Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

mangler registreringsattest

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

mangler registreringsattest

Indlæg af Flammen » 30 okt 2015 21:29

den ene af mine mcèr købte jeg i 2008 til et projekt, og afmeldte nr. pladen dagen efter købet.

nu kan jeg ikke finde registreringsattesten :oops:

kan godt finde motorcyklen på skats hjemmeside med sidste reg nr, men jeg kan ikke få adgang fordi den aldrig har været registreret i mit navn.

hvad gør jeg nu?


xkfc

Re: mangler registreringsattest

Indlæg af xkfc » 30 okt 2015 21:52

Du skal have fat i den tidligere ejer, han kan få fat dokumenterne så du kan omregistrere. Det er bare at håbe at du kan få fat i sælger, ellers er det noget op af bakke. Enkelte gange har jeg hørt om at nogen har lokket politiet til at kontakte sælger og bede vedkomne kontakte dig, men min lillebror prøvede engang med en bådtrailer og der var de ikke til at hugge eller stikke i.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: mangler registreringsattest

Indlæg af Flammen » 30 okt 2015 21:57

kender ikke tidligere ejer, og det er nu 7½år siden jeg købte den.
han er muligvis heller ikke i live længere. det var af helbredsmæssige årsager han solgte den (kræft)

xkfc

Re: mangler registreringsattest

Indlæg af xkfc » 30 okt 2015 22:00

Så tror jeg sørme at du er nød til at finde attesten, skil hytten ad :(

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: mangler registreringsattest

Indlæg af J-B » 30 okt 2015 22:02

Du skal have fat i den tidligere ejer og få personen til at bestille en ny til dig.
Kan det ikke lade sig gøre, så håber jeg at du har en kvittering på handlen, (noget vi ikke bruger i denne del af DK).
Sidste mulighed er at få SKAT til at tage kontakt til sidste ejer og han siger ok til at have solgt den, dog skal du regne med at det vil tage meget lang tid :|
Hvis det er, er du interesseret i en MC der er adskilt og med papirer? det er en stører projekt, men nemt at gå til? :wink:


newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: mangler registreringsattest

Indlæg af newpas » 30 okt 2015 22:10

Har på et tidspunkt forlist reg attest på min bil. Jeg tror jeg betalte 400kr for en kopi. Keine hexerei osv

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: mangler registreringsattest

Indlæg af newpas » 30 okt 2015 22:12

Prøv lige at google: bortkommet registreringsattest, så skal du bare se løjer!

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: mangler registreringsattest

Indlæg af Flammen » 31 okt 2015 00:43

@newpas
har googlet løs, men intet resultat! kun primær ejer, altså sidste registrerede ejer kan få en ny attest.

@J-B ham jeg lige har solgt cyklen til, kan da godt få en kvittering af mig. vil det mon gøre ham i stand til at kunne ansøge en ny attest? nærmeste motorcenter er århus, og køber har lige en længere pause med kortet. så er der sq langt herfra yderste klitrække i vest

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: mangler registreringsattest

Indlæg af T-mek » 31 okt 2015 07:23

Har flere gange haft samme problem, med et par ældre MC og sidst en nyere bil.
Det du sådan set vil er at omregistrere et køretøj som er registreret til en anden person, men som du kan dokumentere er dit.
Og det ER faktisk muligt også uden have kontakt til tidligere ejer, bare du på skrift kan dokumentere at køretøjet er dit.
De gange jeg har gjort det har jeg så måtte tage turen til nærmeste motorkontor (i dag i Tåstrup hvilket er helt vanvittigt) der skal køretøjet fremvises så de kan kontrollere stelnummer osv. + se de papirer du har på det.
Det har der aldrig været nogen problemer i, ventetiden er gerne længere end den tid der går den at snakke med den flinke person ved skranken + at betale for en ny attest.
Kontakt dit "lokale" motorkontor og forklar dem problemet, de kan hjælpe dig.

Ham du lige har solgt MC til, kan faktisk også som 3'ede person omregistrere køretøjet, så bliver det bare list mere bøvlet, det nemmeste er at du får en ny reg.attest eller omregistrere den direkte til ham.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

xkfc

Re: mangler registreringsattest

Indlæg af xkfc » 31 okt 2015 09:44

Flammen skrev:@newpas
har googlet løs, men intet resultat! kun primær ejer, altså sidste registrerede ejer kan få en ny attest.

@J-B ham jeg lige har solgt cyklen til, kan da godt få en kvittering af mig. vil det mon gøre ham i stand til at kunne ansøge en ny attest? nærmeste motorcenter er århus, og køber har lige en længere pause med kortet. så er der sq langt herfra yderste klitrække i vest
Hvis i har lavet et salgs dokument med begges underskrift så kan det bruges som bevis materiale, men der skal være navn, adresse og underskrift på. Hvis manden er død kunne man måske fabrikere et nyt dokument, men det er altså dokument falsk og koster lidt hvis det bliver opdaget. :oops:

Hvis man er registreret på køretøjet er det naturligvis nemt at få fat i en ny attest.

En brugbar måde at få papir på, er at sætte bilen, traileren eller MC'en på auktion, så kan man nemlig omregistrere på auktionspapirene, før auktion prøver skat at få fat i ejeren, men man risikerer jo at ejeren tager køretøjet til sig igen.

I de unge dage i MC klubben købte vi nye stil med papirer, da det heller ikke dengang var muligt at komme videre uden reg. attest.


Låst