Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

V 10 bliver til v 13

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
janchr
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 22 dec 2010 06:31
Mit fyr: Scotte 16 Kw, V 10
Areal: 310
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Horsens

V 10 bliver til v 13

Indlæg af janchr » 13 nov 2015 22:19

Hej jeg har hørt at der ikke længer kommer opdater til V10 kun at man kan opgradere til en v13 årsag skulle være at den har for lille proser,

Er der ander der har hørt/læst noget ?

Mvh jan

PS min V10 er kun 4 måneder gammel :-(


Trollefar
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 163
Tilmeldt: 11 jun 2008 21:20
Mit fyr: Scotte på Opop kedel Ver 4.99
Areal: 170 m2+160 l vvb
Fremviser gerne i postnummer: 8860
Dagligt forbrug: vin 25-30 som 2-3 kg
Årligt forbrug: 5-6 Tons
Geografisk sted: 8860 Ulstrup
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af Trollefar » 13 nov 2015 22:53

Du kan læse lidt om det i tråden her

http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=6514.0

Hilsen Jonas

xkfc

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af xkfc » 13 nov 2015 23:10

Hvad er en proser?

janchr
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 22 dec 2010 06:31
Mit fyr: Scotte 16 Kw, V 10
Areal: 310
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Horsens

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af janchr » 13 nov 2015 23:23

årsagen i V10 er at grafikken på touchskærmen tager for meget kraft fra processoren, da den ikke er lavet til grafik, kun rå databehandling.
Der det der er galt med V10 ?

xkfc

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af xkfc » 14 nov 2015 01:05

Umiddelbart mener jeg nu ikke at der skulle være noget galt med V10 styringen eller nogen af de ældre styringer for den sags skyld. V10 og V13 er to sider af samme sag, på den nye V13 boks er der blot ingen display, man bruger så sin smartphone, tablet eller computer som interface. Jeg har ikke forstået at problemet skulle være datakraft men at der er økonomisk gevinst ved at undvære displayet (måske kun for NBE da Jens ikke kunne løfte sløet for prisen ved åbn hus arrangemetet i Skive) V10 og V13 er 2 sider af samme sag og derfor kan V13 software køre på V10 styrngerne, det tror jeg ikke du skal være ked af :)
Det er ganske naturligt at opdateringerne ebber ud, i starten kommer der fejlretninger senere smarte tilføjelser, men pludselig en dag slår hardwaren ikke til længere. Sådan er det sket for V4-V6 en dag bliver det så V7-V10-V13 der udfases, men pyt da med det, min gamle V6.28 kører jo eminent godt, og selv om jeg har nyere chip i skuffen har jeg valgt at køre med en ældre da jeg syntes at den kører bedst.

Uden overhovedet at være ekspert på området så gætter jeg dog på at den meget lave opløsning på displayet og den meget langsomme opdateringsfrekvens kræver meget begrænsede ressourcer.
Når du opdaterer til V13 kan du jo stadig bruge dit display, som jeg har forstået det.


baggadap
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 22 gange

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af baggadap » 14 nov 2015 12:38

janchr skrev:årsagen i V10 er at grafikken på touchskærmen tager for meget kraft fra processoren, da den ikke er lavet til grafik, kun rå databehandling.
Der det der er galt med V10 ?
V10 styringens processor kan sagtens håndtere grafik, den er faktisk beregnet til det! Men ved at lade en tablet håndtere det visuelle, kan du styre det gennem en App, og lige præcis Apps er kommet for at blive, både på PC, smartphone, tablet, TV, køleskabe, radioer, etc etc..

kivi
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 51 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af kivi » 14 nov 2015 16:04

Så skal man også til at huske at have en router i reservedelskassen :wink:
Mvh. Ole

xkfc

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af xkfc » 14 nov 2015 17:13

kivi skrev:Så skal man også til at huske at have en router i reservedelskassen :wink:
Ja, jeg snakkede lidt med Jens til åben hus i Skive, mit forslag var at det blev så moderne som de nye printere, chromecast og andet nymodens skidt og fik WIFIdirect, men det var ikke på bedding, nok set i lyset af at hardwaren ikke understøtter muligheden.

Men hvem ved! fremtidige V'er skal jo også komme med nye ting. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af Lintz » 14 nov 2015 17:42

xkfc skrev:Ja, jeg snakkede lidt med Jens til åben hus i Skive, mit forslag var at det blev så moderne som de nye printere, chromecast og andet nymodens skidt og fik WIFIdirect, men det var ikke på bedding, nok set i lyset af at hardwaren ikke understøtter muligheden.

Men hvem ved! fremtidige V'er skal jo også komme med nye ting. icon_cheesygrin.gif
Her gik jeg og troede at en styring til et pillefyr skulle sørge for at fyret tændtes og slukkede efter behovet for varme. Ikke at belemre dig med en masse info.
Men hver sin lyst.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

xkfc

Re: V 10 bliver til v 13

Indlæg af xkfc » 14 nov 2015 19:07

Lintz skrev:Her gik jeg og troede at en styring til et pillefyr skulle sørge for at fyret tændtes og slukkede efter behovet for varme. Ikke at belemre dig med en masse info.
Men hver sin lyst.
Jojo, det er jo nok derfor at der kun er én knap, start/stop på V13 boksen. Men du kunne jo tape dit display til, og så kun bruge start/stop. Det vil kunne lade sig gøre en tid, men at få fyret trimmet ind, justere timere, vvb prioritering og hvad der ellers er vil jo være umuligt at komme til.


Besvar