Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

serviceaftale eller ej

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 987
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 125 gange

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af Dunas » 02 sep 2015 15:26

Hvad jeg kan læse på RTB hjemmeside under garanti, er der altid 2 års reklamations ret på fyret.
http://www.readytoburn.dk/garanti.html

Jeg ville ikke vælge service besøg. Siden jeg fik mit fyr "Woody", har jeg selv stået for service og vedligeholdelse.
Vil gætte på, at jeg har brugt omkring 1500 kr. i reservedele på knap 4-5 år. Typisk eltænder, kondensator, fotosensor og blæser.
Har altid eltænder, kondensator, fotosensor, kondensator til blæser liggende klar.

Hvis man er mest tryk ved en service aftale, så er der heller ikke noget galt i det, men det koster bare en del.
Det er jo en måde og tjene penge på, når man er forhandler.


BH80
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 18 jan 2013 07:44
Mit fyr: RTB 16Kw
Areal: 223
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9690
Årligt forbrug: 7

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af BH80 » 02 sep 2015 21:36

Eltænderne på RTB kedlen skulle være en bedre type, som holder længere. Fotosensor har jeg hørt, at NBE sigerden aldrig vil gå til. Så ja udgifterne til reservedele nok billigere end serviceaftalen

tak alle for en god debat

pendec

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af pendec » 02 sep 2015 22:13

BH80 skrev:Eltænderne på RTB kedlen skulle være en bedre type, som holder længere. Fotosensor har jeg hørt, at NBE sigerden aldrig vil gå til. Så ja udgifterne til reservedele nok billigere end serviceaftalen

tak alle for en god debat
:) Jeg har så læst flere gange, eltænder er de samme men de har sat 2 i, så derfor er levetiden dobbelt så lang, afhængig af brugen, så kan det vel godt blive til lidt.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af Brandsen » 02 sep 2015 22:22

Halløj i forum,

Ja, el-tænderne på en Scotte og RTB er helt sikkert noget billigt skidt, og det kan jeg sige med stor autoritet,
for den Scotte BS 1016 mini der blev installeret her på matriklen i juni 2013, har endnu ikke har kostet
så meget som en enkelt krone i reservedele. Shit !

Jeg tror det skyldes, dels at ham dér verdensmanden, fra verdensfirmaet, i verdensbyen Gørlev, altså [tag]Levi[/tag]
utvivlsomt stærkt påvirket af [tag]Oldgaard[/tag] fik prakket mig en ufattelig masse extra papkasser på halsen,
som jeg absolut ikke har haft brug for. For eksempel fik jeg at komplet kit af de mest almindelige reservedele med
som et 'kit' , naturligvis inkluderet i prisen, dvs diverse følere, el-tændere, og gud ved hvad, og ikke én eneste af dem har
jeg haft brug for. Ret reskektstridigt siger jeg bare !

Ja, ok, prisen for stakken af papkasser var ret fin, fordi ham der hestenhandleren [tag]Levi[/tag] skulle have noget han kaldte status,
og frit oversat betød det vist nok, at jo færre papkasser han havde på lager, jo bedre, og så måtte Olde og jeg jo hjælpe manden.

Nå, nu ved vi jo alle, at [tag]oldgaard[/tag] er det Stoker Pro medlem der har den klart største postkasse, klarer uden videre en
3 ton kornvogn gennem sprækken, med trækstang og prodsøje, und de ganze mollevitten, vi taler 3 x 3 x 3 meter !
Men manglende forbrug af reservedele på den Scote jeg købte i verdensbyen Gørlev, giver mig ubændig lyst til at pisse
i hans postkasse. Undskyld mit franske. Jeg er ellers klar, har alle dele på lager, i uåbnede papkasser, har afsprittet
min Bacho rørtang, olieret papagøjetangen, skærpet alle skruetrækere,.... men nej, ikke end bare én lille stump er
gået i stykker, selv efter næsten 2 1/2 år...... ret irriterende, Men nå, så finder jeg da bare på noget andet at bruge
min weekender på, sådan skal det da ikke være...
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

pendec

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af pendec » 02 sep 2015 23:07

Brandsen skrev:Ja, el-tænderne på en Scotte og RTB er helt sikkert noget billigt skidt, og det kan jeg sige med stor autoritet,
for den Scotte BS 1016 mini der blev installeret her på matriklen i juni 2013, har endnu ikke har kostet
så meget som en enkelt krone i reservedele. Shit !
Vi kan så blive enige om at dit forbrugsmønster ikke er det samme som andre, der skriver de skifter den årligt ;)
På min Bio18 har jeg da heller ikke skiftet pga. den var defekt, kun for at få bedre effekt, og den starter/stopper så heller ikke 10 gange om dagen, nærmere 1 gang om ugen måske. Så det får min eltænder til at holde rigtig,rigtig længe hvis man skal se på antal optændinger.

Shit! Det er sgu sandt!


skrot1

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af skrot1 » 02 sep 2015 23:43

Har ikke skiftet eltændere endnu, kører så også med 2 stk. Har holdt 17 måneder nu, og omkring 2000 tændinger....ret godt, synes jeg.det virker bedre med 2 eltændere , og så bare sætte dem lavere i effekt (50%) Mvh Carsten

BH80
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 18 jan 2013 07:44
Mit fyr: RTB 16Kw
Areal: 223
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9690
Årligt forbrug: 7

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af BH80 » 03 sep 2015 05:30

Jeg oplevede den dag min vvs mand var her for at lave service, at han støvsugede mit styreprint. DER MÅ IKKE STØVSUGES ELLER BLÆSES MED EN LUFTPISTOL FRA KOMPRESSOR. P.G.A. STATISK ELEKTRICITET. Komponenterne på styrepritet bliver beskadiget, og dør senere. Blæs med munden hvis du vil gøre dit styreprint ren, men hold ved kabinettet når du gør det.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5473
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: serviceaftale eller ej

Indlæg af triumph » 03 sep 2015 08:15

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Ja, el-tænderne på en Scotte og RTB er helt sikkert noget billigt skidt, og det kan jeg sige med stor autoritet,
for den Scotte BS 1016 mini der blev installeret her på matriklen i juni 2013, har endnu ikke har kostet
så meget som en enkelt krone i reservedele. Shit !

Jeg tror det skyldes, dels at ham dér verdensmanden, fra verdensfirmaet, i verdensbyen Gørlev, altså [tag]Levi[/tag]
utvivlsomt stærkt påvirket af [tag]Oldgaard[/tag] fik prakket mig en ufattelig masse extra papkasser på halsen,
som jeg absolut ikke har haft brug for. For eksempel fik jeg at komplet kit af de mest almindelige reservedele med
som et 'kit' , naturligvis inkluderet i prisen, dvs diverse følere, el-tændere, og gud ved hvad, og ikke én eneste af dem har
jeg haft brug for. Ret reskektstridigt siger jeg bare !

Ja, ok, prisen for stakken af papkasser var ret fin, fordi ham der hestenhandleren [tag]Levi[/tag] skulle have noget han kaldte status,
og frit oversat betød det vist nok, at jo færre papkasser han havde på lager, jo bedre, og så måtte Olde og jeg jo hjælpe manden.

Nå, nu ved vi jo alle, at [tag]oldgaard[/tag] er det Stoker Pro medlem der har den klart største postkasse, klarer uden videre en
3 ton kornvogn gennem sprækken, med trækstang og prodsøje, und de ganze mollevitten, vi taler 3 x 3 x 3 meter !
Men manglende forbrug af reservedele på den Scote jeg købte i verdensbyen Gørlev, giver mig ubændig lyst til at pisse
i hans postkasse. Undskyld mit franske. Jeg er ellers klar, har alle dele på lager, i uåbnede papkasser, har afsprittet
min Bacho rørtang, olieret papagøjetangen, skærpet alle skruetrækere,.... men nej, ikke end bare én lille stump er
gået i stykker, selv efter næsten 2 1/2 år...... ret irriterende, Men nå, så finder jeg da bare på noget andet at bruge
min weekender på, sådan skal det da ikke være...
Sikke billeder det giver i mit hoved.....
Brandsen stående på tær, på øverste trin af den afsindigt tunge stålstige. Så han lige nøjagtigt kan når og få pjoverten ind af sprækken.
Mens han drikker kolde pils, så der er nok væske til at fylde den kæmpe postkasse.......
Lidt ligesom da Tor besøgte jætterne, og drak såmeget at vandstanden i verdenshavende sank


Besvar