Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Raserianfald: Så brændte endnu en styring af !!

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Bo Andersen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 94
Tilmeldt: 01 dec 2007 23:42
Mit fyr: KL15 Stoker
Areal: 207 + 400L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 7 ton

Raserianfald: Så brændte endnu en styring af !!

Indlæg af Bo Andersen » 25 apr 2008 22:49

Raserianfald on:
For h......
Går ud og tænder op i min lækre KL15 med VVS-ekspertens styring på og efter 5 min drift krutter blæser-reguleringen af igen. sFun_explosive.gif
Det er så min den 2.styring, og ialt den 4.styring jeg skifter på både KL15 og Multi22 fyr.
http://vvs-eksperten.dk/index/multi-styring-vvs-p6747
Alle 3 fyr er under 2 år gamle, man må squ for fanden da regne med mere end 2 års levetid ?

Andre der har samme problem men den kvalitetvare fra det danske firma danotek.dk ? (Underleverandør til VVS-eksperten ?!)
Gid deres røv må klø, de taber i superligaen, og de har evigt uheld i stangtennis.

Det kan jo være at jeg er den uheldigste i danmark der kender alle 4 tilfælde, men jeg synes et meget uheldig mønster danner sig.
Kommer så med hjem med den nye styring, klasker den i, ind med de samme indstillinger, fandme om så den nye møg-styring opfører
sig på samme måde som den gamle, næ nej, den farer op/ned i blæder omdr. ikke noget stabilt bål, hold kæft noget pis.
Gid jeg da havde købt noget der ikke var dansk, så vidste man da det var noget hø.

Raserianfald off:
Ros til VVS-eksperten:
Styringen blev ombyttet igen, uden et kny. Nå ja, jeg er vel også ved at være et kendt fjæs nå jeg kommer anstigende med endnu en defekte styring.
De havde mig ret hurtigt i røret da den nye styringe skabte sig tosset også. De ville kontakte en service-mand og vende tilbage mandag.

Bo Andersen.
Glad KL15 ejer, tvivlsom ejer af Multi22 styring.


start2008
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 04 feb 2008 20:53
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 48
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Skælskør

Re: Raserianfald: Så brændte endnu en styring af !!

Indlæg af start2008 » 25 apr 2008 23:45

Ofte brænder elektronik af hvis jordforbindelsen ikke er ok, så tag lige og check din (eller bank et nyt jordspyd i ved fyret)
mvh jesper

JOP
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 26 jan 2007 03:12
Mit fyr: Hjemmeflik med pavitronic 2320
Areal: 142
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5T
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Raserianfald: Så brændte endnu en styring af !!

Indlæg af JOP » 26 apr 2008 00:21

Jeg bruger kun danske styringer mest pavitronic som jeg nu bedst kan lide men har brugt en en enkelt TM3006 de er begge pære danske og virker altså upåklageligt.
Hvad med at prøve den nye styring til Bio18 ?
Hvad med kablet til blæseren ? det har ikke været for tæt på sneglerøret og er smeltet ?

Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Re: Raserianfald: Så brændte endnu en styring af !!

Indlæg af Fyrteknik » 26 apr 2008 07:24

Hejsa

Nu behøver du ikke vente til mandag, du kan bare give mig et ring.

Du skriver at blæseren går op og ned i omdrejninger, det skal den jo gøre på en modulerende styring.

Men ring til mig, og vi finder en løsning på problemet.
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.

Bo Andersen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 94
Tilmeldt: 01 dec 2007 23:42
Mit fyr: KL15 Stoker
Areal: 207 + 400L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 7 ton

Re: Raserianfald: Så brændte endnu en styring af !!

Indlæg af Bo Andersen » 26 apr 2008 07:51

J.P. skrev:Hejsa

Nu behøver du ikke vente til mandag, du kan bare give mig et ring.

Du skriver at blæseren går op og ned i omdrejninger, det skal den jo gøre på en modulerende styring.

Men ring til mig, og vi finder en løsning på problemet.
Hej.
Tak for dit tilbud. jeg vil dog helt præcist finde ud af hvornår den skaber sig tosset. Inden jeg ringer.
Jeg har trods alt haft den 1.modulerende styring i 2 år, jeg er godt klar over hvordan sådan en fætter skal regulere.
F.eks. når fyret kører 100% og blæsermax. er sat til 37% så falder blæseren ikke til ro. Så er det, at den cykler op/ned
i omdr. ved en bestemt indstilling af blæsermax.

Desuden passer værdierne ikke fra gammel til ny styring, f.eks. skulle den gamle
have blæsermax. til 27% og den nye 37-40%. Det er da noget rod.

-Venligst, Bo Andersen-


tn
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 135
Tilmeldt: 20 jan 2007 14:25
Mit fyr: bio-comfort på tasso-us kedel
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: 17-25
Årligt forbrug: 5000
Geografisk sted: sydfyn
Kontakt:

Re: Raserianfald: Så brændte endnu en styring af !!

Indlæg af tn » 26 apr 2008 08:45

Bo Andersen skrev: Hej.
Tak for dit tilbud. jeg vil dog helt præcist finde ud af hvornår den skaber sig tosset. Inden jeg ringer.
Jeg har trods alt haft den 1.modulerende styring i 2 år, jeg er godt klar over hvordan sådan en fætter skal regulere.
F.eks. når fyret kører 100% og blæsermax. er sat til 37% så falder blæseren ikke til ro. Så er det, at den cykler op/ned
i omdr. ved en bestemt indstilling af blæsermax.

Desuden passer værdierne ikke fra gammel til ny styring, f.eks. skulle den gamle
have blæsermax. til 27% og den nye 37-40%. Det er da noget rod.

-Venligst, Bo Andersen-
Hej Bo

For mig, lyder det som om du skal undersøge den blæser, om det ikke er den der er årsag til dine problemer og afbrændte reguleringer.
Hilsen TN
omline fyrdata http://pillefyr.tknweb.dk

levi

Re: Raserianfald: Så brændte endnu en styring af !!

Indlæg af levi » 26 apr 2008 13:34

Jeg er tilbøjelig til at give tn ret - jeg tror også der er en defekt i blæseren, der gør at styringen futter af.

Jeg har en kl kørende i Ringsted, der har byttet styringen 2 gange (Den originale) - da vi skiftede blæseren kørte det upåklageligt, og har gjort det lige siden. (og ikke flere affuttede styringer).

Få J.P ud at kigge på det - det er ikke tilfredsstillende at det ikke holder.

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: Raserianfald: Så brændte endnu en styring af !!

Indlæg af Lau » 26 apr 2008 14:35

Jeg har lige skiftet blæser på min KL15.
Den gamle var laaang tid om at komme op i omdrejninger - og en dag ville den først gå igang, efter et spark på blæseren..
Den nye blæser derimod, den er på max omdrejninger inden for et sekund.

Efter som den gamle blæser altid har været langsom oppe i omdrejninger, mistænker jeg den for at have været dårlig fra starten af - det vidste jeg dog ikke, da den jo lige netop havde været sådan altid og jeg har ingen tidligere erfaring med stokerfyr.

Too bad (",) det var udover garantiperioden - præcis 14 måneder efter køb, gik den til.

Bo Andersen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 94
Tilmeldt: 01 dec 2007 23:42
Mit fyr: KL15 Stoker
Areal: 207 + 400L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 7 ton

Update: Så brændte endnu en styring af !!

Indlæg af Bo Andersen » 08 maj 2008 22:34

Bo Andersen skrev:Raserianfald on:
For h......
For helvede, nu var det lortefyr IGEN stoppet, gal og arrig var jeg. Det viser sig så, at et pillefyr ikke kan brænde uden piller :oops:

Nu har jeg prøvet 2 forskellige KL-blæsere, det er som om at den 'gamle' blæser jeg har er 'lidt bedre' end den nye, men det
er squ en meget svær objektiv vudering. De er squ nok lige ringe.
Hmm, tænke tænke.
Kabler og Jording af systemet er naturligvis iorden. Både styring, fyr, pumpe og rørsystem er jordet.
Når først fyret er godt igang efter en 5 min. tid så kører det normalt. Hmm af med blæseren igen.
Hvis man blokerer/reducerer afgangen fra blæseren, så kører blæseren op/ned i omdr. og kan ikke falde til ro.
Derfor tror jeg at når kedelen og skorstenen er helt kølet af, så virker det som en større modstand for blæseren
og kan ikke så nemt komme af med luften. Indtil kedel og skorsten er varmet lidt op så der kommer træk
i skorstenen. Jeg kan ikke finde andre konklusioner ? (Jeg har ingen trækregulator, så det er ikke den der er blokeret)
Det underligere er bare at jeg _aldrig_ har oplevet det før jeg fik den nye styring på, wierd :shock:
-Venligst, Bo Andersen-

JOP
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 26 jan 2007 03:12
Mit fyr: Hjemmeflik med pavitronic 2320
Areal: 142
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5T
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Raserianfald: Så brændte endnu en styring af !!

Indlæg af JOP » 09 maj 2008 01:32

Bo Andersen jeg har monteret adskillige pavitronic styringer på mine anlæg men også på gamle anlæg hvor den blot hang i 3 faser og en nul uden jording og lignende fine ting.
og blæseren fungerer altså fint af den grund kører fint kontroleret op og ned i omdrejninger.
Hvis man belaster blæseren ved at dække indsug eller udblæs så øger den omdrejninger men falder igen når man fjerner afdækning det er normalt som jeg har forstået det.
Mig bekendt gælder det også for TM styringer der godt tidligere havde en bizar måde at køre blæseren på med puls-pause men det er de vist gået væk fra.
Hvad end du måtte have af træk i skorsten så skal blæseren ikke påvirkes sådan at den ruller op og ned i omdrejn.


Besvar