Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

mus i motor rummet, hvad gør man

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
pendec

mus i motor rummet, hvad gør man

Indlæg af pendec » 02 dec 2015 09:38

Hej,
Så er den gal igen, og musene har været oppe i motor rummet, og ødelagt elnettet og sprinkler ledningerne ;(

Nu luftede ford lige at de havde en flaske "Mår væk spray" lign væske som kunne sprøjtes rundt i motor rummet på kabler osv.. problemet med en spray og beskrivelserne er, at dette skal man gøre 1 gang om måneden.

Jeg tænker dog, er der ikke også en god løsning til en lukket carport, når det er mus, udover musegift og kat, og nej, katten udskiftes ikke.
Jeg tænker på at smide nogle stål plader i kanten hele vejen rundt, som går 20-30cm ned i jorden? eller mursten, hvad som nu virker og stadig kan se pænt ud.

Er der andre som har hørt og forebygget mod mus i bilens motorrum.. Det er sgu dyrt at få kablingen ordnet og på plads igen.


jopa

Re: mus i motor rummet, hvad gør man

Indlæg af jopa » 02 dec 2015 10:12

Mus kommer ind alle vegne.

Min erfaring er at det værste man kan gøre er at lade bilen stå i det fri om vinteren.

xkfc

Re: mus i motor rummet, hvad gør man

Indlæg af xkfc » 02 dec 2015 11:23

....lader være med at tørre nødder i motorrummet icon_cheesygrin.gif

pendec

Re: mus i motor rummet, hvad gør man

Indlæg af pendec » 02 dec 2015 13:25

jopa skrev:Min erfaring er at det værste man kan gøre er at lade bilen stå i det fri om vinteren.
Så at stille bilen udenfor carport mener du er dårligere end hvis den fortsat stod inde hvor musene render rundt i kanterne?

Det er vel ligesom med rotter, at de trives bedst i kanter?

jopa

Re: mus i motor rummet, hvad gør man

Indlæg af jopa » 02 dec 2015 13:51

Efter 2 gange ledningsbid når bilen har stået på gårdspladsen har jeg ikke oplevet det mere efter at jeg konsekvent kører bilen i garage om vinteren.

På værkstedet oplever de det tit og siger at det skyldes parkering udendørs. Jeg må give dem ret.


xkfc

Re: mus i motor rummet, hvad gør man

Indlæg af xkfc » 02 dec 2015 15:42

Vi har fået ædt et vakumrør engang da vi havde en Baleno det var vel i 98'-99', den stod i min lillebrors indkørsel og da vi skulle starte bilen næste morgen suste elstarteren fint rundt, men ikke et prut fra motoren. Vi troede faktisk at det var rotter der havde gnavet, for der var dælme gnavet en del, men det kan jo også bare være at det var mus.

Enten skal man nok holde musene helt væk, hvilket kræver noget af en garage, kræet kan jo suse lodret op ad muren, eller leve med risikoen. Det vil nok ikke være noget der sker ofte for så må der da være temmelig mange mus, og så skulle man nok stille en del fælder op og gøre kål på nogle af dem.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: mus i motor rummet, hvad gør man

Indlæg af Lintz » 02 dec 2015 15:47

Privatbil står altid i garage/ lade. Firmabil står altid på gårdsplads. Ingen af bilerne har været udsat for museangreb. Måske er det held. Aner det ikke.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: mus i motor rummet, hvad gør man

Indlæg af pendec » 02 dec 2015 15:51

Well, eksempel igår fangende min kat en rimelig stor rotte, så jeg tror min ene kat er helt fin til at fange musene , bare ikke hurtigt nok når de leger i carport.

Når i nævner garage, så er den jo også lukket, her er min carport pivåben i front og redskabsskur i modsatte ende, som jeg mistænker for musenes tilholdssted for musekorn samles i bunker i skuret der. og jeg kan jo ikke sådan lige lukke carporten helt til over en nat ;(

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5478
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 422 gange

Re: mus i motor rummet, hvad gør man

Indlæg af triumph » 02 dec 2015 16:21

Der boede en mus inde i luftfilterkassen på min picanto, senere flyttede en anden mus ind i bile. Efter at den havde bidt slangen til sprinler for bagrude over, samt spist ledninger til alt lys bag på bilen, i både højre og venstre side. og taget en ordenlig bid af bagsædet. Blev den fanget i en god gammeldags smækfælde

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: mus i motor rummet, hvad gør man

Indlæg af Flammen » 03 dec 2015 00:36

triumph skrev:Der boede en mus inde i luftfilterkassen på min picanto, senere flyttede en anden mus ind i bile. Efter at den havde bidt slangen til sprinler for bagrude over, samt spist ledninger til alt lys bag på bilen, i både højre og venstre side. og taget en ordenlig bid af bagsædet. Blev den fanget i en god gammeldags smækfælde
det var så lige dagens griner. havde du nu købt en bil med moter, så havde den sq nok fået åndenød, når det blev trådt på stiften. det vil nok aldrig ske med en picanco. haha icon_cheesygrin.gif


Besvar