Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Spændende Stokerkontrol login for alle

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Spændende Stokerkontrol login for alle

Indlæg af Torpet » 10 okt 2015 15:38

Jeg sad lige og legede på Stokerkontrol siden for min egen Blackstar og lavede en login — gad vide om alle er klar over hvor smart det er lavet? Denne login boks sidder oppe i venstre side af Stokerkontrol siden:
Login.jpg
Login.jpg (14.97 KiB) Vist 1221 gange
Ved at login på selve Stokerkontrol siden, er der adgang til vist nok samtlige indstillinger, som også findes i selve systemboksen på pillefyret.

Efter login ser Stokerkontrol siden sådanne ud:
Login siden.jpg
Der kan nu klikkes på de forskellige knapper, som alle giver en menu.

Altså kan man sidde i ro og mag i stuen ved sin computer og ikke alene følge fyret, men også fjernstyre/indstille det, ja selv starte og stoppe det, det er da smart? Man kan gennemgå alle indstillinger og sammenligne dem med informationerne på nettet og så evt. fin-justere dem.

Resultatet vil ret hurtigt vise sig på målingerne fra fyret direkte på ens Stokerkontrol side. Det er lidt som et computerspil :).

Jeg må tage hatten af for denne programmering, flot og meget bruger venligt lavet. Dette punkt skal ikke undervurderes. Her snakkes der ikke hen over hovedet på nogen, det er bare klare nemme opstillinger. Kender man sin systemboks vil man også genkende alt herinde. Der behøves ikke nogen speciel computerviden eller specialviden til at operere med dette.

Jeg hører til dem (grafiker), der har haft Mac computers helt tilbage fra Commodore 64 tiden og før (med dos og alt det sjov i 1980erne), men alle og enhver kan klare dette.

Jeg har en ide om, at NBE måske kan mene at denne login side og alt det man kan med den ved alle? Det er jeg ikke så sikker på at de gør, derfor lige dette lille personlige indlæg.

Jeg vil gerne opfordre alle der ikke allerede er gået i gang på dette område, bare at vælte sig ud i det, det er både sjovt, nemt og super praktisk.

Ros til firmaet for at lave dette muligt. Dejlig en gang i mellem ikke bare at klage over noget eller skulle skrive om et problem . . . :).

Go’ weekend.


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Spændende Stokerkontrol login for alle

Indlæg af HR LUCCA » 10 okt 2015 16:52

Jeg vil mene de fleste ved det , du har også mulighed på LOG og se dato/klokkeslæt for optændinger , fejl og reguleringer mm , den er faktisk rigtig god hvis man har lavet en ændring og man et par dage efter ikke lige kan huske hvad den stod på før icon_cheesygrin.gif eller fyret laver nummer icon_cheesygrin.gif
Den nye V13 styring kan kun reguleres med en Pc e.l da der ingen skærm kommer på styringen .

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Spændende Stokerkontrol login for alle

Indlæg af Torpet » 10 okt 2015 17:51

Vidste ikke der var en ny V13 styring på vej. det må jeg se nærmere på.
Ja, selvom du vel godt kan have ret i at de fleste kender til login på stokerkontrol, så har jeg i den sidste tid faldet over flere (ikke fagfolk) som ikke anede at der var mere end bare lige de de så på uden at login. Det syntes jeg er synd, så derfor det lille indlæg, det skader jo ikke noget, eh? Personligt syntes jeg det må være et godt salgsargument?
Cheers 2 øl glas.gif
Cheers 2 øl glas.gif (7.26 KiB) Vist 1177 gange
Cheers

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: Spændende Stokerkontrol login for alle

Indlæg af Flammen » 10 okt 2015 22:31

som interface til ver. 13 kan bruges pc, android, ios

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Spændende Stokerkontrol login for alle

Indlæg af HR LUCCA » 11 okt 2015 08:09

Du ved godt der også er en app til telefonen hvor du kan følge dit fyr :wink:


Besvar