Afstemning om Retsforbeholdet.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Afstemning om retsforbeholdet

Afstemning sluttede 02 dec 2015 11:43

JA
8
13%
NEJ
51
84%
VED IKKE
2
3%
 
Afgivne stemmer: 61

fryseren
Stoker IX
Stoker IX
14
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Har takket: 59 gange
Blevet takket: 39 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af fryseren »

newpas skrev:http://www.bt.dk/politik/eksperter-om-d ... realistisk
Igen et "velunderbygget" argument for nei! NOT! Det skal forøvriht lige siges at jeg er EU modstander/skeptiker men nu vi er der skal fornuften da råde og i mit tilfælde siger jeg JA!
Tja prøv at tænke over hvor "upartiske" de nævnte eksperter i virkeligheden kan være,

tjek op hvad "eksperterne" laver og hvordan de er uddannet.
Hvis nu DK meldte sig ud af EU hvad tror du så der ville ske med deres indkomst?

gad vide hvorfor mon de synes vi skal blive hængende og bare labre EU ting i os....

fryseren
Stoker IX
Stoker IX
14
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Har takket: 59 gange
Blevet takket: 39 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af fryseren »

Læg dertil den faktor at politiker og embeds "eliten" I Bruxelles er så forhipper og forelsket i EU at de vil gøre ALT for at undgå at nogle medler sig ud.

Se bare på Stor Britanien, først blev der sagt bål og brand hvis de ikke makkede ret.
Så fandt EU folket ud af at Stor Britanien var ligeglade med truslerne om bål og brand -> Nu ser det ud til at de får gode lukrative aftaler på plads.
nemocharley

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af nemocharley »

http://www.ft.dk/samling/20151/lovforsl ... 560324.pdf

Dette svar er fra regeringen på et spørgsmål, om regeringen vil gøre rede for retstilstanden i de andre 27 medlemslande mht. de 22 retsakter, som ja-partierne vil tilvælge lige her og nu. Det må siges at have stor betydning, da de fleste af dem bygger på på princippet om "gensidig anerkendelse" af de andre landes retsprocedurer og retsafgørelser. Et ja, betyder et tilvalg af andre EU-landes retspolitik, så de 27 forsk. retspolitikker, burde vi da som minimum kende på forhånd. Men det vil Hr. Pind ikke svare på. Den kan han ikke, fordi det tager for lang tid. Eller han vil ikke, fordi han ikke synes at det store arbejde står mål med resultatet! Andre svar viser, at vi heller ikke kan få en oversigt over de mere end 600 retsakter, der allerede er vedtaget efter det samme afsnit i Lissabon-traktaten. Regeringen med Pind i spidsen synes ikke det er vigtigt, at oplyse befolkningen om disse forhold, på trods af, at et ja betyder, at et flertal i folketinget også får mulighed for at tilvælge dem (problemet her er at den politiske elite ikke repræsenterer befolkningen ordentligt her, da kun tre partier med mindre end 70 mandater tilsammen vil stemme nej). Regeringen henviser overfladisk til, at medlemslandene selv bestemmer hvordan deres retssystem skal være indrettet. Men det passer jo ikke (og det ved Pind godt), for EU´s overstatslige retspolitik er lig med, at EU fastlægger de regler der skal være gældende i alle lande.

Helt ærligt, ser det ikke ud til, at Ja-partierne har sendt noget til folkeafstemning, de ikke selv kender konsekvenserne af? Jeg kan ikke se andet end, at vi mister vores suverænitet på retsområdet, hvis det bliver et ja i næste uge. Eller de er måske bare ligeglade? For dem kan knæfaldet for EU ikke blive dybt nok.

Stod det til mig, skulle vi helt ud af EU. Jeg kan ikke se at den i stigende grad totalitære institution gavner det europæiske fællesskab på borgerniveau længere.
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af Landlyst »

Fuldstændig enig med Nemo! Men hvordan hulan får vi ført sådan en beslutning igennem bureaukratiet?
nemocharley

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af nemocharley »

Når de parlamentariske muligheder lukkes (dvs. borgernes reelle indflydelse mindskes) så er der kun det offentlige rum tilbage. Dvs generalstrejker, massive demonstrationer og fredelig civil ulydighed. Problemet er her at vi er så opdelt og uenige, at det stadig er vanskeligt at finde noget vi kan samles om - jeg tænker det først kommer, når levevilkårene bliver virkelig forringet for middelklassen, men frygter self. at det bliver nok en nedstigning ned i et fascistisk mørke, og at den åbne demokratiske dialog som italesætter de sociale uretfærdigheder vil blive kvalt.

Jeg håber ikke vi er nået der til endnu, jeg tror stadigvæk på det nytter at stemme efter sine overbevisninger (og gå aktivt ind i fagforenings- og politisk arbejde), selvom jeg har det rigtig skidt med at tænke på at kommisærerne er uden for direkte demokratisk kontrol, og der er mere end 30.000 lobbyister i DK.

nemocharley

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af nemocharley »

og så er der en tendens jeg har lagt mærke til i debatten (ikke her, men i medierne), som jeg synes er ret ubehagelig. Det er at næsten ingen debatører tør sige, at de her afstemninger ikke handler om teknikaliteter men om indstillingen til selve EU, selv mit parti svigter her og danser nu en eller anden dans omkring interpols fortræffeligheder fremfor europols. Virkeligheden er, at en stor del af de stemmeberettigede danskere vil helt ud af EU - og det tales der altså ikke ret meget om, det anses som nærmest utopisme eller eskapisme måske?

For mig at se er det sammenhængende med den tendens, at politikerne ikke for alvor tager befolkningen alvorligt - de har stort set mistet forbindelsen med og forståelsen for de vilkår gennemsnitsdanskerne med en indtægt under 500K om året lever under (fordi de nok selv skal sørge for at klare sig, fremfor at dele levevilkår med os andre). Og det er måske her den størtse trussel mod vores demokrati kan findes.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af Lintz »

Der er kun et par dage til at afstemningen afslutter - nu skal Ja-sigerne snart ud af busken hvis de vil vinde.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af newpas »

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... ne/5851723
Undlader kommentar! Det taler for sig selv!
From
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af From »

newpas skrev:http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... ne/5851723
Undlader kommentar! Det taler for sig selv!
Det gør den her vel osse http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... ik/5850723
kivi
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 37 gange

Re: Afstemning om Retsforbeholdet.

Indlæg af kivi »

Her er også lidt til eftertanke.
Vedhæftede filer
image.jpeg
Mvh. Ole

Besvar