Som det fremgår af overskriften så syntes jeg at have været udsat for en meget dårlig service men hvem der bærer ansvaret er jeg ikke helt klar over, bedøm selv!
Jeg har for mere end 4 uger (21. august) siden indsendt min styring V.10 til reparation eller ombytning hos leverandøren ELVVS, styringen er stadig under garanti.
Efter ca. 2 uger (4. september) begyndte jeg at rykke og fik det svar (16. september) at styringen formodentligt ville blive leveret i slutningen af ugen dvs. 18-19. september men stadig ingen styring.
Jeg fortsatte med at rykke, og jeg må give kontakt personen hos ELVVS ros idet han har svaret prompte på mine rykkere men det viser sig så at styringen er sendt til SANISTÅL (vistnok i Åbyhøj) og via ELVVS får jeg så i dag følgende besked.
Quote:
Jeg har talt med afd for reklamationer på woody, og de sender styringen retur til kunden da kablerne ikke var monteret.
Det jeg kan gøre er at sende kunden en ny, som i bliver faktureret for. Kunden skal så sende den defekte styring ind igen, med monterede kabler ( vigtigt at de er monteret ). I vil blive krediteret den gamle styring såfremt at den er reklamations berettiget.
Skal jeg udskrive en ny til jer ??
+ et billede med teksten: EN STYRING SKAL INDEHOLDE KORREKT ANTAL LEDNINGER VED INDLEVERING AF KUNDE (5. STK)
Unquote
Som de skriver så kan de (ELVVS) levere/fakturere mig en ny hvorefter jeg så kan fremsende styringen igen hvorefter de så vil se om reklamationen er berettiget, goddav du så skal jeg hoste op med 3-4.000 forlods i en reklamations sag, jeg er ikke millionær.
Se det var jo en oplysning jeg ikke er bekendt med og ingen har i de forløbne 4 uger gidet fortælle at der skal være kabler med (gad vide hvorfor)
Jeg syntes det er rystende dårlig service først og fremmest fra SANISTÅL som måske har "syltet" min styring i ?
Det næste problem jeg så er løbet ind i er:
Hvilke kable skal der være monteret, de skriver 5. stk. er der nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål?
Håber at høre jeres evt. kommentarer og svar vedr. kabler.
Det gør ikke sagen bedre at det efterhånden er ved at være ret køligt og min kone der er 74 er ret svagelig skal sidde i en uopvarmet stue.
Med venlig hilsen,
icepirat
Dårlig service, styring retur fra SANISTÅL pga. manglende kabler
- HR LUCCA
- Stoker XVI
- 11
- Indlæg: 1575
- Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
- Areal: 121 m2
- Fremviser gerne i postnummer: 4200
- Geografisk sted: Slagelse
- Har takket: 14 gange
- Blevet takket: 47 gange
Re: Dårlig service, styring retur fra SANISTÅL pga. manglende kabler
Jeg vil tror at det drejer sig om , 220 volt strøm kabel , kabel til overkog , kedel temp føler , kablet til sneglen og kablet til brænderen , det er mit bud , håber du snart får varme på
- MHES
- Stoker III
- 17
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 17 jan 2007 21:36
- Mit fyr: RTB 10 kW
- Areal: 250 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4180
- Årligt forbrug: 5,5 ton
- Geografisk sted: Sorø
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Re: Dårlig service, styring retur fra SANISTÅL pga. manglende kabler
Hej,
Jeg kan godt forstå at du er utilfreds med reklamationsbehandlingen, men svaret du har fået en kopi af siger altså ikke at du skal betale for styringen (hvilket ville være i strid med købeloven) men derimod at ELVVS vil blive faktureret indtil Sanistål modtager en korrekt reklamation fra dem (ELVVS).
Fremgangsmåden er ganske almindelig i B2B (handel mellem firmaer) og helt lovlig i det tilfælde.
Hilsen
Michael
Jeg kan godt forstå at du er utilfreds med reklamationsbehandlingen, men svaret du har fået en kopi af siger altså ikke at du skal betale for styringen (hvilket ville være i strid med købeloven) men derimod at ELVVS vil blive faktureret indtil Sanistål modtager en korrekt reklamation fra dem (ELVVS).
Fremgangsmåden er ganske almindelig i B2B (handel mellem firmaer) og helt lovlig i det tilfælde.
Hilsen
Michael
Re: Dårlig service, styring retur fra SANISTÅL pga. manglende kabler
Jeg kan også bekræfte at når man leverer et defekt produkt til rep, på en garanti/reklamation, så skal der som normalt, altså leveres som det var modtaget originalt, altså kabler , manualer og hvor muligt, også original indpakning, så forsendelse garanteres.
Jeg har prøvet det med overvågningskamera, bærbare,gps og TV flere gange, alt skal med i æsken som dengang man købte det. Uretfærdigt for hvem gemmer æsker (jeg gør i tusindtal på loftet) og har gamle manualer og husket hvor kabler blev lagt. Men det er ikke unormalt at de beder om alt sendt ved reklamation som når man købte varen og den skal byttes.
Resten forstod jeg også som MHES forklarer det, så du får ingen udgift der.
Jeg har prøvet det med overvågningskamera, bærbare,gps og TV flere gange, alt skal med i æsken som dengang man købte det. Uretfærdigt for hvem gemmer æsker (jeg gør i tusindtal på loftet) og har gamle manualer og husket hvor kabler blev lagt. Men det er ikke unormalt at de beder om alt sendt ved reklamation som når man købte varen og den skal byttes.
Resten forstod jeg også som MHES forklarer det, så du får ingen udgift der.
- MHES
- Stoker III
- 17
- Indlæg: 88
- Tilmeldt: 17 jan 2007 21:36
- Mit fyr: RTB 10 kW
- Areal: 250 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4180
- Årligt forbrug: 5,5 ton
- Geografisk sted: Sorø
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Re: Dårlig service, styring retur fra SANISTÅL pga. manglende kabler
Arh, det er så ike helt korrekt
Det er rigtigt at mange leverandører siger at udstyr skal afleveres i original emballage og med alt tilbehør, men der er altså i strid med købeloven.
Forbrugerombudsmanden har behandlet mange af den slags sager og hver gang har leverandøren tabt.
Det er ikke rimeligt at forbrugere skal opbevare original emballage, manualer osv. men man skal selvfølgelig aflevere defekt udstyr sammen med nødvendige kabler mm. for at udstyret kan undersøges.
Så næste gang din leverandør forlanger at du afleverer en reklamation i original emballage, så giver du ham bare en kopi af købeloven
Hilsen
Michael
Det er rigtigt at mange leverandører siger at udstyr skal afleveres i original emballage og med alt tilbehør, men der er altså i strid med købeloven.
Forbrugerombudsmanden har behandlet mange af den slags sager og hver gang har leverandøren tabt.
Det er ikke rimeligt at forbrugere skal opbevare original emballage, manualer osv. men man skal selvfølgelig aflevere defekt udstyr sammen med nødvendige kabler mm. for at udstyret kan undersøges.
Så næste gang din leverandør forlanger at du afleverer en reklamation i original emballage, så giver du ham bare en kopi af købeloven
Hilsen
Michael
pendec skrev:Jeg kan også bekræfte at når man leverer et defekt produkt til rep, på en garanti/reklamation, så skal der som normalt, altså leveres som det var modtaget originalt, altså kabler , manualer og hvor muligt, også original indpakning, så forsendelse garanteres.
Jeg har prøvet det med overvågningskamera, bærbare,gps og TV flere gange, alt skal med i æsken som dengang man købte det. Uretfærdigt for hvem gemmer æsker (jeg gør i tusindtal på loftet) og har gamle manualer og husket hvor kabler blev lagt. Men det er ikke unormalt at de beder om alt sendt ved reklamation som når man købte varen og den skal byttes.
Resten forstod jeg også som MHES forklarer det, så du får ingen udgift der.
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5480
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 405 gange
- Blevet takket: 423 gange
Re: Dårlig service, styring retur fra SANISTÅL pga. manglende kabler
Jeg var ude for det samme. Det er godt nok nogle år siden. Der ville NBE have både styring kabler og brænder ind til rep. Midt om vinteren !
Jeg behøver vel ikke og sige at jeg var rødglødende af raseri. Jeg havde købt kedlen hos Sanistål, der heldigvis havde en vis forståelse for at de lever af deres kunder, så de gav mig bare en ny styring.
Jeg mener bestemt ikke at købeloven er overholdt, så vidt jeg husker. Så er der nogle regler om at hvis det er til unødig ulempe for forbrugen. Kan der være krav om at leverandøren løser problemet hos kunden. Og det må man vel sige der er, hvis alle rørende i huset er frostsprængt
Jeg behøver vel ikke og sige at jeg var rødglødende af raseri. Jeg havde købt kedlen hos Sanistål, der heldigvis havde en vis forståelse for at de lever af deres kunder, så de gav mig bare en ny styring.
Jeg mener bestemt ikke at købeloven er overholdt, så vidt jeg husker. Så er der nogle regler om at hvis det er til unødig ulempe for forbrugen. Kan der være krav om at leverandøren løser problemet hos kunden. Og det må man vel sige der er, hvis alle rørende i huset er frostsprængt
Re: Dårlig service, styring retur fra SANISTÅL pga. manglende kabler
Derfor skrev jeg også uretfærdigtMHES skrev:Arh, det er så ike helt korrekt
Jeg prøvede det med TV, og indvendig gik der en revne i tv panelet og var det ikke transporteret i original emballage, forklarede de at jeg ville have fået skylden for det problem ved transport i ikke sikker emballage. Den kan de sikkert godt vinde for det er svært at transportere et tv på 55" uden original emballage og så kan der hurtigt ske skader på panelet hvis det vipper under kørsel. Hvordan beviser man lige det efter 6 måneder og formodningsreglen ikke kan bruges.
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5480
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 405 gange
- Blevet takket: 423 gange
Re: Dårlig service, styring retur fra SANISTÅL pga. manglende kabler
Jeg fandt lige et link her:triumph skrev:Jeg var ude for det samme. Det er godt nok nogle år siden. Der ville NBE have både styring kabler og brænder ind til rep. Midt om vinteren !
Jeg behøver vel ikke og sige at jeg var rødglødende af raseri. Jeg havde købt kedlen hos Sanistål, der heldigvis havde en vis forståelse for at de lever af deres kunder, så de gav mig bare en ny styring.
Jeg mener bestemt ikke at købeloven er overholdt, så vidt jeg husker. Så er der nogle regler om at hvis det er til unødig ulempe for forbrugen. Kan der være krav om at leverandøren løser problemet hos kunden. Og det må man vel sige der er, hvis alle rørende i huset er frostsprængt
Sælgeren skal kunne bevise, at det vil give uforholdsmæssigt store omkostninger at ombytte i stedet for at reparere din vare, hvis han nægter at ombytte din vare.
http://taenk.dk/gode-raad/ombytning-ell ... n-bestemme
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5480
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 405 gange
- Blevet takket: 423 gange
Re: Dårlig service, styring retur fra SANISTÅL pga. manglende kabler
her er andre rådtriumph skrev: Jeg fandt lige et link her:
Sælgeren skal kunne bevise, at det vil give uforholdsmæssigt store omkostninger at ombytte i stedet for at reparere din vare, hvis han nægter at ombytte din vare.
http://taenk.dk/gode-raad/ombytning-ell ... n-bestemme
http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og- ... C536E49013
Re: Dårlig service, styring retur fra SANISTÅL pga. manglende kabler
Servicen er ikke for god, mystisk at forretningen ikke har en styring på lager som du kan anvende midlertidig.
Jeg købte også mit Scotte på nettet ved Hedestoker, men da jeg ikke har den store viden om at få rørføringen monteret optimalt fik jeg den lokale smed til det. Da han kom for at montere fyret kunne han berette at de da også var forhandler af NBE pillefyr, ærgerligt for så kunne jeg jo have handlet lokalt. Nu er smeden heldigvis ikke smålig, og da jeg havde brug for en gearmotor 30/12 tog han telefonen, og jeg kunne naturligvis bare komme og hente en. Senere ødelagde jeg selv styringen, her havde jeg også held af at låne en styring kvit og frit indtil jeg fik min egen op og køre igen.
Jeg ved godt at man kan spare nogle penge ved at finde udstyr lidt billigere på nettet, men man skal desværre være indstillet på at servicen er lidt mere langstrakt når tingene skal sendes frem og tilbage.
Jeg håber du snart får en styring, vi har skiftet fra VVB drift til 2 X 4 timer for at slå fugten af huset, og tilbagemeldingen fra alle tøserne er
Hilsen Kenneth
Jeg købte også mit Scotte på nettet ved Hedestoker, men da jeg ikke har den store viden om at få rørføringen monteret optimalt fik jeg den lokale smed til det. Da han kom for at montere fyret kunne han berette at de da også var forhandler af NBE pillefyr, ærgerligt for så kunne jeg jo have handlet lokalt. Nu er smeden heldigvis ikke smålig, og da jeg havde brug for en gearmotor 30/12 tog han telefonen, og jeg kunne naturligvis bare komme og hente en. Senere ødelagde jeg selv styringen, her havde jeg også held af at låne en styring kvit og frit indtil jeg fik min egen op og køre igen.
Jeg ved godt at man kan spare nogle penge ved at finde udstyr lidt billigere på nettet, men man skal desværre være indstillet på at servicen er lidt mere langstrakt når tingene skal sendes frem og tilbage.
Jeg håber du snart får en styring, vi har skiftet fra VVB drift til 2 X 4 timer for at slå fugten af huset, og tilbagemeldingen fra alle tøserne er
Hilsen Kenneth