Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Windows 7 update virker ikke!

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
xkfc

Re: Windows 7 update virker ikke!

Indlæg af xkfc » 20 dec 2015 20:03

HVIS computeren kan køre win10 så ville jeg helt sikkert opgradere fra win7, de computere jeg har skiftet på og som kan køre win10 kører noget bedre med 10 end med 7, men klart nok, konens der bare ikke vil, gav naturligvis nogle udfordringer da det skulle køres tilbage til 7.
Madsen1952 skrev:Win 10 er okay hvis man har brug for alt sjov der er på den. XBox og alt det fletten ind i de forskelige programmer. Den starter hurtigt op men det gjorde win 7 også da jeg fik en SSD harddisk i min computer. Jeg har skiftet tilbage til Win 7 jeg har ikke brug for alle den apps og andet som er puttet i Win 10 men en computer til det som en computer oprindeligt var til. Ikke et intertainment center :)
Hvad er computeren da oprindelig lavet til? wink.gif
Jeg syntes da netop at det er fint at den kan en masse ting, på arbejde bruger vi den til at pille olie op af undergrunden, den overvåger og sikrer folk i sikkerhedssystemet, og vi kommunikerer temmelig hurtigt i forhold til "intern post" altså håndskrevne dokumenter i kuverter. icon_cheesygrin.gif (det er jo kun 20år siden) :oops:

Derhjemme styrer den fyret, lyset i huset, der skrives breve, laves regnskaber og farvestrålende invitationer, der spilles kort og man kan se TV. :great:

De nye systemer er bare bedre end de gamle, og når man kan opgradere gratis, ja så syntes jeg da det er lidt skørt at sige "nej tak"

Vi har jo stadigvæk skabet fyldt med brædtspil, der selvfølgelig stadig bruges, og selv om ungerne for længst er blevet så store at de drikker rødvin mens vi spiller, så hygger vi fantastisk, og computeren passer bare sig selv imens.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Windows 7 update virker ikke!

Indlæg af Tom_AT » 20 dec 2015 23:40

newpas skrev:Madsen: Af samme årsag anbefaler min søn mig at beholde 7'eren (ansat i radio/tv salg)
Al respekt for din søn. Kender han ikke :)

Men at han arbejder i radio/tv siger mig intet om hans viden om PCer, computere. Snarere tværtimod.

Ser man generelt på en sammenligning mellem windows 7 og Windows 10 så er Windows 10 bare et bedre OS. Længere er den ikke.

At der findes folk der stadig hænger fast i Windows 7 kan skyldes to ting. De enten har en PC der ikke kan trække Win 10 eller de er meget konservativt anlagte og mener stadig win7 er verdens bedste OS.

Og jo Win 7 er skam et godt OS. Ingen tvivl om det. Men win10 er bare bedre på rigtigt mange punkter. Bla langt hurtigere opstart og mere enkelt at bruge og så er den nye indbyggede browser Edge rent faktisk ganske hæderlig.
Og nej. At bringe en SSD ind i sammenligningen giver altså ikke meget mening.

At der følger en sjat ekstra software med til win10 som man måske ikke får brug for kan jo for de flestes vedkommende være komplet ligegyldigt. hvis man vil bruge det som argument for ikke at vælge win10 er det fordi man på forhånd allerede har valgt win10 fra eller ganske almindelig uvidenhed.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: Windows 7 update virker ikke!

Indlæg af Flammen » 21 dec 2015 00:26

Tom_AT skrev:...At der findes folk der stadig hænger fast i Windows 7 kan skyldes to ting. De enten har en PC der ikke kan trække Win 10 eller de er meget konservativt anlagte og mener stadig win7 er verdens bedste OS....
det må være det sidste. jeg bruger mindre processor ressourcer på win10, og ram forbruget er væsentlig reduceret. opgraderede fra win7 til win10
Tom_AT skrev:....og så er den nye indbyggede browser Edge rent faktisk ganske hæderlig...
det bliver vi så nok aldrig enig om

ps. jeg har også opgraderet en gammel HP stationær pc fra 2008, det gik helt smertefrit. den fik et helt nyt liv. trods alderen, køre den rigtig godt. AMD trible core processor 4gb ram
Last edited by 1 on Flammen; edited 21 times in total

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Windows 7 update virker ikke!

Indlæg af Tom_AT » 21 dec 2015 00:30

Jeg bruger heller ikke selv Edge. men synes den er en forbedring i forhold til Internet Explorer :)

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Windows 7 update virker ikke!

Indlæg af J-B » 21 dec 2015 01:03

Jeg har prøvet at opdatere min Toshiba bærbare, en fra dengang da Windows 7 var det nye icon_cheesygrin.gif
Det duede ikke, imens jeg opdaterede brugte jeg en gammel Dell bærbar med Windows Vista :shock: den er langsom, men et lyn i forhold til Win 10 på Toshiba'n :|
Jeg skulle vente ca. 30 sekunder på at computeren registrerede et klik fra touchpadden og hvor markøren er på skærmen, ca hver anden sekund :evil:
Håber at min computer tilgiver mig for denne flirt new10


xkfc

Re: Windows 7 update virker ikke!

Indlæg af xkfc » 21 dec 2015 02:49

J-B skrev:Jeg har prøvet at opdatere min Toshiba bærbare, en fra dengang da Windows 7 var det nye icon_cheesygrin.gif
Det duede ikke, imens jeg opdaterede brugte jeg en gammel Dell bærbar med Windows Vista :shock: den er langsom, men et lyn i forhold til Win 10 på Toshiba'n :|
Jeg skulle vente ca. 30 sekunder på at computeren registrerede et klik fra touchpadden og hvor markøren er på skærmen, ca hver anden sekund :evil:
Håber at min computer tilgiver mig for denne flirt new10
Jeg har en gammel Medion bærbar med Intel core2duo og 2gb ram der også kører Vista, men den er stadig ganske hurtig, og udgør min adgang til nettet i 14dage af gangen.. still going strong :great: og den er faktisk 8 år gammel.

Og for en god ordens skyld, Edge er da virkelig noget møj.. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Re: Windows 7 update virker ikke!

Indlæg af Flyball » 21 dec 2015 08:19

xkfc skrev: Og for en god ordens skyld, Edge er da virkelig noget møj.. icon_cheesygrin.gif

Helt enig !


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Windows 7 update virker ikke!

Indlæg af kovas » 21 dec 2015 09:56

Madsen1952 skrev:Win 10 er okay hvis man har brug for alt sjov der er på den. XBox og alt det fletten ind i de forskelige programmer. Den starter hurtigt op men det gjorde win 7 også da jeg fik en SSD harddisk i min computer. Jeg har skiftet tilbage til Win 7 jeg har ikke brug for alle den apps og andet som er puttet i Win 10 men en computer til det som en computer oprindeligt var til. Ikke et intertainment center :)
Jeg er her enig med Madsen. Har lige opdateret til win 10 og er virkelig heller ikke imponeret. Efter at ha ændret alle de steder hvor Bil Gates synes at han skal vide alt. Hvor du er, alle tastetryk, dine venner, din kalender osv osv. Så er der bare tilbage en masse fjol som jeg ikke har noget at bruge til. Og jeg kan ikke mærke at den er blevet hurtigere. Problemet er bare: Hvor længe vare det inden vi bliver tvunget over på win 10? For som det er nu så gider jeg ikke installere det på vores stationære. Der var en som mente at det var besværligt at komme tilbage til win 7. Mener at win7 ligger som en old på harddisken og at man i starten bare kan brug gendannelseskonsollen.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Madsen1952
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16 dec 2015 19:29
Mit fyr: Scotte Black Star 1016 med 16 KW brænder
Areal: 111
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3,5 t

Re: Windows 7 update virker ikke!

Indlæg af Madsen1952 » 21 dec 2015 13:04

Tom_AT skrev:Al respekt for din søn. Kender han ikke :)

Men at han arbejder i radio/tv siger mig intet om hans viden om PCer, computere. Snarere tværtimod.

Ser man generelt på en sammenligning mellem windows 7 og Windows 10 så er Windows 10 bare et bedre OS. Længere er den ikke.

At der findes folk der stadig hænger fast i Windows 7 kan skyldes to ting. De enten har en PC der ikke kan trække Win 10 eller de er meget konservativt anlagte og mener stadig win7 er verdens bedste OS.

Og jo Win 7 er skam et godt OS. Ingen tvivl om det. Men win10 er bare bedre på rigtigt mange punkter. Bla langt hurtigere opstart og mere enkelt at bruge og så er den nye indbyggede browser Edge rent faktisk ganske hæderlig.
Og nej. At bringe en SSD ind i sammenligningen giver altså ikke meget mening.

At der følger en sjat ekstra software med til win10 som man måske ikke får brug for kan jo for de flestes vedkommende være komplet ligegyldigt. hvis man vil bruge det som argument for ikke at vælge win10 er det fordi man på forhånd allerede har valgt win10 fra eller ganske almindelig uvidenhed.
Hvad her det med uvidenhed at gøre??????. Der er bare nogle folk som ikke gider alt det ekstra som er på Win 10. Men hvis du synes det er så fint er det da i orden. Men det er s.. flabet at kalde andre for uvidende bare fordi man ikke kan lide det nye styresystem. Men vi kan jo ikke alle være lige så kloge som dig

Madsen1952
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16 dec 2015 19:29
Mit fyr: Scotte Black Star 1016 med 16 KW brænder
Areal: 111
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3,5 t

Re: Windows 7 update virker ikke!

Indlæg af Madsen1952 » 21 dec 2015 13:10

kovas skrev:Jeg er her enig med Madsen. Har lige opdateret til win 10 og er virkelig heller ikke imponeret. Efter at ha ændret alle de steder hvor Bil Gates synes at han skal vide alt. Hvor du er, alle tastetryk, dine venner, din kalender osv osv. Så er der bare tilbage en masse fjol som jeg ikke har noget at bruge til. Og jeg kan ikke mærke at den er blevet hurtigere. Problemet er bare: Hvor længe vare det inden vi bliver tvunget over på win 10? For som det er nu så gider jeg ikke installere det på vores stationære. Der var en som mente at det var besværligt at komme tilbage til win 7. Mener at win7 ligger som en old på harddisken og at man i starten bare kan brug gendannelseskonsollen.
Jeg havde et par win7 liggende på cd så det gik nu meget nemt med at få den installeret og jeg tror at fordi Win 10 er gratis er for at Microsoft kan få adgang til alt for megen info. Jeg har snakket med en som havde problemer med at gendanne win 7 fra gendannelses konsollen men han fik så en Win 7 på cd så kørte det :)


Besvar