Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nyt pillefyr hos Biovarme

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
nemocharley

Nyt pillefyr hos Biovarme

Indlæg af nemocharley » 17 aug 2015 22:42



JClausen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 87
Tilmeldt: 17 jan 2013 22:25
Mit fyr: Hoval Biolyt Comfort 10 kW
Areal: 100
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4,5 tons (forventet)
Geografisk sted: Himmerland
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: Nyt pillefyr hos Biovarme

Indlæg af JClausen » 18 aug 2015 07:47

Jeg kender den ikke, men vedhæfter mig ved den klassiske fejl på produktbladet: Her står magasinet opført til både at være på 80 liter, og længere nede på 80 kg....

nemocharley

Re: Nyt pillefyr hos Biovarme

Indlæg af nemocharley » 18 aug 2015 08:09

jeg troede først det var en MGM, men så kom jeg til at tænke på om det måske var en polsk Kostrzewa?

nemocharley

Re: Nyt pillefyr hos Biovarme

Indlæg af nemocharley » 18 aug 2015 12:11

men fører de ikke i grøn og hvid, kommer jeg lige til at tænke på?

det er meget spændende det her :)

nemocharley

Re: Nyt pillefyr hos Biovarme

Indlæg af nemocharley » 18 aug 2015 12:15

men begrebet fuzzy logic til styringen peger på polsk/kostrzewa


pendec

Re: Nyt pillefyr hos Biovarme

Indlæg af pendec » 18 aug 2015 14:02

nemocharley skrev:det er meget spændende det her :)
Jeg tror sgu, jeg har set græs gro, som var mere spændende end dette. ;) 10kW lyder ikke så overbevisende.

nemocharley

Re: Nyt pillefyr hos Biovarme

Indlæg af nemocharley » 18 aug 2015 14:30

den yder reelt mellem 3.5 og 12kw

det er da superspændende at finde ud af hvad forhandlerne render og laver :)

pendec

Re: Nyt pillefyr hos Biovarme

Indlæg af pendec » 18 aug 2015 14:58

nemocharley skrev:den yder reelt mellem 3.5 og 12kw

det er da superspændende at finde ud af hvad forhandlerne render og laver :)
Jeg synes der skal købere til, før spændingen stiger, om det består eller falder til jorden. Det er vel rigtig svært at købe nyt på markedet, som så måske slet intet navn har, eller kaldes noget andet til det danske marked, så sidder man og skal vurdere, kan det her noget.

Efter flere års brug af et produkt som lige var kommet på markedet og egentlig ikke var perfekt. Så siger det mig at et eller andet sted skal produktet testes og anmeldes og en jordnær person skal køre lidt med dette (velnok lidt som pillebruger gjorde med RTB før udgivelse), så får vi måske en bedre vurdering af de danske vilkår produktet skal køre under.

Jeg fandt jo ejerskabet af et lign. produkt, til at være produceret i Grækenland, og reklamerne fik det til at ligne en kedel som stod udenfor og kørte, det tvivler jeg på danske forhold kan tilbyde på en vinternat ;)
Btw, det produkt var vist nær dette, manglede bare at se attesten på kl.5 godkendelse som ikke blev modtaget. (Compact 25/Idea energy)

Mon denne har sådanne papir liggende, så kl.5 godkendelse kan vurderes og formodet den er fra udlandet? Hvor er dokumentation eller information på udyttelses grad?
Du kan jo prøve at spørge forhandleren om du kan få disse papirer, så vi alle kan se hvor god udnyttelsegrad denne har?

nemocharley

Re: Nyt pillefyr hos Biovarme

Indlæg af nemocharley » 18 aug 2015 17:03

ah det tror jeg vil overlade til en evt. køber at finde ud af.


Besvar