Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Er der et stokercloud problem lige nu?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af Torpet » 11 okt 2015 14:13

HI — gad vide om det er bare er mig der får denne meddelse når jeg går på Stokercloud
No entry.jpg
eller er det et generelt problem?

Jeg syntes ikke lige jeg har noget galt her, alle ledninger er på plads og alt lyser som det skal, intet har ændret sig fra i går, men derfor kan noget jo godt have brudt sammen. Men først ville det være rart at vide om andre har det samme, så jeg bare bør afvente og ikke begynde at rode for meget med udstyr.


Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af Torpet » 11 okt 2015 14:22

PS ifølge systemboksen er den på Internet

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af martin_b » 11 okt 2015 14:54

Det virker fint her. Men i løbet af ugen har den været nede nogle gange.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af Torpet » 11 okt 2015 15:03

Rart at høre fra dig Martin.
Så må det altså være noget hos mig, så jeg må i gang med at rode med det, hm. Den er jo ikke nede for mig, den har bare tilsyneladende ikke kontakt til mit system på fyret, hvilket jo så kan være noget i systemet der er galt. Det ville være ærgerligt. Min systemboks viser at den er tilsluttet nettet, altså er med over min modem, ledningerne ser OK ud, men jeg må nok afmontere sagerne og så samle dem igen, noget må jo have ændret sig selv i dag.

God søndag Martin

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af martin_b » 11 okt 2015 15:05

Sluk og tænd din styring, router og internetforbindelse. Tænd igen, og så skal du nok se at tingene kører igen :)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html


Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af Torpet » 11 okt 2015 15:24

Det kommer jeg jo nok til at prøve, selvom jeg ikke rigtigt kan lide at slukke for styringen for fyret kører bare så super nu. Efter justeringen med afvejningen forleden, så har alt bare været perfekt, stille og roligt.

Jeg har også en computer i selve fyrrummet, så jeg prøvede lige at bytte rundt på ledningerne, så alt bare gik over en Ethernet router og computeren var omgående på nettet og systemboksen fik også sin indicator på (blå cirkel), som angiver at den er på nettet. Så jeg må nok prøve at genstarte det hele som du foreslår. Det er jo det samme med computers når eet eller andet driller, så jo, det kunne godt virke.

Jeg har faktisk endnu slet ikke prøvet at stoppe og genstarte fyret (hust her dette er et nyt fyr), hvis jeg trykker på sluk, vil fyret så ikke gå igennem hele sin procedure med at sukke (blæse osv), og skal derefter optænde igen? Eller kan den faktisk godt bare køre videre ved hurtig slukning og genastart, sålænge der er ild (lys)?

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af Torpet » 11 okt 2015 15:26

Skulle stå Ethernet hub

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af martin_b » 11 okt 2015 15:26

Det anbefales at lade fyret køre sin nedlukningsprocedure for at undgå røgudvikling m.m. Men du kan faktisk godt tage strømmen og så hurtigt tænde igen, så vil styringen opfange lys, hvis der stadig er ild, og det vil fortsætte driften.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af Torpet » 11 okt 2015 15:27

OK, det prøver jeg :)

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af Torpet » 11 okt 2015 16:23

Nå, så fik jeg da opdaget hvordan stop og genstart forholder sig :). Man kan tilsyneladende ikke fortryde en angivelse af stop. Den skal gå igennem hele sin rense process (blæser og nedkøling), den reagerer ikke på andet i mellemtiden. Så ved man det.

Når den så er stoppet vil der gå nogen tid før temperaturen er faldet en 5-10°, indtil da meddeler den bare at den er stoppet og temperatur er opnået. Så altså ikke nogen mulighed for at bede den starte igen før den mener den er klar. Efter en rum tid viser systemet så at nu er det slukket. Det er anderledes end at det er slukket pga opnået temperatur. Det lyder jo ret fornuftigt.

Så kan man endelig sige ja til at tænde op igen, så går den igennem sin rytme med det, starter fint hurtigt op og kan så køre videre. Well, så lærte jeg det, så intet spildt der :). Godt at vide. God erfaring.

Så nu er den i gang igen, kører stille og rolig videre på 10% og 100 lux hele tiden, så det er fint det hele, asken er kaffegrums pg flammer fine. Tænk at den ændring vi lavede forleden med at snyde med indskrivningen af afvejningen har haft så stor en positiv betydning. Jeg har også prøvet rent manuelt at afmåle forbruget og da den er sat til min 5g piller og de triller ned hver 40. sekund, samt at den kun køre stille på 10% (der er kun åbnet for et par radiatorer, håndklædetørrer og VVB, så der kræves ikke ret meget varme, derfor kan den køre på bare 10% stort set hele tiden), så må forbruget vel være 7.5g i minuttet x 60 minutter = 450g i timen x 24 timer = 10.8 kg i døgnet? Det ville være OK. Tror nok systemet vil sige 14-15 kg, men det er sikkert ikke præcist, vi får se når jeg får brugt denne silos træpiller, så jeg kan måle forbruget bedre. (Har ikke lyst til at tømme det for bare at afmåle).

Nå, men dette drejede sig jo egentlig Stokercloud og nej, det vil desværre stadigvæk ikke fungere. Jeg kan godt få siden frem, men stadigvæk påstår den at styringen ikke er forbundet!! Så jeg vil lade det ligge i nogle timer og se om ikke det er noget der måske kommer i orden hos Stokercloud, hvor fejlen måske eligger? Måske de svarer på dette på et tidspunkt, hvis de har et problem. Det er nok ikke min styring der er noget galt med? Så lad os se senere i aften om det ikke kommer tilbage. Men tak indtil nu Martin, vi fik da prøvet en stop/start procedure og den gled fint. Jeg kan følge lux på styringen og alt er OK.

Tales ved senere :).


Besvar