Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Adblue i personbiler.

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Adblue i personbiler.

Indlæg af Brandsen » 28 aug 2015 22:22

Halløj i forum,

Arghhh, det kære 'væsen' vil have kr 250.000 for at lave mine papegøjeplader om til hvide,
og vi taler om en 2006 model !

Men ok, jeg er nu glad for papegøjepladerne, fordi der jo i den slags er et skjold bag ved førersædet.
og når jeg har enten får eller geder bag i R-klassen, så kan de bæster finde på at slikke mig i nakken,
mens jeg kører, ret respektstridigt siger jeg lige, og jeg kan bare ikke have det, altså at blive slikket
i nakken når jeg kører bil. Så fint med papepøjeplader.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Adblue i personbiler.

Indlæg af Brandsen » 28 aug 2015 22:26

Halløj i forum,

UPS, med store bogstaver, have naturligvis ikke lige i farten set, at [tag]Lintz[/tag] er blevet
forfremmet fra Guru til Redaktør. My bad...... tilbage til den Irske kaffe. Beam me up Scotty !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Adblue i personbiler.

Indlæg af Lintz » 28 aug 2015 22:29

Brandsen skrev:Halløj i forum,

UPS, med store bogstaver, have naturligvis ikke lige i farten set, at [tag]Lintz[/tag] er blevet
forfremmet fra Guru til Redaktør. My bad...... tilbage til den Irske kaffe. Beam me up Scotty !
Jep. Er nu i besidelse af visse værktøjer som kan gør dig tavs i et stykke tid. Ulrik vil nok kalde det magtmisbrug. Men det må jeg så tage med.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Adblue i personbiler.

Indlæg af Brandsen » 28 aug 2015 22:42

Halløj i forum,

Too late, jeg er i Baren sammen med J-B, som de 2 eneste her til aften, og vi har konspireret,
..... I shall say no more.... efter 2 mega Irsk kaffe, er vi blevet ret kloge siger jeg bare, .....syv segl !!

.... Hov, ser nu, at Famous Grouse whiskey ikke er helt det samme som ADblue, selv om det jo også klart
renser 'katalysatoren' her en fredag aften, så måske en god ide lige at slette de seneste indlæg [tag]Lintz[/tag],
helt urimeligt jeg lige kom til at hijack en ellers meget interessant ogseriøs tråd, beklager !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
Bagger
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 472
Tilmeldt: 12 jan 2007 01:18
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 170 + 75kvm værksted
Dagligt forbrug: Ukendt
Årligt forbrug: Ukendt
Modtaget likes: 6 gange

Re: Adblue i personbiler.

Indlæg af Bagger » 30 aug 2015 02:11

Det kan godt være at Adblue er en smule udskældt blandt chaufførerne. Bevares, der da også træls med den ekstra udgift og det ekstra arbejde i at påfylde det. For slet ikke at tale om problemerne med tilstoppede dyser, slanger, styreenheder osv.

Når alt det er sagt, så burde kritikerne egentlig se hvilke positive sider der er. Ved efterbehandling i udstødningsgasserne, får man dieselmotoren tilbage hvor den går bedst. Euro 3-4-5 (for dem der ikke kørte med adblue) er gradivist blevet et helvede med ændrede løftehøjder og indsprøjtningstidspunkter. For slet ikke at tale om efterindsprøjtninger i samme takt. Alle med en smule form for kendskab til en dieselmotor og deres udvikling vil kunne mærke en meget bedre motorgang og ydelse med adblue.


Besvar