Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

BBr - ejendomsskat

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
metalman
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 16 jun 2007 06:34
Mit fyr: smedegården DSU 6 3-35kw
Areal: 235 +60 m2 værksted
Brændsel: affalds træ,småkager piller korn
Fremviser gerne i postnummer: 8783
Dagligt forbrug: 20-40
Årligt forbrug: ca 8tons hård vinter
Geografisk sted: horsens

Re: BBr - ejendomsskat

Indlæg af metalman » 24 apr 2008 06:29

evt kan du lave en lille snyder, ringe til din kommune og sige at der er fejl i og rette m2 lidt op, der var fejl i min så den blev justeret op, min sviger far skrev til dem at de købte nyt hus at der var fejl på 30m2 rettet de det bare op, vupti og han kunne lige få bygget lidt mer
alt kan brænde bare spørgsmål om varme og luft


Brugeravatar
christian
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 111
Tilmeldt: 19 jan 2007 14:23
Mit fyr: Universal Stokeren
Areal: 196
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8930
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 8-10 tons
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: BBr - ejendomsskat

Indlæg af christian » 24 apr 2008 12:57

RLStyling skrev:Hej

jeg har også selv et nedlagt landbrug. og der er også bygget godt 100m² om fra stald til beboelse. og det er ikke blevet opgivet noget sted. men det er stadig forsikret. man skal bare sige til sin forsikringsmand, at man vil have så mange kvm forsikret som beboelse og x-antal m² som udhuse. så er de fuldstændig lige glade om det står opført på dit bbr-bevis. for du har betalt en bestemt sats for de kvm som er beboelse og en helt anden sats for de resterende m².
så vil ikke mere du kan komme i klemme med forsikringen hvis du bare husker at sige hvor meget du vil have forsikret som beboelse. det er det der er alt afgørende.
Hvad så hvis en evt. brand starter i det som hos forsikringen har reg. som udhuse ?
Og forsikringselskabet kan finde på at udregne din erstatning udfra BBR og du kan intet gøre da du ikke har de rest. kvm. lovlige.
mvh Christian :-) - http://www.yee-haw.dk - http://www.linkedin.com/pub/2/277/185
http://012.dk/userbar.gif
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng, eller en defekt palleløfter. Helst max. 50 km fra Randers.
HAVES: 2 træsiloer, som har været brugt til korntørring, GRATIS !!!!!!

pendec

Re: BBr - ejendomsskat

Indlæg af pendec » 25 apr 2008 11:03

BBR og husforsikring hænger ikke sammen.
BBR og ejendoms godkendelse hænger sammen, så følger forsikringen når byggeriet er godkendt.

Har vi biler som er forsikret uden nummerplader?

Jeg ved ikke hvorfor her tænkes at en ikke godkendt bebyggelse stadig forsikres når det ikke er godkendt?
Det er vel mere om man har gjort skattefar opmærksom på det, og at forsikrings inspektøren også er opmærksom på en eksisterende godkendt bebyggelse.

eksempel,
- gammelt nedlagt landbrug fra 1900 vil hos If forsikring ikke kunne få svampe forsikring.
eller i værst tænkelig tilfælde slet ikke dækkes. (måske bare et dårligt forsikrings selskab)
- Tag fra "ikke godkendt" carport flyver af og hen i naboens ejendom, skader ikke dækket!
- fugtskader forvoldt af tilbygning af "ikke godkendt" udestue på eksisterende bolig, ikke dækket!

Det er IKKE bare 100m2 beboelse og 35m2 anden bebyggelse når vi snakker forsikring, for de vil altid så kunne gå tilbage til dig og forklare at du ikke informerede om tilbygning, anternativ brændsel osv.. som er relevant for dæknings graden.
Men du kan da være uvidende nok til at acceptere deres "tilbud" på 100m2 beboelse, men når du så skal bruge deres dækning fortryder du dit "simple" valg. Jeg ville sikre mig at de ved præcis hvad bygningen består af og hvilke tilbygninger er godkendt og ikke.

pendec

Re: BBr - ejendomsskat

Indlæg af pendec » 25 apr 2008 11:12

metalman skrev:evt kan du lave en lille snyder, ringe til din kommune og sige at der er fejl i og rette m2 lidt op, der var fejl i min så den blev justeret op, min sviger far skrev til dem at de købte nyt hus at der var fejl på 30m2 rettet de det bare op, vupti og han kunne lige få bygget lidt mer
Kommunen har ligeledes hjemmel til at foretage en udvendig besigtigelse og opmåling af en bygning, hvis der skulle være tvivl om oplysningernes rigtighed.
Nu ligger der altså tegniner på kommune kontoret af bygninger :-) , i flere tilfælde også af dem som ikke er der mere.
så jo i BBR holder den, men i virkeligheden? nej, så er de altså mere grundige når ejendomsskat beregnes af arealerne..

På din BBR-meddelelse kan du se, hvilke oplysninger der er registreret på din ejendom. Du skal være opmærksom på, at oplysningerne på din BBR-meddelelse skal give udtryk for de faktiske forhold på din ejendom - også selvom de ikke nødvendigvis er lovlige.
Du skal oplyse om tilbygning også selvom de ikke er godkendt.
Ellers
Kommunen har mulighed for at udstede en bøde på op til 5.000 kr., hvis der ikke er indberettet oplysninger til BBR rettidigt, eller der er opgivet urigtige oplysninger

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: BBr - ejendomsskat

Indlæg af pelle » 25 apr 2008 20:29

Nu har jeg talt med en assurandør.
Rene har ret.
Man benytter normalt ikke BBR da den tit ikke stemmer overens med fakta. Assurandøren sørger for det bliver opmålt. Så man er sikker på at det han har målt op er forsikret.
Det med bbr og kommunen blander forsikringsselskabet sig ikke i. Det er altså forsikringsselskabets ansvar at det er forsikret.
Laver man om eller udvider skal man give forsikringsselskabet besked, så man er sikker på det er medforsikret. Man stiger så lidt i præmie.
Hvordan reglerne er med BBr og ejendomsskat anede han intet om. Det var ikke noget de brugte til noget.

Nu er sådan noget her ikke min stærkeste side. Så bed mig venligs ikke om at uddybe det. Men det var sådan jeg forstod det. Håber det kan bruges, Ole s.

Med venlig hilsen
Pelle
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: BBr - ejendomsskat

Indlæg af thy » 25 apr 2008 20:52

pelle skrev:Nu har jeg talt med en assurandør.
Rene har ret.
Man benytter normalt ikke BBR da den tit ikke stemmer overens med fakta. Assurandøren sørger for det bliver opmålt. Så man er sikker på at det han har målt op er forsikret.
Det med bbr og kommunen blander forsikringsselskabet sig ikke i. Det er altså forsikringsselskabets ansvar at det er forsikret.
Laver man om eller udvider skal man give forsikringsselskabet besked, så man er sikker på det er medforsikret. Man stiger så lidt i præmie.
Hvordan reglerne er med BBr og ejendomsskat anede han intet om. Det var ikke noget de brugte til noget.

Nu er sådan noget her ikke min stærkeste side. Så bed mig venligs ikke om at uddybe det. Men det var sådan jeg forstod det. Håber det kan bruges, Ole s.

Med venlig hilsen
Pelle
sådan har min forsikrings mand altid gjort....

har enda engang forsikret 20m2 der ikke var lavet i nu... så vi ikke skulle ændre senere sagde han :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: BBr - ejendomsskat

Indlæg af pelle » 25 apr 2008 21:08

Lige noget der ikke kommer denne tråd ved, men dog omhandler forsikring.
Hvis man laver solvarme , Skal forsikringsselskabet have besked om det. Da det ikke automatisk er medforsikret. Så vidt jeg forstod kostede det ikke ekstra.
Nå, det var lige en side bemærkning. :)
med venlig hilsen
Pelle
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: BBr - ejendomsskat

Indlæg af Ole S. » 25 apr 2008 23:20

Hej Pelle

Ja tak det er fint, så fik vi den ged barberet. Og når jeg tænker mig om kan jeg jo også godt huske at assurandøren også målte op her, og ikke brugte BBR.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Brugeravatar
RLStyling
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 jan 2007 19:44
Mit fyr: Multi 22
Areal: 250
Brændsel: Træpiller/tørvepiller/brænde
Årligt forbrug: 6,5
Geografisk sted: Tranten, Støvring
Kontakt:

Re: BBr - ejendomsskat

Indlæg af RLStyling » 26 apr 2008 14:52

Hej

lige en lille ting til det med forsikringen. da vores ejendom er fra 1910 og der stadig er nogle af de gamle stråtækts spær tilbage vil forsikringen ikke dække vores tagkonstruktion før de er udskiftet. og vi har også et gammelt skuer som ikke er tegnet med i forsikringen. men hvis enten taget eller skueret gør skade på andre ting, så som bil eller andet. så bliver de skader dækket af forsikringen. men man får bare ikke dækket taget eller skueret. så selv om man ikke har alt tegnet med på forsikringen, så bliver skaderne på andre ting dækket.
men det er jo også nemt lige at spørge sin forsikringsmand om de ting.
M.V.H. René Lundgaard
http://www.rlstyling.dk

Herkules 24 KW kedel /Multi 22 brænder /2x Røgvender, Trækstabilisator /12m skorsten /Åben expantion 75 L /3000 L vvb. 750L akku tank m. 20m² solfanger. Hus 250 m² i et plan /Garage 75 m² /170 m2 opvarmet gulv.

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: BBr - ejendomsskat

Indlæg af KimW » 26 apr 2008 15:18

pendec skrev:- Tag fra "ikke godkendt" carport flyver af og hen i naboens ejendom, skader ikke dækket!

Fra en af de mange storme i DK:
Tag fra vores godkendte carport fløj af i en storm og rev naboens tegltag delvist i stykker: Forsikringen dækker ikke da det er naboen bygningsforsikring der skulle dække skaderne.
Tagsten fra naboens tag falder så ned i genboens parkerede bil: Naboens bygningsforsikring og vores forsikring dækkede ikke, da det er genboens kasko forsikring på bilen der dækker skaderne fra flyvende objekter.
3 forskellige forsikringsselskaber var involveret i sagen.


Besvar