Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

V 10 bliver til v 13

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af Lintz » 14 nov 2015 19:16

xkfc skrev:Jojo, det er jo nok derfor at der kun er én knap, start/stop på V13 boksen. Men du kunne jo tape dit display til, og så kun bruge start/stop. Det vil kunne lade sig gøre en tid, men at få fyret trimmet ind, justere timere, vvb prioritering og hvad der ellers er vil jo være umuligt at komme til.
Tror du misforstod min pointe lidt.
Selvfølgelig skal et fyr indstilles. Men når det er gjort finder jeg ingen grund til at rode mere med det.
Fyret er der for at skaffe noget varmt vand til radiator og vvb.
At der så er andre der gerne "nørder" med det er deres sag.
Intet ondt ment med det. Men tror at producenterne at pillefyr tænker i at udvikle avancerede styringer " for at sælge"
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af thoken » 14 nov 2015 20:01

Lintz skrev:Tror du misforstod min pointe lidt.
Selvfølgelig skal et fyr indstilles. Men når det er gjort finder jeg ingen grund til at rode mere med det.
Fyret er der for at skaffe noget varmt vand til radiator og vvb.
At der så er andre der gerne "nørder" med det er deres sag.
Intet ondt ment med det. Men tror at producenterne at pillefyr tænker i at udvikle avancerede styringer " for at sælge"
Hej.
Ja ja Lintzyboy.
Hvad ville du sige til en kran uden elektronik og lækkert udstyr? :shock:

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

xkfc

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af xkfc » 14 nov 2015 20:10

Lintz skrev:Tror du misforstod min pointe lidt.
Selvfølgelig skal et fyr indstilles. Men når det er gjort finder jeg ingen grund til at rode mere med det.
Fyret er der for at skaffe noget varmt vand til radiator og vvb.
At der så er andre der gerne "nørder" med det er deres sag.
Intet ondt ment med det. Men tror at producenterne at pillefyr tænker i at udvikle avancerede styringer " for at sælge"
Jeps du har så evig ret, derfor ærgrer det mig også helt vildt at folk køber et pillefyr, kan ikke få det til at virke og hjælpen de får fra producenten er at styringen skal opdateres, det burde man f.... ikke skulle til at rode med, det burde bare virke, man har jo købt en vare, hvis man er forsøgskanin burde man være bekendt med det ved købet.

Det er jo nok vigtigt som producent enten at være ledende eller som minimum følge med i udviklingen af ens produkt, for det handler jo i bund og grund om det du skriver "sælge"

Om man har brug for de smarte features er jo individuelt, jeg kasserede jo et velfungerende stokerfyr, helt uden display og smarte funktioner men blot en varmemaskine der havde tjent huset yderst stabilt i 25år og sikkert kunne have kørt 25år endnu, til fordel for muligheden for at kunne følge med online.

Nå, det er jo slet ikke det tråden omhandler... men om fremtidige opdateringer til V10, vi må håbe at trådstarter kan se igennem støjen :)

Det er utroligt som et rygte om manglende processor kraft kan udvikle sig icon_cheesygrin.gif der var engang en fjer der blev til et æg, eller hvordan faen var det icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af Lintz » 14 nov 2015 20:17

thoken skrev:Hej.
Ja ja Lintzyboy.
Hvad ville du sige til en kran uden elektronik og lækkert udstyr? :shock:

mvh thoken
DET ER SÅDAN EN JEG HAR........
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af T-mek » 14 nov 2015 21:05

Nu hvor snakken går på V.10 + V.13, er der så nogen der kan forklare logik bag styringernes nummer.
V.4, 6, 7, 10, 13, måske jeg har glemt nogen ?
Men er der nogen logik i det eller er vi ude i tilfældigheder ?
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.


xkfc

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af xkfc » 14 nov 2015 21:52

Jeg ved at der findes ganske få V5ere, Og nogle Scotte+ er solgt i Bauhaus, og så er der Boink, men der kan naturligvis være flere.
Hver gang der er software ændringer bliver det .xx(x) Når der kommer nyt hardware stiger versions nummeret. 4.5.6.7.8.9.10..osv men ikke alle udviklinger bliver færdige og solgt, men bliver overhalet af udviklingen, så 11 og 12 kom måske aldrig ud over tegnebrættet.


Besvar