Windows 10 - igen, igen

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Windows 10 - igen, igen

Indlæg af lamborg »

Hej EJB.
Der skal fremkomme mange " jeg " i din tekst det er jo din tråd :-) Og jeg er bestemt ikke en" gulddreng" skrev faktisk bare mit indslag i benovelse over at det virkede :-). Det skal sige at den pc jeg install på er meget "jomfruelig " der er ikke meget dikedar på den da jeg mest bruger MAC. Men det kan du ikke bruge til noget kan jeg godt se :-) For at det virkede hos mig afhjælper ikke dit problem.
Nede på microsoft siden står der følgende : Windows 7 SP1 og Windows 8.1 Update kræves. Nogle versioner er udelukket: Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise og Windows RT/RT 8.1.
Kan du være ramt her. Hvis den stopper samme sted kan det være en korrupt fil der driller . Køber heller ikke med at fjerne tilslutninger det tror jeg ikke gør en forskel.
Har du mulighed for at loade alle "gemmeting " over på usb og derefter formatere harddisken og geninstall win7 SP1 først og derefter opdatere til 10 ?
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

EJB
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Windows 10 - igen, igen

Indlæg af EJB »

Min PC er gammel. Den er fra 2009 med installeret Vista som styresystem med medfølgende gratis opgradering til Windows 7, som jeg siden har kørt glimrende med.
PC'en var en af MM-Visions topmodeller inden for grafisk arbejde.

Den køre alle programmer jeg anvender eksemplarisk, og jeg har ikke tænkt mig nogen udskiftning foreløbig.
Den eneste hage er lige denne nye opdatering til Winsows 10.

Jeg har nu igen prøvet at afinstallere alt hvad der er af sikkerhedsprogrammer, men resultatet er det samme, den stopper når den viser 32% gennemført.

Muligheden for at installere helt forfra bryder jeg mig ikke rigtig om.
NemID, banken og nøglefil til E-boks bl.a. gør at jeg synes det er meget besværligt.
Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
11
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Har takket: 58 gange
Blevet takket: 39 gange

Re: Windows 10 - igen, igen

Indlæg af JFinderup »

Prøv at se om du kan få den 8.1 - jeg har nu opgraderet 2 pc'er fra 8.1 og den har alt mit data med - de var begge startet som rene 8.0'er.
Hvis du er kommet fra Vista (som havde en del udfordringer) over Win 7 så vil jeg dog anbefale du laver en ren installation. Det kan godt være det er muligt - men der er en del levn fra de gamle installationer der støjer - det er bøvlet, men resultatet er bedre.
Hvis det er en high-end grafik maskine kan der være en udfordring med grafikdriver - prøv at få den "ned" på en standard skærmdriver - og så installer den optimerede specicial driver når du er på Win 10.
NemID er ikke et problem - heller ikke hvis du går på e-Boks med NemID - Nøglefil kan evt. kopieres til USB stik
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: Windows 10 - igen, igen

Indlæg af baggadap »

EJB skrev:Min PC er gammel. Den er fra 2009 med installeret Vista som styresystem med medfølgende gratis opgradering til Windows 7, som jeg siden har kørt glimrende med.
PC'en var en af MM-Visions topmodeller inden for grafisk arbejde.

Den køre alle programmer jeg anvender eksemplarisk, og jeg har ikke tænkt mig nogen udskiftning foreløbig.
Den eneste hage er lige denne nye opdatering til Winsows 10.

Jeg har nu igen prøvet at afinstallere alt hvad der er af sikkerhedsprogrammer, men resultatet er det samme, den stopper når den viser 32% gennemført.

Muligheden for at installere helt forfra bryder jeg mig ikke rigtig om.
NemID, banken og nøglefil til E-boks bl.a. gør at jeg synes det er meget besværligt.
Jeg vil også anbefale en ren install af Win7 og derefter opgradere direkte fra USB medie. Nøglefil burde ikke være i brug mere, med mindre du har erhverv? NemID kører i hvert fald lige ud af boksen uden nøglefil.
Du skal dog huske at have backup af alle dokumenter, billeder, bogmærker, evt. mails og hvad du ellers vil gemme. Og dine programmer skal du have medie og installations nøgle på, eller vide hvor de kan downloades. Det kan virke besværligt og omstændeligt, men det er samtidig en rigtig god måde at få computeren "frisket op" på, samtidig med du får ryddet op i dine dokumenter mv ;-)
EJB
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Windows 10 - igen, igen

Indlæg af EJB »

Det er netop alt arbejdet der holder mig tilbage.
Windows 7 fungere jo godt for mig, den eneste grund til at opgradere er, at på et tidspunkt skal man gøre det, og nu er Windows 10 jo gratis et år.
Min E-boks er erhverv.
Hvor kan jeg finde nøglefilen?
Hvad med alle mine bogmærker, kan de kopieres eller skal de skrives ned manuelt?
Sidste mulighed kunne jo så også være at købe Windows 10, for at lave en ren installation med den, men jeg har ikke set den til salg noget sted.
Så ville der jo ikke ligge rester af noget som helst efterfølgende.

jopa

Re: Windows 10 - igen, igen

Indlæg af jopa »

EJB skrev:Det er netop alt arbejdet der holder mig tilbage.
Windows 7 fungere jo godt for mig, den eneste grund til at opgradere er, at på et tidspunkt skal man gøre det, og nu er Windows 10 jo gratis et år.
Min E-boks er erhverv.
Hvor kan jeg finde nøglefilen?
Hvad med alle mine bogmærker, kan de kopieres eller skal de skrives ned manuelt?
Sidste mulighed kunne jo så også være at købe Windows 10, for at lave en ren installation med den, men jeg har ikke set den til salg noget sted.
Så ville der jo ikke ligge rester af noget som helst efterfølgende.
Har skiftet til win10, og tro mig det er ikke den store forskel.
Men alt virker som før også nem id.
EJB
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Windows 10 - igen, igen

Indlæg af EJB »

OK!
Jeg lader det ligge lidt endnu.
Som jeg tidligere har skrevet, får jeg jo en fejlmelding med nummer, hvis jeg er heldig, bliver det måske rettet efter et stykke tid fra Microsoft, har set at temmelig mange får samme fejl-kode som mig.
I skal have tak for jeres interesse og svar.
Jeg kommer tilbage, hvis der sker noget nyt i "min sag".
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: Windows 10 - igen, igen

Indlæg af baggadap »

EJB skrev:Det er netop alt arbejdet der holder mig tilbage.
Windows 7 fungere jo godt for mig, den eneste grund til at opgradere er, at på et tidspunkt skal man gøre det, og nu er Windows 10 jo gratis et år.
Min E-boks er erhverv.
Hvor kan jeg finde nøglefilen?
Hvad med alle mine bogmærker, kan de kopieres eller skal de skrives ned manuelt?
Sidste mulighed kunne jo så også være at købe Windows 10, for at lave en ren installation med den, men jeg har ikke set den til salg noget sted.
Så ville der jo ikke ligge rester af noget som helst efterfølgende.
Jeg forstår dig udemærket. Man skal have god tid, og være klar til at løse problemer der opstår undervejs. Hvor i landet bor du? Måske jeg kunne komme forbi til en fyrrumspils og hjælpe hvis ikke vi bor for langt fra hinanden..
Din nøglefil burde kunne sikkerhedskopieres når du er logget på. Bogmærker backes op via browseren. Hvis du bruger Chrome, kan de synkroniseres online med din Google konto. Win10 kan fx købes her: http://www.proshop.dk/Operativsystem/Mi ... 11020.html
Jeg synes dog den er alt for dyr pt..
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: Windows 10 - igen, igen

Indlæg af baggadap »

Lige en ting mere du kan prøve: Gå ind på producenten af din PC's hjemmeside, find de nyeste drivere, og installer dem inden du prøver at opgradere igen.
EJB
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Windows 10 - igen, igen

Indlæg af EJB »

Virkelig pænt tilbud.
Men jeg tror der er lidt for langt til en fyrrumspils.
Jeg bor på Langeland.

Besvar