Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

gulvvarme system - elektronisk termostat med ekstern føler

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
pendec

gulvvarme system - elektronisk termostat med ekstern føler

Indlæg af pendec » 05 okt 2015 10:59

Hej,
Jeg søger forgæves efter en elektronisk termostat som viser temp og kan sættes med timer, næsten som dem til radiatorer, dog med den forskel at føler skal sidde eksternt.

Jeg har kikket produkter igennem hos Danfoss, forgæves, da jeg håbede de havde et modul evt til deres overvågnings system, dog intet fundet.

Er der nogen som er dygtigere og ved præcis hvad sådanne en enhed kan hedde, uden at jeg skal købe et komplet gulvvarmesystem som jeg ikke ønsker at have igen.


Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: gulvvarme system - elektronisk termostat med ekstern føler

Indlæg af T-mek » 05 okt 2015 17:46

pendec skrev:Hej,
Jeg søger forgæves efter en elektronisk termostat som viser temp og kan sættes med timer, næsten som dem til radiatorer, dog med den forskel at føler skal sidde eksternt.

Jeg har kikket produkter igennem hos Danfoss, forgæves, da jeg håbede de havde et modul evt til deres overvågnings system, dog intet fundet.

Er der nogen som er dygtigere og ved præcis hvad sådanne en enhed kan hedde, uden at jeg skal købe et komplet gulvvarmesystem som jeg ikke ønsker at have igen.
Når du skriver timer, skal det så være som dag/uge ur ?
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

pendec

Re: gulvvarme system - elektronisk termostat med ekstern føler

Indlæg af pendec » 05 okt 2015 18:26

En elektronisk termostat som viser temp, kan indstille perioder der skal være periode 1, og en anden periode 2, og måske tredie periode som er noget helt andet.

Jens J
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 okt 2014 21:29
Mit fyr: Passat bioheat
Areal: 180
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Nordvest jylland
Modtaget likes: 5 gange

Re: gulvvarme system - elektronisk termostat med ekstern føler

Indlæg af Jens J » 06 okt 2015 20:37

der er jo IHC controller, den sættes til at styre styre varme osv. og give dig din temperatur på ipad/iphone, der er nat sænkning på så det burde kunne programmeres til det du ønsker, of du kan tilgå den hvis du er hjemme fra
Mener der er kommet 3 parts produkter til en føler så det burde kunne gøres trådløs, men det er jo lidt en dyr løsning

pendec

Re: gulvvarme system - elektronisk termostat med ekstern føler

Indlæg af pendec » 06 okt 2015 21:04

Jeg har allerede Danfoss , snart, wifi løsning, desværre gør de nok det samme som IHC controlleren, at de tilsluttes et komplet varmestyrings anlæg, jeg ønsker kun styring af varmen på en termostat, som tilfældigvis er med ekstern føler.


Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: gulvvarme system - elektronisk termostat med ekstern føler

Indlæg af DBS » 06 okt 2015 21:07

Kan du ikke bruge Danfoss Link ft Floor Thermostat ?

http://heating.danfoss.com/PCMPDF/Danfo ... hi-res.pdf

Eller evt Devireg Touch ?

http://dk.fheprod.danfoss.com/PCMPDF/DE ... GDU201.pdf

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: gulvvarme system - elektronisk termostat med ekstern føler

Indlæg af J-B » 06 okt 2015 21:14

Wavin har nogle komplette løsninger, http://dk.wavin.com/web/losninger/varme ... ringer.htm, men det er nok ikke det du søger?
Det kan være at nest lige har løsningen? https://nest.com/uk/support/article/Whi ... Thermostat
Ellers kan du nok finde noget her, http://www.honeywelluk.com/products/Systems/Wireless/

pendec

Re: gulvvarme system - elektronisk termostat med ekstern føler

Indlæg af pendec » 06 okt 2015 21:34

Well, jeg vil helst ikke ud i en total løsning, jeg har haft en billigere gulvvarmeløsning, hvor det var on/off og ingen middel, og samtidig heller ikke nogen styring af varmen, kun hanerne på de forskellige gulvfaser. Så ikke sådan som jeg synes varme skal styres.
Og så det problem at man har svært ved at skrue op ned hos mig, da gulvvarmen dækker 70% af huset som er næsten et stort areal.

Så 1 termostat, ekstern føler, det er alt jeg ønsker.. Måske skal en georg gearløs løsning til, hvor nogen andre termostater bruges til at styre den termostat selvom de ikke er lavet til præcis det formål.

Jeg har nu prøvet at kontakte danfoss om de kan rådgive på dette og måske hjælpe, da de jo laver både link systemet, og de har da nogle termostater som er med ekstern føler.


men ellers tak for alle forslag, der er kikket og søgt, og jeg har ikke kunne finde det jeg søger, desværre.
IHC løsningen var svær at se fysisk, når man er GDS mand.
Nest systemet kunne ellers have været spændende at se nærmere på.

Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: gulvvarme system - elektronisk termostat med ekstern føler

Indlæg af DBS » 06 okt 2015 21:43

Du ønsker at styre noget gulvvarme, du har før haft en almindelig billig on/OFF termostat, som gav ujævn temperatur på gulvet ?

Kender problemmet havde jeg også før end jeg gik over til en hc controller til link systemet, sammen med en RS termostat, nu kører det meget præsis, stadigt med den gamle gulvvarme shunt, og aktuatorer.

pendec

Re: gulvvarme system - elektronisk termostat med ekstern føler

Indlæg af pendec » 06 okt 2015 22:00

Jeg har et gulvvarme anlæg oprindeligt købt hos vvs-eksperten som nok var OEM branded, så billig ON/OFF aktuatorer, ingen mellem step i flow på gulvvarmen på de faser, kun fuld power eller 0. Der er jo en termostat på dette system som har varme føler oppe i toppen hvor shunten trækker vand rundt, det mixes med gammelt og den ved jo om der skal mere varmt vand ind.
Denne termostat er der ingen elektronisk overvågning på og har aldrig været i det her system, så jeg måtte selv sætte den til 30grader, når det var det den skulle køre med.

@DBS
Har du link til den hc controller som med din RS termostat(formoder ekstern føler) kombination, som nu gør det muligt at styre elektronisk. Det behøver ikke være remote styret bare med periode styring så er jeg tilfreds.


Besvar