Klager over manglende mails, VIGTIG!

Nyheder og informationer fra Teamet
Besvar
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Klager over manglende mails, VIGTIG!

Indlæg af thy »

Ulrik skrev:Kort, skift til gmail eller prøv at sende en test mail til noreply@stokerpro.dk og se om det hjælper
Hvad skulle det hjælpe :shock:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

xkfc

Re: Klager over manglende mails, VIGTIG!

Indlæg af xkfc »

Landlyst skrev:Har sendt en mail der til nu...

Hvor skulle jeg nu til at skifte :shock: Det vil skisme da gøre det meget mere bøvlet for mig
Når stokerpro's mail system sender mails ud og du ikke modtager dem er der ikke mange muligheder. Det rigtige er at se om der skulle være nogle indstillinger i Hotmail, i Gmail kan man selv se om der er nogle der skulle være blokeret, og man kan oprette et filter der siger god for info@stokerpro.dk.
Alternativt kan du kontakte din mail udbyder og få dem til at hjælpe, jeg ved dog ikke om Microsoft tilbyder hjælp til Hotmail.

Det vil nu ikke være så meget mere bøvlet at oprette en Gmail, du kan jo nøjes med at bruge den til Stokerpro og så bare videresende dem til den gamle adresse, jeg gætter på et det narrer hotmail.

Nu har jeg ikke arbejdet i Hotmail i mange år, men dengang jeg gjorde var Gmail meget smartere da det understøtter POP3 og IMAP, så kan man jo bruge Outlook og moderne enheder i fantastisk samspil.
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Klager over manglende mails, VIGTIG!

Indlæg af thy »

Det mærkelige er Ulrik har skrevet nogle mails fra den adresse der gik igennem..
Mystisk
Har sat stokerpro til sikker mail
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Klager over manglende mails, VIGTIG!

Indlæg af Landlyst »

Får stadig ingen mails... Ej heller i spambakken....
Forstår stadig ikke hvorfor jeg skulle lave en mail mere... det er da bare endnu et led til fejl?
Har forresten også problemer med at få vidrestillede mails fra SkoleKom...
Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
10
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Klager over manglende mails, VIGTIG!

Indlæg af T-mek »

Ulrik skrev:Kort, skift til gmail eller prøv at sende en test mail til noreply@stokerpro.dk og se om det hjælper
Har sendt mail til den adresse i går og det giver ingen forskel, stadig ingen mail.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

xkfc

Re: Klager over manglende mails, VIGTIG!

Indlæg af xkfc »

Landlyst skrev:Får stadig ingen mails... Ej heller i spambakken....
Forstår stadig ikke hvorfor jeg skulle lave en mail mere... det er da bare endnu et led til fejl?
Har forresten også problemer med at få vidrestillede mails fra SkoleKom...
Problemet er bare at afsenderen ikke kan gøre ret meget andet end at sende mailen, det er modtagerens mail system der bestemmer om den vil modtage det. Når det er galt flere steder fra så er det rimelig sikkert at det er dit filter det er galt med. Det er ikke nok at kigge i spammails, man skal ind i indstillinger og justere.

Jeg har en masse brugere på min mail server, hvis jeg sætter filteret så stramt at jeg er sikker på at der ikke slipper spam med, så vil de helt sikkert også opleve at komme til at mangle mails de gerne vil have, derfor står det mere løst så man vil få spam, der så måske ender i spamfiltret i det mailprogram brugeren har valgt at bruge, men det kan også slippe ind til indbakken.

Filtrene fra de store udbydere er "intilligente" og bliver strammere i tilfælde at man får eller har fået en masse spam.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Klager over manglende mails, VIGTIG!

Indlæg af Ulrik »

thy skrev:Det mærkelige er Ulrik har skrevet nogle mails fra den adresse der gik igennem..
Mystisk
Har sat stokerpro til sikker mail
Tror forskellen ligger i at dem der er gået igennem, er sendt fra min PC. De andre er system mails.

Jeg har oprettet en test mail på outlook.com og googlet i vildskab for at finde en løsning.
Men jeg kan bare ikke få hul igennem...

Tror jeg vil ændre lidt i teksten ved vores tilmelding osv og anbefale folk at bruge gmail. Det ved jeg virker.
Det kan fanme ikke passe at vi stakkels webmastere skal bruge uendelig meget tid på fucking Microsoft... Ja, samtlige problem adresser stammer derfra
Der er for fanden da en grund til vi har valgt at køre med Linux server icon_cheesygrin.gif
Det var lige et side opkast :wink:
MvH Ulrik©
pendec

Re: Klager over manglende mails, VIGTIG!

Indlæg af pendec »

Ulrik skrev:Vi bruger php mail function med mxhotel og dns via gratisdns.
Tror svaret skal findes i H.S. tidligere indlæg. Kampen mod spam er skærpet.
Jeg tror jeg har fundet en årsag til at email kan afvises.

1: se på http://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx
2: lav en mx record check på: malta2033.startdedicated.net
Den findes ikke, og det er hvor dine/stokerpro emails kommer fra, hos mig i hvert fald.

prøv det samme for smtp.gmail.com, den findes.

Der er nogle regler omkring en mx DNS entry , at den også skal kunne findes på en dns lookup.
Så måske ligger fejlen i den service du benytter.
At alle så ikke følger de regler er så en anden sag.

Received-SPF: neutral (google.com: 85.25.185.186 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of www-data@malta2033.startdedicated.net) client-ip=85.25.185.186;


Reverse MX Lookup
Many anti-spam solutions, including those used by most major ISP networks and web mail providers such as AOL, MSN, and Yahoo!, use a reverse MX lookup procedure. Different variations of the reverse lookup are used, but the goals are the same: the receiving server wants to verify that the email it receives does not come from a spoofed or forged sending address, and that the sending server is an authorized mail exchanger for that domain.

To verify that the sending server is an authorized email server, the receiving email server tries to find an MX record that correlates to the sender’s domain. If it cannot find one, it assumes that the email is spam and rejects it.

The domain name that the receiving server looks up can be:

Domain name in the email message’s From: header
Domain name in the email message’s Reply-To: header
Domain name the sending server uses as the FROM parameter of the MAIL command. (An SMTP command is different from an email header. The sending server sends the MAIL FROM: command to tell the receiving sender who the message is from.)
Domain name returned from a DNS query of the connection’s source IP address. The receiving server sometimes does a lookup for a PTR record associated with the IP address. A PTR DNS record is a record that maps an IP address to a domain name (instead of a normal A record, which maps a domain name to an IP address).
Before the receiving server continues the transaction, it makes a DNS query to see whether a valid MX record for the sender’s domain exists. If the domain has no valid DNS MX record, then the sender is not valid and the receiving server rejects it as a spam source.
Senest rettet af pendec 12 okt 2015 09:02, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
10
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Klager over manglende mails, VIGTIG!

Indlæg af T-mek »

Ulrik skrev:Kort, skift til gmail eller prøv at sende en test mail til noreply@stokerpro.dk og se om det hjælper
Skiftede for sjov til min mail fra job, så virker det.
Det er en @guldborgsund.dk
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Klager over manglende mails, VIGTIG!

Indlæg af Ulrik »

pendec skrev:Jeg tror jeg har fundet en årsag til at email kan afvises.

1: se på http://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx
2: lav en mx record check på: malta2033.startdedicated.net
Den findes ikke, og det er hvor dine/stokerpro emails kommer fra, hos mig i hvert fald.

prøv det samme for smtp.gmail.com, den findes.

Der er nogle regler omkring en mx DNS entry , at den også skal kunne findes på en dns lookup.
Så måske ligger fejlen i den service du benytter.
At alle så ikke følger de regler er så en anden sag.

Received-SPF: neutral (google.com: 85.25.185.186 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of www-data@malta2033.startdedicated.net) client-ip=85.25.185.186;
Har rettet det således at mail sender nu er stokerpro.dk
Men kan stadig ikke sende til outlook.com
MvH Ulrik©

Besvar