Sommerfyring med Woody?

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
smalspor
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 111
Tilmeldt: 16 aug 2007 21:51
Mit fyr: Woody 24Kw + Opop H418 kedel
Areal: 230 m2
Brændsel: Neova 8mm
Dagligt forbrug: ca. 40 kg
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Ringsted

Sommerfyring med Woody?

Indlæg af smalspor »

Hej med jer, allesammen.

Nu har vi jo nået den tid på året hvor det ikke skulle være nødvendig at have varme på i hele huset. :)

Jeg er dog kommet lidt i tvivl om der findes en udemærket indstilling til Woody´en når man kun skal holde vandet varmt i varmvandsbeholderen? De indstillinger som Peetas kom med, engang sidste efterår, har kørt ubeklageligt lige indtil nu. :great: Men jeg skulle jo gerne ikke bruge så mange træpiller, som jeg gør lige i øjeblikket(+10 kg pr døgn).

Rørene i hele setup´et går nogenlunde således: Woody 24 Kwh brænder - Opop 418H kedel - cirkulationspumpe - Metro 110 L vvb - radiatorer. Huset er på 230 kvm fordelt på 3 plan (kælder, stue og 1. sal).

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig (Og det plejer der jo at være :great: )

Mvh. Thomas

Brugeravatar
MHES
Stoker III
Stoker III
17
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17 jan 2007 21:36
Mit fyr: RTB 10 kW
Areal: 250 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Sorø
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Sommerfyring med Woody?

Indlæg af MHES »

Hej Thomas,

24 KW til 230 m3 er dog en hel del, det lyder som et hus som mit, 90 m2 i grundareal kælder stue og 1. sal opvarmet.
Lars Meldgaard må være glad for dig :)

Jeg har en 16 KW droslet ned til 13 KW og bruger for øjeblikket 3-4 kg. pr. døgn til 2 voksne og 2 teenagere.

Min Woody kører efter en termostat i VVB'en, som er tilsluttet klemmerne "ekstern kontakt" i styringen.
Termostaten starter brænderen når vandet er under 45C og stopper brænderen igen når VVB'en er oppe på 60C.
Cirkulationspumpen er styret af en termostat i kedlen, således at pumpen kun kører når brænderen kører og kedlen er over 50C.

Hilsen
Michael
smalspor skrev:Hej med jer, allesammen.

Nu har vi jo nået den tid på året hvor det ikke skulle være nødvendig at have varme på i hele huset. :)

Jeg er dog kommet lidt i tvivl om der findes en udemærket indstilling til Woody´en når man kun skal holde vandet varmt i varmvandsbeholderen? De indstillinger som Peetas kom med, engang sidste efterår, har kørt ubeklageligt lige indtil nu. :great: Men jeg skulle jo gerne ikke bruge så mange træpiller, som jeg gør lige i øjeblikket(+10 kg pr døgn).

Rørene i hele setup´et går nogenlunde således: Woody 24 Kwh brænder - Opop 418H kedel - cirkulationspumpe - Metro 110 L vvb - radiatorer. Huset er på 230 kvm fordelt på 3 plan (kælder, stue og 1. sal).

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig (Og det plejer der jo at være :great: )

Mvh. Thomas
WebLock
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 25
Tilmeldt: 06 apr 2008 12:23
Mit fyr: Woody@OPOP kedel
Areal: 175
Brændsel: Piller
Dagligt forbrug: Sommer 2 - vinter 25
Geografisk sted: Lolland

Re: Sommerfyring med Woody?

Indlæg af WebLock »

Hey MHES

Hvilken termostat er det du bruger i VVB'en?

Har tænkt på at bruge en UT-100 elektronisk termostat, men den skal bygges lidt om for at fungere på ekstern kontakt i styringen, kunne være at den termostat du bruger er smartere :)
Brian Kristjansen
Ejer / programmør / forhandler af
MitPillefyr.dk
Brugeravatar
MHES
Stoker III
Stoker III
17
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17 jan 2007 21:36
Mit fyr: RTB 10 kW
Areal: 250 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Sorø
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Sommerfyring med Woody?

Indlæg af MHES »

WebLock skrev:Hey MHES

Hvilken termostat er det du bruger i VVB'en?

Har tænkt på at bruge en UT-100 elektronisk termostat, men den skal bygges lidt om for at fungere på ekstern kontakt i styringen, kunne være at den termostat du bruger er smartere :)
Hej Weblock,

Jeg bruger en simpel bimetal-termostat fra RS-components http://dk.rs-online.com/web/search/sear ... &R=2295890, simpel, billig og virksom :)

Hilsen
Michael
WebLock
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 25
Tilmeldt: 06 apr 2008 12:23
Mit fyr: Woody@OPOP kedel
Areal: 175
Brændsel: Piller
Dagligt forbrug: Sommer 2 - vinter 25
Geografisk sted: Lolland

Re: Sommerfyring med Woody?

Indlæg af WebLock »

MHES skrev: Hej Weblock,

Jeg bruger en simpel bimetal-termostat fra RS-components http://dk.rs-online.com/web/search/sear ... &R=2295890, simpel, billig og virksom :)

Hilsen
Michael
Hej igen

Ja den er jo noget billigere end min løsning. Min løsning har en fjernføler som kan placeres i dyklommen på VVB - hvor har du placeret denne termostat?

// WebLock :-)
Brian Kristjansen
Ejer / programmør / forhandler af
MitPillefyr.dk

smalspor
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 111
Tilmeldt: 16 aug 2007 21:51
Mit fyr: Woody 24Kw + Opop H418 kedel
Areal: 230 m2
Brændsel: Neova 8mm
Dagligt forbrug: ca. 40 kg
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Ringsted

Re: Sommerfyring med Woody?

Indlæg af smalspor »

Hej med jer.
Det med at sætte en termostat på den eksterne kontakt, lyder som en rigtig god idé, men for at være helt ærlig: Så har jeg ikke nogetsomhelst forstand på tilslutningen af sådan en fætter (eller også tør jeg nok ikke at gå igang med at eksperimentere - jeg mener, nu har det lige kørt så godt). Og jo: Lars Meldgaard er sikkert rigtig glad for mig(Det er min bankrådgiver ikke!). Men det kunne måske være at jeg skal komme et smut forbi Sorø på f.eks. mandag (2.pinsedag)?

Mvh. Thomas
Brugeravatar
MHES
Stoker III
Stoker III
17
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17 jan 2007 21:36
Mit fyr: RTB 10 kW
Areal: 250 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Sorø
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Sommerfyring med Woody?

Indlæg af MHES »

smalspor skrev:Hej med jer.
Det med at sætte en termostat på den eksterne kontakt, lyder som en rigtig god idé, men for at være helt ærlig: Så har jeg ikke nogetsomhelst forstand på tilslutningen af sådan en fætter (eller også tør jeg nok ikke at gå igang med at eksperimentere - jeg mener, nu har det lige kørt så godt). Og jo: Lars Meldgaard er sikkert rigtig glad for mig(Det er min bankrådgiver ikke!). Men det kunne måske være at jeg skal komme et smut forbi Sorø på f.eks. mandag (2.pinsedag)?

Mvh. Thomas
Hej Thomas,

2. pinse dag er jeg forhåbentlig til motorløb :) :)
Men smid mig en PB med dit tlf.nr, så finder vi et tidspunkt hvor jeg kan komme forbi dig, jeg kører alligevel mellem Sorø og Kbh. hver dag.

Hilsen
Michael
smalspor
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 111
Tilmeldt: 16 aug 2007 21:51
Mit fyr: Woody 24Kw + Opop H418 kedel
Areal: 230 m2
Brændsel: Neova 8mm
Dagligt forbrug: ca. 40 kg
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Ringsted

Re: Sommerfyring med Woody?

Indlæg af smalspor »

Jeg sender dig lige en PM i aften, når jeg er kommet hjem fra arbejde :great: . Det er ikke sådan når man har skiftende arbejdstider. :)

Mvh. Thomas
Brugeravatar
Woody
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 3
Tilmeldt: 09 maj 2008 22:36
Mit fyr: Woody på opop 418
Areal: 218
Brændsel: Statoil HP 6 mm træpiller
Dagligt forbrug: 0 - har slukket !
Årligt forbrug: 8

Re: Sommerfyring med Woody?

Indlæg af Woody »

Hej Michael

Hvor er der motorløb ?

Jesper
Brugeravatar
MHES
Stoker III
Stoker III
17
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17 jan 2007 21:36
Mit fyr: RTB 10 kW
Areal: 250 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Sorø
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Sommerfyring med Woody?

Indlæg af MHES »

WebLock skrev: Hej igen

Ja den er jo noget billigere end min løsning. Min løsning har en fjernføler som kan placeres i dyklommen på VVB - hvor har du placeret denne termostat?

// WebLock :-)
Den sidder på siden af sevlve VVB'en, ikke i en dyklomme.

Besvar