og behov for stabil varme),og det kan aflæses på forbruget .fremløb på gulvarmen,telestaternes temp mm.jo der er mange justeringer at tage højde for,er lidt spændt på den østen vid der kommer med kulde grader.i går brugte vi 30 kg,men forventer at det kommer noget højere op med den serbiriske vind der kommer
Hornemann
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 6
Tilmeldt: 03 jan 2016 20:32

Re: pille forbrug

Indlæg af Hornemann »

Jeg bruger ca 30-35 kg om dagen.
135 kvm ny indkøbt hus med gulvvarme i stueetage, Barlinek piller, lyder som om mit fyr skal indstilles?
kim69b
Stoker III
Stoker III
15
Indlæg: 69
Tilmeldt: 15 dec 2008 08:34
Mit fyr: pellux 100
Areal: 180
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9610
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: roldskov himmerland
Har takket: 37 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: pille forbrug

Indlæg af kim69b »

Hornemann skrev:Jeg bruger ca 30-35 kg om dagen.
135 kvm ny indkøbt hus med gulvvarme i stueetage, Barlinek piller, lyder som om mit fyr skal indstilles?
hej.jeg har de sidste par dage lagt på 30-32 kg,men det er som man har isoleret sit hus mm.så det er bare en pejling på at der bliver brugt mere når det blæser,for vind har der været

Besvar