Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Passat C1+ indstilling?

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
starupanders
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 nov 2015 11:25

Passat C1+ indstilling?

Indlæg af starupanders » 08 nov 2015 11:32

Hej.

Har søgt i forum for at se om der var nogle med lign. problemer, men uden held.

Jeg har det problem at mit fyr går ud konstant (1-2 gange i døgnet)

Hver gang det er gået ud, er fejlen at der intet brændsel er. Men når jeg så tænder fyret, render der piller ned med det samme (Så der har altså IKKE været mangel på brændsel)

Er der nogle herinde der har meget forstand på indstilling/parametre på sådan et fyr? (Der er ikke afvejning af piller, iltstyring osv.)


nemocharley

Re: Passat C1+ indstilling?

Indlæg af nemocharley » 08 nov 2015 15:08

er det pillefyret eller stokeren der er tale om? Jeg mener C1+ er pillefyret/faldstokeren, men er ikke sikker.

starupanders
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 nov 2015 11:25

Re: Passat C1+ indstilling?

Indlæg af starupanders » 08 nov 2015 21:57

Pillefyret. Ekstern snegl :)

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Passat C1+ indstilling?

Indlæg af J-B » 08 nov 2015 22:52

Brænderen på sådan en C1+, er det ikke en start/stop brænder?
Kommer den med en fejlkode i displayet?, ellers så prøv at vente til at kedeltemp er faldet nok.
Efter manualen her, http://www.passat.dk/UserFiles/File/Pas ... _rev15.pdf, så er fabriksinstillingerne, 60 graders kedeltemp, fyret stopper når den er 10 grader over og starter så igen når den er 2 grader under de 60.

nemocharley

Re: Passat C1+ indstilling?

Indlæg af nemocharley » 09 nov 2015 13:43

Jo det er mig bekendt en start/stop over kedeltermostat.

Prøv evt at sætte den på laveste trin, og justér på tidsintervallerne. Jeg kender en som havde mange problemer i starten med hans c1+, men løsningen for ham var at gøre ovenstående (de har dog lidt ekstra vand at varme, da de har solvarmebeholder på 300l). En af deres problemer var at de varmer et lille areal, så den lavede ikke andet end at gå i alarm med for høj temp. i starten.

Hvis du får fejlmeldinger, så må du kunne spore noget i loggen?


starupanders
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 nov 2015 11:25

Re: Passat C1+ indstilling?

Indlæg af starupanders » 10 nov 2015 20:56

Fejlmelding består af et billede af en silo med x over. Og ikke en fejlkode. Men får samme fejl, selvom det stopper med Tom brændeskur, eller druknet i piller. Og der er 5 trin på brænder. 1-3 skulle Være konstant kørsel. 4 er start/stop. Og så er auto selvregulerende

nemocharley

Re: Passat C1+ indstilling?

Indlæg af nemocharley » 10 nov 2015 21:12

Prøv at giv den nogle faste driftsintervaller ved trin 4 og se om den stadig gør det. Ham jeg talte om før fik den anvisning af en tekniker fra Passat (deres setup er så godt nok med solvarme, som før nævnt) . Jeg ved ikke om det vil gøre en forskel, men det kan ikke skade at prøve.

coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Re: Passat C1+ indstilling?

Indlæg af coctail » 10 nov 2015 21:33

Hvilke piller bruger du? Er de korte, har en ensartet længde uden for meget smuld? Hvordan er hældningen på din snegl? Den skal helst være under 45 grader.

Fyret er sat op til at køre sneglen frem i xx tid, før den melder fejl på brændsel.

Mit bud er at din snegl enten har en for stejl hældning og/ eller dårlig pille kvalitet.

Hvis du har en ekstra lang snegl, så kan det også skyldes at den nederste del af plasticrøret har drejet sig.
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!

starupanders
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 nov 2015 11:25

Re: Passat C1+ indstilling?

Indlæg af starupanders » 12 nov 2015 22:34

Pillerne er af god kvalitet, fri for smuld.

Problemet er jo bare når det skal starte/stoppe automatisk, så læsser det så mange piller hurtigt ind, at den ikke kan nå at tænde. Men slukker jeg, og rengøring, så tænder det lynhurtigt uden problemer.

nemocharley

Re: Passat C1+ indstilling?

Indlæg af nemocharley » 12 nov 2015 22:45

men startmængden må kunne justeres, det kan den på de fleste pillefyr.


Besvar