Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bolighed går over stregen?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
nemocharley

Bolighed går over stregen?

Indlæg af nemocharley » 13 nov 2015 08:36

http://finans.dk/live/erhverv/ECE820547 ... t#comments

Hej - jeg ved ikke om I er bekendt med siden Bolighed.dk, men er du husejer har de med stor sandsynlighed værdisat din bolig (altså hvad de mener huset kan sælges til i alm. frit salg) og bruger en bevidst lav vurdering til at lokke dig ind som kunde.

Andre lignende sider, har aldrig gået over denne kommercielle streg - så som Boliga, Boligejer.dk eller den virkelig gode og infromative side dingeo.dk - de sidste tre nøjes med at hente og samle oplysninger fra offentlige registre, og den service alene holder dem kørende. Men ikke Bolighed, da der er banker bag siden.



From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Re: Bolighed går over stregen?

Indlæg af From » 13 nov 2015 09:19

nemocharley skrev:http://finans.dk/live/erhverv/ECE820547 ... t#comments

Hej - jeg ved ikke om I er bekendt med siden Bolighed.dk, men er du husejer har de med stor sandsynlighed værdisat din bolig (altså hvad de mener huset kan sælges til i alm. frit salg) og bruger en bevidst lav vurdering til at lokke dig ind som kunde.

Lav vurdering ? Alle/de fleste af husene i mit nabolag er vurderet al al for højt, se for eksempel dette https://bolighed.dk/cv/519a9461-307c-46 ... 3e96e329ac (Hvis linket ikke virker, så er det Stubbe Søvej 17, Ebeltoft ) det er vurderet til 1.700.000 kr, men er for 2 måneder solgt for 700.000 kr, for øvrigt efter at ha' været til salg meget længe.

nemocharley

Re: Bolighed går over stregen?

Indlæg af nemocharley » 13 nov 2015 09:34

husene her i landsbyen er ret konsekvent vurderet 50-100k for lavt, når jeg ser på de reelle salgspriser. I det hele taget synes jeg de bør holde sig fra at sætte tal på, der er jo alle de andre tal i forvejen

tidligere købspris, offentlig vurdering, prisudvikling, reelle salgspriser i området - man kan endda se hvilke lån der er optaget i huset. Dertil kommer salgsopstilling i en konkret handelssituation.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Bolighed går over stregen?

Indlæg af kovas » 13 nov 2015 09:39

Hej nemo.
Jeg synes heller ikke om siden da den lissom opfordre til at man snager i naboernes husværdi. Men hvis jeg taster min bolig ind så siger siden at den mangler data for at beregne værdien. Ser man på skat vudering så er den i hvert fald 50% for højt sat. Men ellers er jeg da totalt ligeglad med hvad den side synes at min bolig er værd.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


nemocharley

Re: Bolighed går over stregen?

Indlæg af nemocharley » 13 nov 2015 09:43

så er du en af de heldige, som slipper for deres indblanden - jeg synes også de går over stregen, især fordi de kan presse folk til at skrive på deres side, hvis vurderingen er for lav

nemocharley

Re: Bolighed går over stregen?

Indlæg af nemocharley » 13 nov 2015 10:36


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Bolighed går over stregen?

Indlæg af MichaelK » 13 nov 2015 14:01

Min bolig kunne de heller ikke prissætte icon_cheesygrin.gif Men ellers er jeg fuldstændig enig
med Kovas, sidens vurderinger fuldstændig ligegyldige 8)


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Bolighed går over stregen?

Indlæg af Lintz » 13 nov 2015 14:10

MichaelK skrev:Min bolig kunne de heller ikke prissætte icon_cheesygrin.gif Men ellers er jeg fuldstændig enig
med Kovas, sidens vurderinger fuldstændig ligegyldige 8)


Mvh.
Vores bolig kan heller ikke prissættes, men når man så lige surfer lidt rundt i nabolaget på kortet på Bolighed og ser hvad de andre huse sættes til undres jeg. Syntes at nogle af dem virker ekstrem høje, men også nogle latterlig lave.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Re: Bolighed går over stregen?

Indlæg af nemocharley » 13 nov 2015 14:14

Kritikken af dem går blandt andet på, at vurderingerne virker fuldstændigt vilkårlige. Andre mener at de tal de fire banker slynger ud er med til at forstyrre pågående salg - men hvordan det lige skal kunne bevises, ved jeg så ikke.

Har i prøvet at bruge dingeo.dk? Den er ret sjov synes jeg - jeg er dog ikke så vild med at ens optagede lån står til frit skue - herunder ejerpantebreve.


Besvar