Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

røggas føler driller

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Rene`Strøm
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 210
Tilmeldt: 29 nov 2010 08:14
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 f 360l
Areal: 365
Brændsel: piller fra genfa
Fremviser gerne i postnummer: 7840
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Stårup 7840 Højslev
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

røggas føler driller

Indlæg af Rene`Strøm » 25 nov 2015 22:28

Hej Alle
Har haft problemer med at min røgføler driller på min 2,5 multiheat , jeg har i en del år skulle justere den ud og ind alt efter forbrug , så den ikke gik over 240 grader 3 gange , men efter fyret det seneste år har drillet en del , har den fået næsten alt skiftet ( Begge print , ny snegl og ny gearmotor ) så mente jeg så osse at den skulle ha en ny røggasføler , så jeg var fri for at justere og holde øje med den , har så idag sat den i , men det er nøjagtigt det samme som før , HVORFOR GÅR DEN OP PÅ 265 GRADER PÅ STORT PILLEFORBRUG EFTER FABRIKSINDSTILLINGER ?????? hvad ligger jeres temperatur på ? når i køre med piller ? hvor er fejlen i mit anlæg , de 500 ,- for en ny føler var spildt :shock:


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: røggas føler driller

Indlæg af thy » 26 nov 2015 07:17

Rene`Strøm skrev:Hej Alle
Har haft problemer med at min røgføler driller på min 2,5 multiheat , jeg har i en del år skulle justere den ud og ind alt efter forbrug , så den ikke gik over 240 grader 3 gange , men efter fyret det seneste år har drillet en del , har den fået næsten alt skiftet ( Begge print , ny snegl og ny gearmotor ) så mente jeg så osse at den skulle ha en ny røggasføler , så jeg var fri for at justere og holde øje med den , har så idag sat den i , men det er nøjagtigt det samme som før , HVORFOR GÅR DEN OP PÅ 265 GRADER PÅ STORT PILLEFORBRUG EFTER FABRIKSINDSTILLINGER ?????? hvad ligger jeres temperatur på ? når i køre med piller ? hvor er fejlen i mit anlæg , de 500 ,- for en ny føler var spildt :shock:
Tja...

De sædvanlige
Boremaskinebørste i turbolatorrørene
Tændbuen helt op ad bagvæg
Røgkassen tømt
Trækstabilisator
Alle turbolatorer sat i


Hvad fyrer du med?

Quick fix væk fra standart indstillinger, det vil sige mindre piller og luft på høj
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Rene`Strøm
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 210
Tilmeldt: 29 nov 2010 08:14
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 f 360l
Areal: 365
Brændsel: piller fra genfa
Fremviser gerne i postnummer: 7840
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Stårup 7840 Højslev
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: røggas føler driller

Indlæg af Rene`Strøm » 27 nov 2015 12:17

Jeg køre med piller i tiden normal flis , men det er det samme ?? , jeg har hele tiden haft trækstabilisator og selvfølgelig gjort den rent , undre mig at efter fabriksindstilling , bliver den så varm og især med ny fæler , troede jo det var den gamle der var færdig , har haft det sårn siden jeg købte husetr for 6 år siden , og begge print er skiftet , men Thy , jeg har indstillet efter stort pille forbrug på min 2,5 multiheat

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: røggas føler driller

Indlæg af thy » 27 nov 2015 17:23

Rene`Strøm skrev:Jeg køre med piller i tiden normal flis , men det er det samme ?? , jeg har hele tiden haft trækstabilisator og selvfølgelig gjort den rent , undre mig at efter fabriksindstilling , bliver den så varm og især med ny fæler , troede jo det var den gamle der var færdig , har haft det sårn siden jeg købte husetr for 6 år siden , og begge print er skiftet , men Thy , jeg har indstillet efter stort pille forbrug på min 2,5 multiheat
Er det iltstyring?
Hvis du kører høj varme forbrug vil den køre med meget højt røgtemp da du sårn set kan sige højere blæs højere røgtemp..

Der er mega forskel på om det er piller eller flis i snegletiden
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Rene`Strøm
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 210
Tilmeldt: 29 nov 2010 08:14
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 f 360l
Areal: 365
Brændsel: piller fra genfa
Fremviser gerne i postnummer: 7840
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Stårup 7840 Højslev
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: røggas føler driller

Indlæg af Rene`Strøm » 30 nov 2015 10:04

Der er væsentligt forskel på flis og pille tid , det ved jeg THY , du har hjulpet før :great: men baxi multiheat 2,5 burde da kunne køre med stor varmeydelse , ellers fatter man da ingen ting :oops: , men der er åbentbart ikke nogen logisk forklaring på HVORFOR , føleren bliver 265 grader ???????????????


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: røggas føler driller

Indlæg af Bigfoot » 30 nov 2015 10:18

det kan være fordi der ligger sod på føleren, som hver gang når skorstenen når en høj temperatur, så brænder, og så skal jeg hilse og sige den skyder i vejret med temperaturen.

Men alternativt kan du jo prøve med en ny føler.

Jeg har en ekstra liggende, og nogle flere undervejs. Den ene jeg har på lager, fr jeg dog først tilbage på søndag, når jeg kommer til randers på familiebesøg. Men du må da gerne prøve med den om det virker anderledes.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Rene`Strøm
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 210
Tilmeldt: 29 nov 2010 08:14
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 f 360l
Areal: 365
Brændsel: piller fra genfa
Fremviser gerne i postnummer: 7840
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Stårup 7840 Højslev
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: røggas føler driller

Indlæg af Rene`Strøm » 01 dec 2015 22:56

Hej Bigfoot
Det er jo netop en helt ny jeg har til at sidde , men desværre samme problem som med den gamle , har skiftet en del ( læs øverst indlæg ) forstår det sgu bare ikke , der må være en anden løsning end at ta den ud af trækrør , og finde en middel vej

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: røggas føler driller

Indlæg af thy » 02 dec 2015 00:23

Rene`Strøm skrev:Hej Bigfoot
Det er jo netop en helt ny jeg har til at sidde , men desværre samme problem som med den gamle , har skiftet en del ( læs øverst indlæg ) forstår det sgu bare ikke , der må være en anden løsning end at ta den ud af trækrør , og finde en middel vej
problemet er at den kører for høj effekt... derfor roder den rundt der oppe med den høje røgtemp..

mener den lukker ned ved ca 260 det vil sige den ikke tar piller ind før røgtemp falder og desværre ryger den der op med det samme igen...

hvis turbolatore er i og turbolatorrør er renset med boremaskine børste.. skal ydelsen på høj sænkes lidt så røgtemp bliver begrænset af lidt laver effekt..

med så høj røgtemp kan du også sænke kedel temp noget,for lige at sænke røgtemp lidt...

trækstabilisator står vel på 10 så den åbner let
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar