Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Novo Pellet - Problemer

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
lundager
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 02 apr 2009 19:25

Re: Novo Pellet - Problemer

Indlæg af lundager » 23 dec 2015 18:47

Specielt til Kent: Tak for den grundige gennemgang af forløbet. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan du helt konkret har fået Baxi til at kompensere dig med et nyt fyr. Er det en speciel klageprocedure , som du kan anbefale?


Kent D Nielsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26 jan 2015 18:48

Re: Novo Pellet - Problemer

Indlæg af Kent D Nielsen » 28 dec 2015 15:30

Jeg har holdt fast i at kedlen ikke har været driftsikker samt levet op til de forventninger som deres brochure beskriver. Som forbruger er man heldigvis godt beskyttet og husker man at dokumentere de mange problemer der har været vil den samlede bevisbyrde komme forbrugeren til fordel.

Er du i tvivl så kontakt en advokat som kan råde dig til hvilken fremgangsmåde der er at foretrække samt hvordan du skal gribe din sag an.

lundager
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 02 apr 2009 19:25

Re: Novo Pellet - Problemer

Indlæg af lundager » 28 dec 2015 19:24

Tak for rådet. Jeg vil i første omgang forsøge at køre sagen med den dokumentation jeg har. Er det i orden med dig, at jeg i min redegørelse gerne vil henvise til, at jeg naturligvis forventer, at Baxi behandler sine kunder ens?

Kent D Nielsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26 jan 2015 18:48

Re: Novo Pellet - Problemer

Indlæg af Kent D Nielsen » 29 dec 2015 08:52

Jeg har fået den sidste Novo Pellet de havde tilbage men som tidligere skrevet kører denne heller ikke gnidningsfrit :-(.

Uanset hvordan og hvorledes kan ingen være tjent med at et top produkt kan være så fejlbehæftet og selv efter utallige afhjælpnings forsøg stadig ikke lever op til det som kan forventes af en kedel i den klasse. Min erfaring er helt klart at man skal fokusere på sin egen situation samt historik.

Kent D Nielsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26 jan 2015 18:48

Re: Novo Pellet - Problemer

Indlæg af Kent D Nielsen » 25 jan 2016 14:01

Desværre må jeg konstatere at mine udfordringer med Novo Pellet 24 desværre langt fra er overstået på trods af at Baxi har installeret en ny kedel den 21/12-15.
En del af aftalen med Baxi var at de skulle sørge for at installationen blev godkendt af myndighederne mv. Det har Baxi så ikke gjort. Efter at de er blevet rykket utallige gange og jeg intet svar har modtaget står jeg tilbage med en kedel uden godkendelse. Der foreligger ingen prøveattest, ingen kvittering, brugsvejledning og så er kedlen en klasse 3 hvor lovkravet er en klasse 5.

Skorstensfejeren har meldt sin ankomst i næste uge og i værste fald bliver jeg bedt om at slukke for kedlen indtil forholdene er i orden. Da jeg ikke har anden varmekilde i huset er jeg tvunget til at skifte kedlen ud og køre en sag med Baxi.


lundager
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 02 apr 2009 19:25

Re: Novo Pellet - Problemer

Indlæg af lundager » 25 jan 2016 17:18

Er det et problem med sodpartikler?
Jeg troede da, at godkendelsen for første kedel også galt for den nye, men det er åbenbart ikke tilfældet.
Har lige fået skiftet hovedprint og brænderrist. Den kører upåklageligt nogle dage, men det er nødvendigt at hovedrengøre efter ca 2 ugers drift. Ellers sodet den fuldstændig til på skueglasset.
Overvejer også at investere i ny kedel.

Kent D Nielsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26 jan 2015 18:48

Re: Novo Pellet - Problemer

Indlæg af Kent D Nielsen » 25 jan 2016 17:27

Uden prøveattest kan jeg ikke få kedlen godkendt og risikere at den er værdiløs :-(.
Jeg har været samme tur igennem med hovedrengøring efter ca 2 uger for at undgå at den tærre. Det er absolut ikke en holdbar løsning og jeg vil næsten lægge hovedet på blokken at din skorsten er fugtig og fyldt med sod. Du vil med tiden også begynde at opleve driftstop fordi den soder til andre steder.

Thomas (tidligere Baxi ansat) har været forbi og indstillet kedlen. Den kører godt men desværre kan jeg allerede efter kun 1 mdrs drift se at risten forsvinder alt for hurtigt. Det er mega håbløst.

lundager
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 02 apr 2009 19:25

Re: Novo Pellet - Probleme

Indlæg af lundager » 25 jan 2016 21:21

Efterhånden spm problemerne med HS Tarm vokser ind i skyerne tænkte jeg at det er ved at være en oplagt sag for Kontant. Dit eksempel kunne jo køres som hovedtema, og vi andre frustrerede brugere kunne så bruges som opbakning og yderligere bevis på at vi har med et firma at gøre som ikke tager sit produktansvar alvorligt. Hvad siger du til det?

xkfc

Re: Novo Pellet - Problemer

Indlæg af xkfc » 26 jan 2016 05:23

Kent D Nielsen skrev:Uden prøveattest kan jeg ikke få kedlen godkendt og risikere at den er værdiløs :-(.
Jeg har været samme tur igennem med hovedrengøring efter ca 2 uger for at undgå at den tærre. Det er absolut ikke en holdbar løsning og jeg vil næsten lægge hovedet på blokken at din skorsten er fugtig og fyldt med sod. Du vil med tiden også begynde at opleve driftstop fordi den soder til andre steder.

Thomas (tidligere Baxi ansat) har været forbi og indstillet kedlen. Den kører godt men desværre kan jeg allerede efter kun 1 mdrs drift se at risten forsvinder alt for hurtigt. Det er mega håbløst.
Hvis kedlen er helt magen til, er der måske brugt en stump fra det gamle fyr, og så kan vel kalde det er reparation i stedet for en udskiftning :oops:

Det lyder godt nok som nogle mandags fyr, er der nogen ide om hvor mange de har fabrikeret og solgt? bortset fra sagen her er det jo ikke noget man rigtig har hørt til. Dog hvis man googler: herz pelletstar så finder man et pillefyr meget magen til, og jeg kan se at de også er "omtalt" på tyske forums.

Kent D Nielsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26 jan 2015 18:48

Re: Novo Pellet - Problemer

Indlæg af Kent D Nielsen » 26 jan 2016 08:57

Til Lundager : Tanken er tænkt, også med henblik på alle de andre som har problemer med kedlen.....

Til Kenneth : Det må være HS Tarm der er den professionelle part i denne sag og det er deres opgave at sørge for at det de foretager sig ikke strider med gældende lovgivning. Og så må de jo indestå for det de sælger, hvis ikke står det slemt til....


Besvar