danfoss living eco

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
salemander
Stoker XI
Stoker XI
14
Indlæg: 585
Tilmeldt: 25 dec 2009 21:51
Mit fyr: passat bioheat ogbiobrænder på fer kedel
Areal: 110+40m2 uiso garage
Brændsel: bio olie og træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8900
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 3000 kg
Geografisk sted: randers
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 7 gange

danfoss living eco

Indlæg af salemander »

jeg har lige investeret i et par stykker af danfoss living eco men syntes ikke lige frem at den virker optimalt.De har store problemer med at reg varmen optimalt enten får man hedeslag ellers danser pingvinerne rundt på gulvet :evil:
Alt er kontrolleret flere gange og indstillet efter forskrifterne men det virker bare ikke som det skal.
Er der andre der oplever problemer med disse termostater ? :shock:
har ekstra dele til passat bioheat på lager til låns hvis fyret strejker

nemocharley

Re: danfoss living eco

Indlæg af nemocharley »

Min svoger bander også over dem lige nu. Det lyder til at være det samme.
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: danfoss living eco

Indlæg af bennylar »

Øhh hvis han mangler foder til de pingviner har jeg da 1000 stk i fryseren.. :wink: . Sorry ku ikke lige lade være.. :wink:
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: danfoss living eco

Indlæg af vinther2 »

Har også haft 4 af disse Danfoss living eco og kan kun gi` dig fuldstændig ret, - "salemander", de er efter min vurdering værdiløse!

Havde også sat mig grundigt ind i hvordan de skulle betjenes, men resultatet var at de fungerede overhovedet ikke efter hensigten. Nogen gange når de skulle "skrue ned",- så skruede de op og nogen gange forsvandt displayet fuldstændig og man kunne ikke se hvad der stod. De var ikke til at stole på. Så efter en "prøvekøring" blev de udskiftet igen med almindelige termostater.

Snakkede tilfældigvis med en VVS mand om dem forleden og han kunne kun give mig ret, efter erfaring i hans firma.

Har efterfølgende fundet ud af, - for vores vedkommende, - at der er ikke noget at spare ved at sænke temperaturen om natten, - pillefyret skal køre så meget længere om morgenen for at opnå den ønskede temperatur igen. (Huset ikke overvældende godt isoleret)
pendec

Re: danfoss living eco

Indlæg af pendec »

Jeg har aktiveret dem igen, nu når kulden kalder på radiatoren. Og i starten havde jeg valgt at køre dag/nat på alle 4 her, så de skruede helt og helt ned når jeg ville have varme på, da jeg også mente de ikke helt fandt 20g her.

Nu bruger jeg kun den on/off på 1 og de andre har fået timer indstilling slået fra. Den ene har det, fordi radiator-ventil er defekt og hamrer , når den ligger lidt midt i.

Men jeg har fortsat fundet det brugeligt, og med det nye wifi så burde indstillingerne kunne justeres nettet, det vil jeg også udnytte.

salemander
Stoker XI
Stoker XI
14
Indlæg: 585
Tilmeldt: 25 dec 2009 21:51
Mit fyr: passat bioheat ogbiobrænder på fer kedel
Areal: 110+40m2 uiso garage
Brændsel: bio olie og træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8900
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 3000 kg
Geografisk sted: randers
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: danfoss living eco

Indlæg af salemander »

det lyder til at det er noget rigtig skrammel disse termostater.Det er vidst godt at hele indvisteringen kun kostede et par kølige fra kassen;)
har ekstra dele til passat bioheat på lager til låns hvis fyret strejker
pendec

Re: danfoss living eco

Indlæg af pendec »

salemander skrev:det lyder til at det er noget rigtig skrammel disse termostater.Det er vidst godt at hele indvisteringen kun kostede et par kølige fra kassen;)
Så billige er de ikke her på lolland, der skal mere til, hvis man skal være så heldig. Jeg har dog ikke opgivet da alternativet er ingenting og de gamle uden styring jo er meget dårligere til jobbet for mig ;)
Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: danfoss living eco

Indlæg af DBS »

@pendec, tror i snakker om 2 forskellige ting her, du snakker nok om Living connect, hvor imod subjekt er Living eco.
pendec

Re: danfoss living eco

Indlæg af pendec »

DBS skrev:@pendec, tror i snakker om 2 forskellige ting her, du snakker nok om Living connect, hvor imod subjekt er Living eco.
ups, det kan jeg godt se nu, de ligner til forveksling hinanden meget. men ingen central styring i eco ;)

Tror ellers styring og funktionalitet er nært slægtet her ;) selvom de ikke styres via link cc.
ctn

Re: danfoss living eco

Indlæg af ctn »

Hej jeg har fem styk til 98 kr stykket , de støjer lidt når de arbejder men de virker , de er fra harald-nyborg :) http://www.harald-nyborg.dk/images/800/2416.jpg mvh christian

Besvar