Mere knald på - TAK

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Christian1810
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 4
Tilmeldt: 05 dec 2015 18:58

Re: Mere knald på - TAK

Indlæg af Christian1810 »

Jeg prøvede at bytte ledningerne på røgføleren. Det gav en røg temp på 90 grader. Samtidig begyndte fyret at køre meget bedre. Nu er det på 55 grader. Håber det stille og roligt kører op. En fejl 40 :)

ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
16
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: Mere knald på - TAK

Indlæg af ibsoerensen »

du har 8 turboladere isat hvis det er en biomax 15 du har
når dit fyr kører tilfredsstillende så prøv at køre minimumsdrift. med pause 1 time, det sparer for mit vedkommende for nuværende ca 8 kg piller i døgnet, akeplade er for mit vedkommende sat til 3000 g idet der var mange ubrændte piller hvis mindre og pladen satte sig fast
men ellers standard indstillinger ellers har jeg ingen problemer med fyret, i starten satte askepladen sig jævnligt fast hvilket jeg tilsyneladende har løst ved at sætte mængden op, Jeg ringede til hovedafdelingen hos VVSEksperten for at høre om de havde en løsning på problemet svaret var " Det er jo ikke et fyr til 80000 kr du har købt så hvad har du forventet" det kan man jo kalde service, en anden ting den slange der forbinder sneglen med brænderen kan skride ned så de fleste af pillerne havner i mellemrummet mellem fyr og magasin (ved kompakt) man kommer til den ved at fjerne dæksel over snegl i magasinet og så sætte et spændebånd på
ellers kører det fint og uden problemer
Besvar