Vejning af piller

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Vejning af piller

Indlæg af pille bruger »

paw skrev:Hvis den er som min gamle styring, tar du strømmen til styring, når du sætter strøm til igen holdes pil ned eller op, kan ikke helt huske det, og når sneglen går igang starter du dit stopur og når den har kørt 6 min trykker du på pil op eller ned for at stoppe sneglen.
Mener det er sådan, men hæng mig nu ikke hvis det ikke virker, idet min ikke var en scoote, men en biocomfort
Den nemme løsning er at bruge funktionen i autoberegningen.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Re: Vejning af piller

Indlæg af Torpet »

— eller sluk fyret og brug en ekstern ledning til sneglen og tag så mange afvejninger du har lyst til. Ledningen er den samme som den man bruger på en computer. Du kan også prøve at tage 6x1 min piller og så se om sneglen kører ens på den måde. Det er selvfølgelig underordnet om man bruger systemets strøm eller en ekstern ledning, jeg syntes blot det er lidt mere ukompliceret, bare at tænde for en stikkontakt for kørsel og så have et stopur i gang. Til slut skal resultatet man vil bruge jo så indtastes i systemet i snegl menuen 'Snegl ydelse/6 mins'.
Pia-Lihme
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28 jul 2015 18:46
Blevet takket: 1 gang

Re: Vejning af piller

Indlæg af Pia-Lihme »

Nu har jeg været ude og prøve mig lidt frem igen .. Jeg kan ikke finde noget om autoberegning i min manual, ej heller når jeg prøver at klikke mig rundt i menuen på selve styringsboksen?

Når jeg ikke holder "op-pilen" inde mens jeg måler, så trækker sneglen kun piller op en enkelt gang i begyndelsen af de 6 minutter (ca 175 - 200 gram). Resten af tiden kommer ingen piller.

Når jeg holder "op-pilen" inde (som jeg tidligere troede, man skulle gøre), så trækker den piller jævnt hele tiden gennem de 6 minutter, samlet ca. 1650 gram.

Jeg vil prøve forslaget med en pc-ledning direkte til sneglen, tak for det tip :-)

Og tak for jeres svar .. :-)

MVH Pia :)
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Re: Vejning af piller

Indlæg af Torpet »

Husk når du skal afveje, så gentag en 6 mins afvejning mindst 3 gange og brug gennemsnittet. Dette er specielt nemt gennemført når du bruger en PC-ledning og ikke skal rode med systemboksen. Der er en smuld-faktor at regne med her, derfor mindst 3 gange afvejning.

Besvar